Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boefke
#585474
[quote="Tinker"]
Maar wij moeten niks van brokken weten en vaak als er mensen hier op BP komen met problemen met een hond die nog op brokken staat,dan wijten we de klachten ook gelijk aan de brokken.[/quote]
Ik vind het iets anders wanneer je op basis van uitvoerige informatie EN ervaring met beide voermethoden een conclusie trekt over welke voeding te prefereren valt boven de ander. Daarnaast zou ik het net zo kort door de bocht vinden wanneer mensen die vers voeren blind maar alle gezondheidsproblemen gelijk wijten aan brokken, alsof dat de enige oorzaak kan zijn. En volgens mij gebeurt dat hier ook niet.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#587594
Bandit heeft wel een hele glanzende vacht en dit ook altijd gehad. Hij heeft tot een maand of 3 geleden altijd CB gehad. Maar hij deed het qua ontlasting hier niet zo goed op. Nu overgestapt op Bandit voer en altijd stevige drolletjes.
Door charmed
#591849
Dit is niet altijd zo. Ik heb een schildklierpatientje lopen, die een blinkende vacht had maar in gezondheid sterk achteruit ging. Haar vacht is nooit afwijkend geweest. Ze had zelfs een hele goede vacht, een mooie zwarte glimmende vacht. En erg vol.

Je leest vaak dat juist die patientjes een slechte doffe vacht hebben. Het was dan ook lang zoeken naar het euvel bij haar.

Gr. jacqueline

[quote="Joke Miedema"]
Het probleem is dat een goede vacht juist een teken van een goede gezondheid is. Om wat voor soort hond gaat het?
Misschien had je ditzelfde probleem ook gehad als hij nu nog op de brokken stond. Over het algemeen verbeteren vachten juist op vers voer.
Ben je al met dit probleem bij de dierenarts geweest? Bloedje prikken?
[/quote]
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#592766
Nou hij eet nu Energique, soms nog wat CB en zo'n 2 keer per week iets Barf achtigs. Iedere dag een visolie capsule en dan wachten we maar af.

Nu het zulk mooi weer is wordt er ook nogal eens gezwommen dit is ook niet echt bevordelijk voor een optimale vacht, nat en zon dan wil de vacht ook nog weleens verkleuren en hij wordt er ook niet voller van :-\

Ben wel erg benieuwd wat de winter gaat brengen, qua vacht dan ;)
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#592772
Nog even over de fokker..... ik heb hem verteld dat ik ben overgestapt op een andere versvlees voeding.
Hij reageerde tot mijn verbazing positief, hij weet inmiddels ook wel dat ik toch mijn eigen ding doe al zal ik hem nooit vertellen dat ie me met het brokken verhaal aan het twijfelen bracht hahahaha.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door