Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door laura
#51901
Tosca heeft gisteren vers gekregen, runderhart van smuldier. Ik weet dat dit niet het beste is, maar goed dit lag er nog. Verder heeft ze een niet al te groot recreatiebot gekregen.
Eerst kwam er stevig en vervolgens een of ander slijm met een witte gloed.... Is dit normaal??? ??? ???

Een eindje verder is ze weer gaan zitten en was het diarree.
Diarree kan voorkomen als ze brokken gewend zijn las ik, maar dat witte schrok ik wel van.... Het was ook niet een beetje, best veel.
Gebruikersavatar
Door chooky
#51903
Meestal is die slijmlaag een soort van schoonmaak van het darmstelsel. Daar blijft namelijk vanalles aanhangen, vooral van de brokken. Als je dan vers geeft gaat het lichaam die aangekoekte laag verwijderen en dan krijg je slijmpoep.
Chooky heeft het ook nog steeds een keer in de zoveel tijd.
Ik heb ook wel vaker gemerkt dat een mengsel van verschillende soorten eten, verschillende soorten poep oplevert in een keer. Chooky heeft een keer een hele mooie gemaakt die voor de helfft lichtgeel was (kippevleugels) en voor de helft zeer donkerbruin (runderhart).
groetjes Eva
Door Helen
#51907
[quote="chooky"]
Meestal is die slijmlaag een soort van schoonmaak van het darmstelsel. Daar blijft namelijk vanalles aanhangen, vooral van de brokken. Als je dan vers geeft gaat het lichaam die aangekoekte laag verwijderen en dan krijg je slijmpoep.
Chooky heeft het ook nog steeds een keer in de zoveel tijd.
Ik heb ook wel vaker gemerkt dat een mengsel van verschillende soorten eten, verschillende soorten poep oplevert in een keer. Chooky heeft een keer een hele mooie gemaakt die voor de helfft lichtgeel was (kippevleugels) en voor de helft zeer donkerbruin (runderhart).
groetjes Eva
[/quote]

Eva, smaken verschillen hoor, tis maar net wat je mooi vind. Ik vind poep per definintie niet mooi nl ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#51909
[quote="Helen"]
[quote="chooky"]
Meestal is die slijmlaag een soort van schoonmaak van het darmstelsel. Daar blijft namelijk vanalles aanhangen, vooral van de brokken. Als je dan vers geeft gaat het lichaam die aangekoekte laag verwijderen en dan krijg je slijmpoep.
Chooky heeft het ook nog steeds een keer in de zoveel tijd.
Ik heb ook wel vaker gemerkt dat een mengsel van verschillende soorten eten, verschillende soorten poep oplevert in een keer. Chooky heeft een keer een hele mooie gemaakt die voor de helfft lichtgeel was (kippevleugels) en voor de helft zeer donkerbruin (runderhart).
groetjes Eva
[/quote]

Eva, smaken verschillen hoor, tis maar net wat je mooi vind. Ik vind poep per definintie niet mooi nl ;D ;D ;D
[/quote]
Ik meestal ook niet ;D
Maar die keer..... :o ;D ;D ;D
Door laura
#51914
Dat ze donkerder poept na orgaanvlees is dus logisch? Ze deed dat namelijk ook na pens...
Door Peet
#51922
yep, dat klopt hoor. Beau poept zelfs geel op farmfood (wat donker is)...maar altijd donker op vlees-voeding....
Peet
Door Helen
#51931
Jongens, kunnen we het ff ergens anders over hebben...Ben net een mandarijntje aan het eten :P ;D
Door Jose
#51955
He Laura

Doen die van mij ook hoor slijm poepen. Ene dag iets meer dan de andere. Kan voorlopig idd geen kwaat, ontgiften doen ze.

Even een ervaring van mij eergisteren. Wij aten dus zelf zuurkool dus voor het eten afgespoelde rauwe zuurkool gegeven. Na ons eten kliekje bewaard gestampt met aardappelen en dat bij hun maaltje cb gedaan. Het resultaad de volgende dag. Enorm veel afval bij de ontlasting. Stukjes touw, riet plastic en botjes slijm en nog veel meer troep. Grote schoonmaak gehad dus, nou je weet dus niet wat er allemaal in die darmen zit maar niet veel soeps dus dat ga ik vaker doen. Zuurkool geven.

Was wel ff schrikken hoor maar het begint te wennen dat ontgiften. Hoop voor mij maar dat het snel over is. De honden hebben er namelijk minder last van dan ik. haha.
Door ~anna~
#52114
In een andere topic zei ik iets over een merk waar ik nu helemaal vol van ben en dat komt doordat ze van dat merk zulke mooie donkere compacte drolletjes draaien.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 10 feb 2004, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#52116
[quote="Jose"]
He Laura

Doen die van mij ook hoor slijm poepen. Ene dag iets meer dan de andere. Kan voorlopig idd geen kwaat, ontgiften doen ze.

Even een ervaring van mij eergisteren. Wij aten dus zelf zuurkool dus voor het eten afgespoelde rauwe zuurkool gegeven. Na ons eten kliekje bewaard gestampt met aardappelen en dat bij hun maaltje cb gedaan. Het resultaad de volgende dag. Enorm veel afval bij de ontlasting. Stukjes touw, riet plastic en botjes slijm en nog veel meer troep. Grote schoonmaak gehad dus, nou je weet dus niet wat er allemaal in die darmen zit maar niet veel soeps dus dat ga ik vaker doen. Zuurkool geven.

Was wel ff schrikken hoor maar het begint te wennen dat ontgiften. Hoop voor mij maar dat het snel over is. De honden hebben er namelijk minder last van dan ik. haha.
[/quote]zuurkool word zuurkool door het fermentatie proces daarom is het ook zo gezond vooral voor de darmen.
Door wilco
#52901
[quote="balupa"]
In een andere topic zei ik iets over een merk waar ik nu helemaal vol van ben en dat komt doordat ze van dat merk zulke mooie donkere compacte drolletjes draaien.
[/quote]

en dat is...... :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door