Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tiesto
#574116
Heb eens zitten te puzzelen: stel ik zou een barfdag inlassen..zou deze er dan zo uit kunnen zien? Ze wegen ongeveer 35 kilo dus dan zouden ze ongeveer 875 gr per dag nodig hebben dus bijv 525 gr kippenekken, 130 gr gepureerde groentes(verschillende) en 130 gr hartblokjes en dan nog zo'n 90 gr aan bijv een rauw eitje en wat kwark? Is zoiets de bedoeling? En kan ik de volgende dag als ik moet werken bijv dan kvv geven? Zou ik iets minder moeten geven ivm hun castratie?
Door Helen
#575192
[quote="Lizzy"]
Ik las toch net dat ze nog steeds heel erg poep vreet? Geef je haar dan nog steeds gfmix?
[/quote]
Ze eet poep, maar op het moment niet erg. En ik kan het heel vaak voorkomen door op te letten. Na een paar weken aangelijnd oefenen komt ze zelfs als ze al aan het eten is terug als ik roep.Ik heb regelmatig poepvreetvrije ;D wandelingen.
Ik maak geen GF-mix meer voor Balou maar ze eet af en toe een maaltijd Carnibest mee met Kuma.
Als ik wel GF mix voer vreet ze echt heel heel heel veel meer poep en lijkt ze er nog vreselijker op gefocust.
Nu gaat het al een hele poos heel aardig.
Laatst gewijzigd door Helen op wo 21 jun 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#575201
[quote="Helen"]
Ze eet poep, maar op het moment niet erg. En ik kan het heel vaak voorkomen door op te letten. Na een paar weken aangelijnd oefenen komt ze zelfs als ze al aan het eten is terug als ik roep.Ik heb regelmatig poepvreetvrije ;D wandelingen.
Ik maak geen GF-mix meer voor Balou maar ze eet af en toe een maaltijd Carnibest mee met Kuma.
Als ik wel GF mix voer vreet ze echt heel heel heel veel meer poep en lijkt ze er nog vreselijker op gefocust.
Nu gaat het al een hele poos heel aardig.
[/quote]

Zou het soms te maken kunnen hebben met de individuele zuur/basisch-verhouding van de hond?
Door Helen
#575388
[quote="Lizzy"]
Zou het soms te maken kunnen hebben met de individuele zuur/basisch-verhouding van de hond?
[/quote]

Ik heb alle mogelijk theorieen al overwogen ondertussen. Mijn laatste conclusie is gewoon dat Balou een vreetzak is en vrijwel alles lekker vind en ook gewoon altijd honger heeft. Sommige drollen zijn lekker en ziet zij gewoon als eten......Want ze heeft ook heel veel drollen waar ze overheen piest. Maar heel zorgvuldig uitgezochte drollen zijn voor haar gewoon eten....
Kuma heeft 1x als pup geprobeerd om poep te eten (ik heb haar toen heel duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was) en sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan. Zij is ook absoluut niet zo'n vreetzak. Gewoon een heel ander typje. Balou is constant op zoek naar eten. Kuma absoluut niet. Dat is de conclusie bij mijn honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door