Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *wendy*
#591126
Er is vorige week iemand bij mij geweest om Carnibest te halen. Maar nu heeft 1 hondje, het oudste hondje, problemen met overschakelen. Hij geeft telkens over na het eten van de CB.

Wat kan ze allemaal proberen en wat moet ze juist niet doen om ervoor te zorgen dat het hondje niet meer overgeeft?
Ik geef haar de link van dit topic zodat ze het een beetje kan volgen. Dus graag jullie hulp in deze.

Zou ze nog kunnen proberen er een beetje warm water over heen te doen of heeft dat geen nut bij overgeven?

Alvast bedankt iedereen ;D

Hieronder zal ik even het stuk uit haar mailtje zetten.
==================================

De jongste (Bløf) vindt het
heel lekker en heeft, ondanks dat hij tot nu toe altijd puppy-brokjes heeft gegeten,
totaal geen probleem met de omschakeling
naar Carnibest.
De oudste (Lucky) heeft eigenlijk al van alles te eten gehad.
Vroeger brokken, later heeft hij 'met de pot'
meegegeten, echter sinds een half jaar, omdat hij te zwaar werd (o.a. door
castratie) heeft hij 's morgens 'dieet'-brokjes gegeten en
's avonds zacht voer (seniormenu). Nu blijkt dat juist Lucky problemen heeft met de
omschakeling. Iedere keer als hij Carnibest
heeft gegeten spuugt hij het later weer uit. Gisteren en vanmorgen heb ik een heel
klein beetje Carnibest vermengt met wat
witte rijst, echter ook dat komt er weer uit.

Reden waarom ik het wat uitvoerig opschrijf is dat ik hoop dat je wellicht een tip
hebt, of een andere invalshoek om het nog
eens op een andere manier te proberen. Ik wil liever niet de moed opgeven, juist
omdat ik eens standvastig naar een goed
voer, en dan voor beiden liefst hetzelfde, wilde overschakelen. Het is wonderlijk
dat juist degene die altijd alles lust, en ik mag wel zeggen 'bijzonder gevarieerd'
heeft gegeten hier zo'n probleem mee heeft.
Laatst gewijzigd door *wendy* op vr 14 jul 2006, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#591162
Ze zou idd kunnen proberen hoe ie het doet als ze er gekookt water overheen gooit.

Welke soort CB heeft ze trouwens?
Door Lizzy
#591204
Ik denk dat ze sowieso het voer niet moet mengen met rijst. Rijst is hartstikke zwaar en slecht verteerbaar. Mogelijk helpt het om kleine beetje te geven. Eventueel met wat gekookt water er over heen (wel weer afbouwen!) en misschien wat probiotica erbij. Als de omschakeling niet gaat lukken, lijkt het me een goed idee om ook een ander merk te proberen.
Door tieneke
#591210
De natuur is vetter en wordt niet altijd goed verdragen door sommige honden die daar wat gevoelig voor zijn,voor een oudere hond met deze problemen zou ik het even een weekje op de light houden en als alles goed gaat mengen met de natuur.
Ook de light zou ik de eerste dagen overgieten met kokend water of zelfs even heel licht koken.
Door Femke
#592906
[quote="pippy"]
Dank jullie wel.

Ga het zeker even laten proberen. Heb nog light liggen.

[/quote]

en bij een hond die veel spuugt, niet koud uit de koelkast geven maar eerst op kamertemp. laten komen
Door Kuszco
#593265
Een van mijn honden had ook problemen met de natuur. Met light gaat het prima. Ik heb het in het begin overgoten met lauw water. Als ik het nu uit de ijskast haal zet ik het bakje altijd even in een bak met warm water. Dan valt het niet zo koud in zijn maag.
Door *wendy*
#600613
@ Audrina en Tieneke.
Bedankt voor de tip...het werkt  ;D

In eerste instantie gaf de hond nog over. Zijn baasje was het na een paar dagen zo "zat" dat ze hem toch weer brokken wilde geven.
MAARRR de hond wilde geen brokken meer.  :D Als ze voor de andere hond CB aan het klaarmaken was stond hij er met zijn neus bovenop en liet de brokken staan.  ;D
Toch maar weer light nu.

In de 2de ronde light gaf hij zijn avondmaaltijd niet over, maar de ochtend wel. Toch doorgezet en gisterenavond kreeg ik een mail dat hij nu 4 avondmaaltijden en 2 ochtendmaaltijden overgeef vrij was.  ;D
Voorlopig gaat ze nog door met de light om na ca een maandje overgeef vrij te zijn te proberen met de natuur te mengen en dit langzaam op te bouwen.
Ik heb tegen haar gezegd dat de kans bestaat dat hij daarop niet goed reageert, maar dat merken we snel genoeg.
De eigenaar is al blij als hij van de brokken afblijft  ;D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door