Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sonjat
#612237
hallo,

Wij voeren sinds 1 week ahv-breda. Ik lees hier op het forum weinig over dit merk. Zijn er mensen die ervaring hebben met het merk en wat is het verschil met carnibest of energique.
Graag jullie mening/ervaring

groeten sonja
Gebruikersavatar
Door Angelique
#612301
Significant verschil is dat AHV gebruik maakt van een calciumsupplement en Cb en Energique gebruiken gemalen botten.

Omdat de verkrijgbaarheid een beetje zozo is heeft het niet veel "kleine" gebruikers. Alhoewel, die zullen er best natuurlijk wel zijn, maar ze zijn dan geen lid van Barfplaats, die groep bestaat natuurlijk ook nog.  Wel zijn er veel fokkers die al jaar en dag dit merk voeren. Het bestaat ook al zeker 15 jaar ofzo. Zelf heb ik het ook een tijdje gevoerd toen ik nog vlakbij Breda woonde en op zich vond ik er niks mis mee, maar echt oordelen kan ik niet aangezien mijn honden nooit 100% AHV gegeten hebben. Maar de acceptatie was goed en naar mijn idee de prijs/kwaliteitverhouding ook.

Zoals het voor alle kvv's geldt maakt het erg weinig uit hoe andermans honden het erop deden, je moet gewoon bekijken hoe jouw hond het erop doet, of die het lekker vind enz enz.
Door Eef+Stippels
#645944
Een beetje late reactie van mijn kant, maar ik voer al een tijd ahv, en mijn honden doen het er hartstikke goed op en ze vinden het erg lekker. Ik varieer daarbij wel met barf.

Neemt niet weg dat naar mijn mening bijv carnibest kwalitatief wat beter is, maar dat merk je dan ook behoorlijk in de prijs.
Door Ollie
#646338
Ik voer ook AHV  tussendoor, ik heb  meerdere merken zoals smuldier pens, smuldier vlees, Duck en AHV dus. Ze eten alle merken hier met smaak op  :P
Door leonie
#646412
Hoi, ik voer mijn honden al jaren AHV, en ze doen het er hartstikke goed op. Glanzen mooi, zijn actief zelfs mijn Rottweiler van bijna 12 jaar. Nee hoor, goed eten, en betaalbaar. Sinds een paar maandjes wissel ik nu wel af met Carnibest, omdat ik mede hier gelezen had dat dat toch beter is afwisselen, voor de darmpjes enz.
Groetjes Leonie en een poot van Terra en Luca.
Door ulla
#653803
:) ;)
Hallo,
Persoonlijk voer ik alles door elkaar heen,de ene dag Energique,dan Duck,en ook AHV.
Het ruikt prima,is met Smuldier wel anders,maar goed,het gaat niet om mij.
Ik denk dat er niets mis mee is,maar ik voel meer voor afwisselen van kvv.
En af en toe(1 x per week) barfen.
Groetjes,
Ulla
Door Lisa
#654195
Ik zag meer ontlasting dan op Carnibest. Sas at het met smaak, vond het erg lekker. De prijs vond ik zelf ook niet verkeerd, kan het helaas hier niet krijgen.
Door Paulien25
#664861
Ik geef onze honden nu een week ahv en dat gaat erg goed ook wat betreft hun ontlasting het schijnt ook minder vet te zijn dan carnibest heb ik uit betrouwbare bron ;)
En het is nog betaalbaar ook en dicht bij te krijgen.
Door Joshii
#666816
Mijn honden hebben ook een tijdje AHV gekregen, alleen 's morgens omdat ze 's avonds barfen.
Hier 'deden' ze het er niet goed op. Fred kreeg er hele rode ogen van, Nuka vreemde rode vlekken op haar buik en allebei kregen ze jeuk. Dus snel weer over gestapt naar een ander kvv voor 's ochtends.
Door Paulien25
#667370
Nou tot nu toe niks gezien van die klachten waar jij het over hebt.
Maarja waar de ene hond goed tegen kan kan de ander weer helemaal niet tegen.
Door Lenny69
#686867
Ik geef mijn Pup sinds 2 weken Carnibest en hij vind het heerlijk, af en toe krijgt hij ook vlees pens compleet van AHV maar ik heb ook spiervlees en kopvlees gekocht van AHV nou vroeg ik me af of ik hier nog iets aan moet toevoegen zoals groente of is alleen spiervlees of kopvlees genoeg als ik dit afwissel met CB.  :-\
Door Cathelijn
#687072
het ligt eraan hoevaak je alleen spiervlees/kopvlees wil geven. Als je af en toe een maaltijd vervangt hoef je niets toe te voegen. Gaat het een groot deel van zijn maaltijden vervangen, dan moet je wel bot, orgaan, groente gaan toevoegen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#687151
[quote="Lenny69"]
Ik geef mijn Pup sinds 2 weken Carnibest en hij vind het heerlijk, af en toe krijgt hij ook vlees pens compleet van AHV maar ik heb ook spiervlees en kopvlees gekocht van AHV nou vroeg ik me af of ik hier nog iets aan moet toevoegen zoals groente of is alleen spiervlees of kopvlees genoeg als ik dit afwissel met CB.  :-\
[/quote]

Spiervlees en kopvlees zijn gelijk aan elkaar. Laten we zo zeggen...kopvlees is spiervlees, maar spiervlees is niet altijd kopvlees.
Je zou er af en toe nog een rauw eitje bij kunnen doen, of een vet visje, of een vleesbot. Alleen orgaanvlees zou ik aan de combi die je nu voert niet meer toevoegen.
Door Lenny69
#687159
Ik wil dus inderdaad maar afwisselend een maaltijd vervangen met AHV en hoofdzakelijk carnibest blijven geven totdat ik me meer verdiept heb in het groente, bot en orgaanvlees. Bedankt voor je antwoord nu kan ik hem dus af en toe eens een maaltje spiervlees of kopvlees geven. Ik heb wel al gemengde groente dus kan er wel wat doorheen doen voor de vitamientjes  ;D ;D

en nu is mijn volgende vraag dus ook gelijk beantwoord  :) ik kan dus door spier- en kopvlees rustig vis doorgeven dat wist ik dus nog niet dacht dat je vis en vlees altijd apart moest geven bedankt allemaal ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door