Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laura2004
#576393
[quote="danielle1980"]
mijn pyrs eten heel vaak enkele ribben met veel vlees erop.
ze kauwen perfect. ;)
[/quote]
Hier krijgen ze ook al ongeveer twee jaar enkele kalfsribben met vlees en dat gaat prima, ik maak me er ook totaal niet druk om. Mijn honden zijn heel bescheiden eters. Het gaat er gewoon om dat je je honden kent en als ze erg schrokken dan is het niet handig, maar als je honden hebt die ook tien keer op een kippennek kauwen dan is een enkele rib ook geen probleem.
Door Laura2004
#576394
[quote="Laura2004"]
Hier krijgen ze ook al ongeveer twee jaar enkele kalfsribben met vlees en dat gaat prima, ik maak me er ook totaal niet druk om. Mijn honden zijn heel bescheiden eters. Het gaat er gewoon om dat je je honden kent en als ze erg schrokken dan is het niet handig, maar als je honden hebt die ook tien keer op een kippennek kauwen dan is een enkele rib ook geen probleem.
[/quote]
Dit was trouwens een reactie op Helen ;)
Door zoem zoem
#576420
wow ,
de meeste lamsribben die ik heb bemachtigd zijn ook enkele ribben en veel vlees zit er niet ,
durf ze nu dus niet goed meer te geven.
Door Helen
#576423
[quote="Laura2004"]
Hier krijgen ze ook al ongeveer twee jaar enkele kalfsribben met vlees en dat gaat prima, ik maak me er ook totaal niet druk om. Mijn honden zijn heel bescheiden eters. Het gaat er gewoon om dat je je honden kent en als ze erg schrokken dan is het niet handig, maar als je honden hebt die ook tien keer op een kippennek kauwen dan is een enkele rib ook geen probleem.
[/quote]

Kuma was en is ook een bescheiden eter. Ze neemt altijd uitgebreid de tijd om te kauwen. Behalve die ene keer....
Door Laura2004
#576425
[quote="Helen"]
Kuma was en is ook een bescheiden eter. Ze neemt altijd uitgebreid de tijd om te kauwen. Behalve die ene keer....
[/quote]
Kijk weet je wat het is, het kan altijd misgaan, je hond kan aangereden worden, je hond kan in een bak brokken stikken, je hond kan een maagkanteling krijgen, ik ga niet krampachtig doen. Het gaat hier al 2.5 jaar goed met enkele ribben en ik ben er van overtuigd dat het de komende jaren ook goed gaat.
Ik wil hiermee niet mensen aanraden om enkele ribben te geven, maar ik doe het wel en maak me er totaal niet druk om. Ik blijf er altijd bij en het gaat perfect. Er kan altijd iets misgaan.
Door Helen
#576429
[quote="Laura2004"]
Kijk weet je wat het is, het kan altijd misgaan, je hond kan aangereden worden, je hond kan in een bak brokken stikken, je hond kan een maagkanteling krijgen, ik ga niet krampachtig doen. Het gaat hier al 2.5 jaar goed met enkele ribben en ik ben er van overtuigd dat het de komende jaren ook goed gaat.
Ik wil hiermee niet mensen aanraden om enkele ribben te geven, maar ik doe het wel en maak me er totaal niet druk om. Ik blijf er altijd bij en het gaat perfect. Er kan altijd iets misgaan.
[/quote]

Je hebt gelijk hoor Laura. Maar ik ben erg voorzichtig geworden met het voeren van botten. Wat andere mensen doen moeten ze voor zichzelf kunnen verantwoorden. Zelf voer ik alleen hele zachte botten en dan ook nog alleen grote stukken anders houd ik het vast. Dat is wat ik voor mijzelf kan verantwoorden.
Door Laura2004
#576431
[quote="Helen"]
Je hebt gelijk hoor Laura. Maar ik ben erg voorzichtig geworden met het voeren van botten. Wat andere mensen doen moeten ze voor zichzelf kunnen verantwoorden. Zelf voer ik alleen hele zachte botten en dan ook nog alleen grote stukken anders houd ik het vast. Dat is wat ik voor mijzelf kan verantwoorden.
[/quote]
Ik wil geen gelijk hebben hoor ;) Ik zou in jouw situatie ook wel heel erg voorzichtig zijn, dus ik snap jouw standpunt wel. Het gaat hier gewoon prima en ik kan me niet voorstellen dat het mis zou gaan. Ik blijf altijd bij en het gaat prima.
Door Helen
#576433
[quote="Laura2004"]
Ik wil geen gelijk hebben hoor ;) Ik zou in jouw situatie ook wel heel erg voorzichtig zijn, dus ik snap jouw standpunt wel. Het gaat hier gewoon prima en ik kan me niet voorstellen dat het mis zou gaan. Ik blijf altijd bij en het gaat prima.
[/quote]

Al zijn kalfsribben overigens een stuk groter dan lamsribben. Dat vind ik al een groot verschil.
Door danielle1980
#576435
ja ik maak me ook totaal niet druk. ;)
minx is 45 cm en de pyrs allemaal groter dan 70 cm.
ja ze kunnen t doorslikken als ze willen.
maar dat doen ze niet, ze kauwen gewoon netjes op de ribben.
IK vind t enger om een paar aan elkaar te geven.
ze doen over bv 1 lamsrib ong 15 minuten, soms iets sneller, als die heel zacht is.
maar ze kauwen altijd heel goed.
al zouden ze er 2 minuten over doen vind ik t nog niet eng want ze kauwen ze gewoon kapot.
ik heb nog nooit bot in ontlasting gevonden.
ook de kalfsribben niet, die zijn met wervel en vrij kaal.
tja ik zie geen problemen, je moet gewoon je honden kennen.
als ze deel doorslikken vind ik t nog niet eng, met wat ze ook eten.
ik weet dat ze t optimaal verteren.
als ik maar 1 seconde denk dat ze niet zo lekker zijn, dus beetje slomer of diarree een keer krijgen ze gewoon geen bot!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#576450
[quote="Helen"]
Je hebt gelijk hoor Laura. Maar ik ben erg voorzichtig geworden met het voeren van botten. Wat andere mensen doen moeten ze voor zichzelf kunnen verantwoorden. Zelf voer ik alleen hele zachte botten en dan ook nog alleen grote stukken anders houd ik het vast. Dat is wat ik voor mijzelf kan verantwoorden.
[/quote]

Hier is er nog nooit wat fout gegaan, maar ik ga volledig met je mee.
Door Rajzcek
#576795
Wij hebben vorige week voor het eerst hele dik bevleesde kalfsstaarten gevoerd aan de honden.Een heel groot kleed in de kamer uitgespreid,en eten maar!Nou dat deden ze,en hoe!Het was echt een genot om je honden zo te zien kauwen en kluiven.Ze liggen of gaan half staan,en dan met weg gedraaide ogen helemaal opgaan in je vleesstaart.Het zijn dan net wolven,echt een mooi gezicht.(geen koe-wel kalf)Na een paar uur braakte een van onze teven wat bot uit,wij voelen......nee niet echt hard.En voordat we er erg in hadden had de dame alles weer opgegeten.De andere dag hadden ze gewone ontlasting.De braakster was gewoon te gulzig geweest,en kauwde niet genoeg.De restanten kauwde ze vrolijk op,met een oog op onze andere honden.Tja die wilden best helpen.Helaas voor ze,Aranka had zelf nog trek.Het was geen goedkope maaltijd (veel vlees er aan)maar zeer de moeite waard!!! :o ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door