Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door regina
#579298
ik had een vraagje mijn pups zijn nu 3 weken, mag ik ze nu rodi geven
Door danielle1980
#579301
ja dat mag.
je kunt kleine beetjes gaan geven.
je kunt ook een pap maken en dan langzaam wat vlees erdoor doen.

maar aik zou nog wachten als alles goed is met de teef en ze nog genoeg melk heeft, zeker nog een halve week of zo.
bij mij hebben ze tot 4 weken melk gedronken, toen wat vlees gekregen paar keer per dag en op 5 weken pas de de hoeveelheid vlees per pup die ze mogen hebben.
Door regina
#579304
bedankt dan wacht ik nog even, maar mag al wel beginnen met pap of is dat nog niet goied
Door K@rin
#579310
Het is beter om te wachten totdat de pups 4 weken zijn, voordat je met vlees begint ........
Dan is hun stofwisseling eigenlijk pas goed geschikt voor vlees.
Door regina
#579373
nog vraagje moet je de pap met speciale puppymelk maken of mag dat ook met gewone melk
Door Ine
#579396
[quote="regina"]
nog vraagje moet je de pap met speciale puppymelk maken of mag dat ook met gewone melk
[/quote]

Waarom wil je pap geven?
Komen de pups niet goed aan?
Pap geef ik niet aan de pups, vanaf 4 weken begin ik met een vingertje aflikken met vlees, als dat smaakt, komt er de volgende keer een kleine hoeveelheid in een bak. Dat voer ik langzaam op, tot ze met 5 weken bijna volledig kvv hebben. Ik geef in het begin 5x per dag en als ze de deur uitgaan zitten ze op 4x.
Door amiwoods
#579419
ik maak pap van de KVV met een beetje pupmelk erdoor
na een paar dagen alleen nog maar gemalen met een beetje warm water tot een week of 5 a 6 en dan iedere keer een beetje grover tot tandjes er zijn en krijgen ze grotere stukken.
Door Hanny
#579432
Hier zijn ze nu vier weken en morgen ga ik malen en krijgen ze een beetje. Ik weet heel zeker, dat ik ze niet van mijn vinger laat zuigen, au.
Neem ze even één voor één met een klein bordje, zo geleerd. Theelepletje erbij om het een beetje aan te sturen, als dat nodig is.
Ze hebben al hun moeders bord uit gesnuffeld, rook lekker!
Dat wordt smikkelen.
Door danielle1980
#579433
als je pap maakt moet t echt puppymelk zijn, geen gewone melk.
maar zoals eerder gezegt is pap niet per se nodig.
ik heb t afgelopen nestje wel gedaan, een paar dagen met wat vlees erdoor.

maar volgende nest ga ik geen pap geven ( als alles tenminste goed gaat ;) )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#579608
Het beste is om niet voor de 4 weken aan vaste voeding te beginnen, het darmstelsel is hier dan nog niet klaar voor en je riskeerd de kans op voedingsallergieen op latere leeftijd.

Het beste is dus om ze tot na de vier weken alleen bij de moeder te laten drinken.

Pap, tja ik zou niet weten wat de toegevoegde waarde is om pap te geven, bij mij heeft er in iedergeval nog geen pup ooit pap gekregen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door