Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sheela
#567524
Vandaag kreeg ik mensen over de vloer die heel erg begaan zijn met hun dieren en zoeken naar een gezonde voeding.
Zij kenden CB maar durfden het niet geven omdat een dierenarts of iemand die diervoeding maakt of iemand die al 25 jaar lang ervaring heeft met honden (ik weet het niet meer zo goed) gezegd had dat honden een enzym ontbraken om groenten af te breken.
Het komt er zo uit (één van hun honden poepte het er zo weer uit). Zonder dat ze enig nut hadden aan de groenten.

Ik dacht dat katten dit niet zo goed konden verteren, maar nu weet ik het helemaal niet meer.
Door Lizzy
#567627
Ten eerste bevat Carnibest maar een klein percentage groente en bevat het product, zoals Tinker al beschrijft, meer als groente. Het bevat dingen zoals: vlees, gemalen vleesbotten en orgaanvlees. Bovendien kan een hond prima groente verteren als de groentes gepureerd zijn. En de groentes in Carnibest zijn dus gepureerd. De celwanden (die de hond inderdaad niet gemakkelijk kan verteren) van de groentes zijn dan namelijk, door het pureren, vernietigt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 jun 2006, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sheela
#568071
Allemaal heel erg bedankt voor deze info.
Ik geef dit door aan deze mensen. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door