Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door java
#584106
Er staat op de pot:
K1 miracle coat - voor vacht en huid

bevat

linol,gammalinoleen,arachidiek/glicerides,oleiek,palmitiek,
steriek,tocopherol-vit. E,gelatine en glicerol-capsule

natuurlijk voedingssupplement !!!!

will
Door Lizzy
#584108
[quote="java"]
Er staat op de pot:
K1 miracle coat - voor vacht en huid

bevat

linol,gammalinoleen,arachidiek/glicerides,oleiek,palmitiek,
steriek,tocopherol-vit. E,gelatine en glicerol-capsule

natuurlijk voedingssupplement !!!!

will


[/quote]

Linolzuur is niet iets dat een hond nodig heeft. In dit middel is het vooral de gamma linoleenzuur dat de vacht goed ondersteunt. Kun je beter visolie + borage olie geven. Is goedkoper en heeft niet het nadelige effect van veel linolzuur.
Door Boefke
#584118
Hoi Jolanda,

eerlijk gezegd worstel ik ook nogal met de vacht van mijn hond. Zo ongeveer sinds hij vers krijgt, nu ruim een jaar geleden is hij hier en daar erg dof. Sinds een paar maanden stel ik zelf samen, maar het wordt niet beter. Zelf denk ik toch niet dat het door het vers komt. Mijn hond was 1 jaar toen hij op vers overging en had toen nog een heel jonge vacht en was nog niet volgroeid. Ik vermoed dat ik op brokken hetzelfde probleem had gekregen. Maar zelfs al had ik dat niet, dan nog vind ik vers toch veel beter. Terug op brokken is voor mij echt geen optie. En ik vind het ook wel lekker makkelijk van jouw fokker dat zij het direct maar aan de kvv wijdt. Dat is een kort door de bocht houding waar ik zelf absoluut niet naar zou luisteren. Ik probeer ook van alles uit, extra groentes, visolie, rauw ei enz. Tot nu toe werkt het allemaal niet. Misschien ga ik wel een keer naar een trimster, maar eerlijk gezegd begin ik te denken dat Boefs vacht gewoon nooit de allermooiste zal worden. Soms is hij echt prachtig hoor en dan krijg ik ook complimentjes, maar zodra de zon schijnt en hij zwemt worden zijn rugharen meteen doffig. Afijn, ik hoop dat je eruit komt.
Door Netty
#584127
ik lees het nu pas......mijn inmiddels overleden hond heeft ook bijna een jaar last gehad van zijn huid.....ik voerde hem ook CB.
ik heb een poos barf gegeven en dat werkte bij hem beduidend beter, helaas is hij overleden.
ik kijk niet gek aan tegen zo'n poos ontgiften aan
Gebruikersavatar
Door Angelique
#584140
[quote="Boefke"]
Hoi Jolanda,

eerlijk gezegd worstel ik ook nogal met de vacht van mijn hond. Zo ongeveer sinds hij vers krijgt, nu ruim een jaar geleden is hij hier en daar erg dof. Sinds een paar maanden stel ik zelf samen, maar het wordt niet beter. Zelf denk ik toch niet dat het door het vers komt. Mijn hond was 1 jaar toen hij op vers overging en had toen nog een heel jonge vacht en was nog niet volgroeid. Ik vermoed dat ik op brokken hetzelfde probleem had gekregen. Maar zelfs al had ik dat niet, dan nog vind ik vers toch veel beter. Terug op brokken is voor mij echt geen optie. En ik vind het ook wel lekker makkelijk van jouw fokker dat zij het direct maar aan de kvv wijdt. Dat is een kort door de bocht houding waar ik zelf absoluut niet naar zou luisteren. Ik probeer ook van alles uit, extra groentes, visolie, rauw ei enz. Tot nu toe werkt het allemaal niet. Misschien ga ik wel een keer naar een trimster, maar eerlijk gezegd begin ik te denken dat Boefs vacht gewoon nooit de allermooiste zal worden. Soms is hij echt prachtig hoor en dan krijg ik ook complimentjes, maar zodra de zon schijnt en hij zwemt worden zijn rugharen meteen doffig. Afijn, ik hoop dat je eruit komt.
[/quote]

Mwah, ik vind de reactie van die fokker niet echt kort door de bocht. Het is bij vachtproblemen het meest voor de hand liggende om eerst naar het voer te kijken en als de vacht eerst wel goed was en nu niet meer dan lijkt het mij ook logisch dat je eens nauwkeurig naar je prakkie gaat kijken wat daarin zou kunnen ontbreken voor jouw hond.
Door Boefke
#584154
[quote="Angelique"]
Mwah, ik vind de reactie van die fokker niet echt kort door de bocht. Het is bij vachtproblemen het meest voor de hand liggende om eerst naar het voer te kijken en als de vacht eerst wel goed was en nu niet meer dan lijkt het mij ook logisch dat je eens nauwkeurig naar je prakkie gaat kijken wat daarin zou kunnen ontbreken voor jouw hond.
[/quote]
Oh ja, natuurlijk is het logisch dat een vachtprobleem in de voeding wordt gezocht. Wat ik er kort door de bocht aan vind is dat het direct wordt opgevat als een aanwijzing dat vers dus niet goed zou zijn. Dat is ten minste wat ik begreep uit Jolanda's verhaal.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#584165
[quote="Boefke"]
Oh ja, natuurlijk is het logisch dat een vachtprobleem in de voeding wordt gezocht. Wat ik er kort door de bocht aan vind is dat het direct wordt opgevat als een aanwijzing dat vers dus niet goed zou zijn. Dat is ten minste wat ik begreep uit Jolanda's verhaal.
[/quote]

Oke, maar wij zouden precies hetzelfde doen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#584538
Sinds gisteren eet hij Energique nr.1 en vanaf vandaag krijgt hij er de visolie capsule van de Hema bij.
Is 1 capsule per dag voldoende Lizzy? Hij weegt 30 kg.

Ben erg benieuwd hoor ;D
Door Lizzy
#584548
[quote="JolandaB"]
Sinds gisteren eet hij Energique nr.1 en vanaf vandaag krijgt hij er de visolie capsule van de Hema bij.
Is 1 capsule per dag voldoende Lizzy? Hij weegt 30 kg.

Ben erg benieuwd hoor ;D
[/quote]

Ja, ik vind 1 capsule wel voldoende. Ik ben ook benieuwd! Succes!
Door SanBeer
#585134
Hmm dat doet me een beetje denken aan Beer alleen die krijgt sinds deze week CB en voorheen brokken.

Onze Beer is dus gevonden in zeer slechte staat en al met al heeft het een behoorlijk aantal jaren geduurd voordat hij goed in zijn vacht zat. Hij moet 2x per jaar getrimd worden en nu pas na 6 jr hebben we eindelijk een mooie dicht/ gesloten vacht aan de bovenkant de onderkant wordt met het jaar voller.

Terwijl hij binnen 2 jr al weer in goede conditie was onze da weet het aan het feit dat hij gewoon nog niet helemaal optimaal was en waarschijnlijk toch een gebrek aan vitamines?
Door Boefke
#585136
[quote="Tinker"]
Maar andersom toch wel.OK jij valt onder de catagorie Barfer/kvv'er,maar die fokker dus niet.Draai het nu eens om: jij voert al jaren vers en daar heb je goede ervaringen mee,je fokt en al je puppen zien er goed uit,en dat mede door de verse voeding die je geeft.Dan komt er een pupkoper en die geeft de voorkeur aan brokken,maar belt jou na een poos op dat er vachtproblemen zijn,dan zeg je toch het zelfde?Dat het mogelijk aan dat verse voer moet liggen,want jij hebt immers al jaren goede ervaringen met jou merk Brokjes. [/quote]
Nou, misschien als ik met beide echt ervaring heb en er echt iets over denk te weten. Los van het feit dat ik wel vaak een flinke mening heb over dingen en die ook gerust verkondig: als ik nog nooit zelf brokken heb gevoerd en daar niet veel over weet (waar ik in dit geval bij de fokker vanuit ga op gebied van vers) nee, dan ben ik zelf erg voorzichtig met advies. Ook nu als ik mensen spreek over voeding dan zeg ik alleen dat IK vers voer en waarom IK dat doe. Voorheen hetzelfde over de brokken die ik voerde, omdat IK dacht dat dat goed was voor MIJN hond. Ik probeer iig voorzichtig te zijn met conclusies trekken over/voor anderen en als ik ergens geen ervaring mee heb dan zeg ik dAt, dat ik het niet weet. Meedenken kan natuurlijk altijd. Waar ik 'over viel' was de zin dat de fokker helemaal niets van KVV moet hebben en de klachten aan de KVV wijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door