Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laura2004
#559650
[quote="Tinker"]
Ik vind dit wel grappig want ik ben juist voor 50-75% van barf naar CB terug gegaan.Dit omdat Barf voor mij echt veel te duur werd om te geven.Cb is voor mij dus een koopje.Al maken ze het nog 50 cent duurder dan ben ik nog steeds veel goedkoper uit. ;D
[/quote]
Ik barf dus en ik ben ongeveer 60 euro kwijt per maand, misschien zelfs nog minder, dus dat is minder dan helft :o
Door Audrina
#559651
[quote="Laura2004"]
Als ik dus carnibest zou geven aan mijn honden dan zou ik 130 euro per maand kwijt zijn :o :o Dat is echt onbetaalbaar. Ik vind het wel reteduur zeg!!
[/quote]

Voor die prijsverhoging van die 10 cent per kilo was je dan 125 euries ofzo kwijt geweest, dus het is niet zo dat de prijs ineens schrikbarend omhoog is gegaan. ;)
Door Laura2004
#559652
[quote="Audrina"]
Voor die prijsverhoging van die 10 cent per kilo was je dan 125 euries ofzo kwijt geweest, dus het is niet zo dat de prijs ineens schrikbarend omhoog is gegaan. ;)
[/quote]
Nee, dat bedoelde ik ook niet hoor, ik vind het gewoon duur 125 euro vind ik ook heel duur. Ik vind het alleen zo'n groot verschil met wat ik kwijt ben aan eten (volledig barf).
Door roefus
#559654
Nou ja, ik kan voorlopig ook niet barfen voor 2 euro de kilo.
Allicht zijn er wat goedkopere onderdelen te krijgen (zelfs in mijn omgeving, voor zover als ik weet).
Maar als ik lees dat mensen voor 3 euro biologisch lamsvlees vroeren enzovoorts.
Dan mis ik die stekjes toch nog.
Zelfs bij IC in Rotterdam, vragen ze voor lamsribbetjes 3,95. Dan zou het daar dus duur zijn ??? en dan is het nog geeneens biologisch.
Heb ik het niet over de kilometers die verreden moeten worden.
Door roefus
#559655
Dus ik barf wel, maar als ik het met variatie wil (en niet enkel kip en pens), dan kom ik gewoon op de prijs van CB uit.
Door Audrina
#559659
[quote="Laura2004"]
Nee, dat bedoelde ik ook niet hoor, ik vind het gewoon duur 125 euro vind ik ook heel duur. Ik vind het alleen zo'n groot verschil met wat ik kwijt ben aan eten (volledig barf).
[/quote]

Oh dan begreep ik het verkeerd.

Maar het ligt er ook maar net aan of je goedkoop aan barfmateriaal kan komen. Mij lukt het i.i.g. niet om onder de 3 euro de kilo gevarieerd te barfen. ;)
Door Laura2004
#559661
[quote="roefus"]
Dus ik barf wel, maar als ik het met variatie wil (en niet enkel kip en pens), dan kom ik gewoon op de prijs van CB uit.
[/quote]
Met één hond? Of ik moet echt iets heel erg verkeerd berekenen of ik doe heel goedkoop boodschappen. Ik ben nl per 4 weken ongeveer 60 euro kwijt voor 2 honden. En ze eten bijna 900 gram per dag. Ze eten : kip, groentes (die krijg ik gratis op de markt), vis, geitenvlees, lamsvlees, rundvlees, allerlei organen, pens en eend (Ziggy krijgt alleen eend, want ze is allergisch voor kip).
Door Sella
#559663
Ik ben 72 euro per maand aan cb kwijt en ik betwijfel of ik dat ga redden om lager te gaan komen met barf.
Ik wil tzt deels barf en deel cb gaan geven maar voor de goedkoopte hoef ik dat niet te doen.
Door Laura2004
#559666
Ik heb het even wat nauwkeuriger berekend met alles erbij (ik was nl wat extra dingetjes vergeten :-[) en dan ben ik 80 euro kwijt per 4 weken voor 2 honden. Dus dan is het al een wat minder groot verschil met de rest. Ik berekende iedere keer alleen het vlees dat ik koop, maar ze krijgen natuurlijk ook vis en andere extra dingetjes, dus dat heb ik er nu ook bij berekent.
Dat valt wel tegen trouwens 80 euro :o En ik maar denken dat mijn honden voor minder dan 60 euro per maand aten. ::)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 29 mei 2006, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#559670
[quote="Laura2004"]
Met één hond? Of ik moet echt iets heel erg verkeerd berekenen of ik doe heel goedkoop boodschappen. Ik ben nl per 4 weken ongeveer 60 euro kwijt voor 2 honden. En ze eten bijna 900 gram per dag. Ze eten : kip, groentes (die krijg ik gratis op de markt), vis, geitenvlees, lamsvlees, rundvlees, allerlei organen, pens en eend (Ziggy krijgt alleen eend, want ze is allergisch voor kip).
[/quote]

Maakt niet uit het aantal honden (ik voer voor hond en kat ruim 1400 gram per dag, groente niet meegerekend).
Het gaat uiteindelijk om de kilo-prijs.
Ik vind het knap dat jou dat lukt.
Mij niet.
Het zal gaandeweg misschien iets beter gaan, maar voorlopig niet.
Als ik gewoon wat dingen opnoem.
Een hele kip kost een 2 euro (bij de Aldi).
Die kan ik nergens anders goedkoper krijgen (nou vooruit, per uitzondering had ik zaterdag een soepkip op de markt voor 1,75).
1.75 betaal ik ook voor kippennekjes (moet ik niet naar die andere poelier gaan, die vraagt doodleuk 2 euro voor een kilo).
Dus normaal gesproken zou ik voor de hond helemaal geen kippennekjes kopen als ik voor 0,25 cent meer een hele kip kan krijgen.
(dit is dus ook vnl. voor de kat, omdat hij die nekjes goed verwerken kan).
De goedkoopste eend tot nu, kost mij 3 euro per kilo.
(behalve de pootjes in Rotterdam, 150 km. hier vandaan).
Maar dan heb ik het (op pens na) over de goedkoopste dingen.
Kopvlees ben ik nog niet aan kunnen komen (hier in de buurt dan, wel als ik een eind verderop ga).
Runderriblappen (als ze AFgeprijst zijn), dan altijd nog 4 euro de kilo.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Want uiteindelijk geef ik veel verschillend.
Maar ik kan wel lyrisch worden over geitenribbetjes van een euro in Rotterdam, maar ik geloof dat de benzine-prijs het makkelijk een euro duurder maakt.

Al met al, gemiddeld boks ik het voor elkaar voor drie euro.
Ik heb er geen probleem mee en ik denk ook dat ik in ieder geval beter voer dan welke kvv ook.
Maar voor 'minder' krijg ik het niet voor elkaar.
En een half jaar terug zat ik eerder aan de 4 euro dan aan de drie (wat dat betreft heb ik de kosten al 25% minder gemaakt). :D
Door K@rin
#559688
[quote="Laura2004"]
Ik heb het even wat nauwkeuriger berekend met alles erbij (ik was nl wat extra dingetjes vergeten :-[) en dan ben ik 80 euro kwijt per 4 weken voor 2 honden. Dus dan is het al een wat minder groot verschil met de rest. Ik berekende iedere keer alleen het vlees dat ik koop, maar ze krijgen natuurlijk ook vis en andere extra dingetjes, dus dat heb ik er nu ook bij berekent.
Dat valt wel tegen trouwens 80 euro :o En ik maar denken dat mijn honden voor minder dan 60 euro per maand aten. ::)
[/quote]

en heb je dan in vergelijking met CB, de hoogste prijs of de voordeligste prijs van CB gebruikt ?
Door roefus
#559703
En mag ik vragen Laura, waar jij dan geitenvlees en lamsvlees haalt en wat je daarvoor betaalt?
(voordat ik het gevoel krijg, dat ik niet spoor omdat ik blijkbaar zooooveel betaal).

Waar overigens volgens mij de prijs ook aardig mee gedrukt wordt, dat zijn de (veelal gratis) zalmkoppen.
Dikke mik hier ;D
Die eet Roefus niet (absoluut geen rauwe vis).
Dus dat worden dan blikken, of ik kook wat zalmmoot.
Schroeft de kiloprijs ook weer omhoog. 8)
Door Laura2004
#559716
[quote="roefus"]
En mag ik vragen Laura, waar jij dan geitenvlees en lamsvlees haalt en wat je daarvoor betaalt?
(voordat ik het gevoel krijg, dat ik niet spoor omdat ik blijkbaar zooooveel betaal).

Waar overigens volgens mij de prijs ook aardig mee gedrukt wordt, dat zijn de (veelal gratis) zalmkoppen.
Dikke mik hier ;D
Die eet Roefus niet (absoluut geen rauwe vis).
Dus dat worden dan blikken, of ik kook wat zalmmoot.
Schroeft de kiloprijs ook weer omhoog. 8)
[/quote]
Ik woon dus 20 min van het islam centrum vandaan en ik haal daar dus al mijn vlees.
Ik koop voor mijn honden half om half gehakt van het islam centrum (half lamsvlees en half rundvlees) en dit geef ik dan icm kale kalfsribben (die me 25 cent per kilo kosten) en voor het gehakt betaal ik volgens mij 2.25 per kilo niet meer, maar minder kan wel. Verder kan ik niet aan goedkoper lamsvlees komen, dus ze krijgen bij mij geen lamsribben, want dat kan ik simpelweg niet betalen. Kippenpoten (flinke bouten zijn het) daar betaal ik 1.25 per kilo voor als ik 10 kilo koop. Het enige waar ik meer dan 2 euro per kilo voor betaal zijn de eendenpoten, omdat Ziggy geen kip mag krijgt ze eend, omdat ik vind dat ze anders niet echt veel variatie in haar menu heeft (oh ja, en heel soms neemt Audrina lamsribben voor me mee van carnibest voor 2.50 euro per kilo). De rest koop ik voor 2 euro per kilo of minder. Ik koop gewoon niks wat boven de 2.50 per kilo kost. Als ik genoeg geld had dan zou het me niet veel interesseren dan zou ik lekker duur biologisch vlees voeren, maar ja, dat is niet het geval dus ik koop gewoon het goedkoopste wat ik kan vinden. Hier krijgen ze dus geen kwartel en konijn. ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 29 mei 2006, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#559724
[quote="Karin & Pyrs"]
en heb je dan in vergelijking met CB, de hoogste prijs of de voordeligste prijs van CB gebruikt ?
[/quote]
De hoogste, dus 3.10 euro per kilo. ;)
Door roefus
#559729
[quote="Laura2004"]
Ik woon dus 20 min van het islam centrum vandaan en ik haal daar dus al mijn vlees.
Ik koop voor mijn honden half om half gehakt van het islam centrum (half lamsvlees en half rundvlees) en dit geef ik dan icm kale kalfsribben (die me 25 cent per kilo kosten) en voor het gehakt betaal ik volgens mij 2.25 per kilo niet meer, maar minder kan wel. Verder kan ik niet aan goedkoper lamsvlees komen, dus ze krijgen bij mij geen lamsribben, want dat kan ik simpelweg niet betalen. Kippenpoten (flinke bouten zijn het) daar betaal ik 1.25 per kilo voor als ik 10 kilo koop. Het enige waar ik meer dan 2 euro per kilo voor betaal zijn de eendenpoten, omdat Ziggy geen kip mag krijgt ze eend, omdat ik vind dat ze anders niet echt veel variatie in haar menu heeft (oh ja, en heel soms neemt Audrina lamsribben voor me mee van carnibest voor 2.50 euro per kilo). De rest koop ik voor 2 euro per kilo of minder. Ik koop gewoon niks wat boven de 2.50 per kilo kost. Als ik genoeg geld had dan zou het me niet veel interesseren dan zou ik lekker duur biologisch vlees voeren, maar ja, dat is niet het geval dus ik koop gewoon het goedkoopste wat ik kan vinden. Hier krijgen ze dus geen kwartel en konijn. ;)
[/quote]


Ja, oké...euh...het is ook niet als aanval bedoeld hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je dat dan doet.
Ik heb zelf tenslotte ook nog geen jarenlange ervaring (en woon niet dichtbij Rotterdam).
Nu kan ik wél binnenkort bijvoorbeeld vlees uit Mill krijgen (dat wordt dan voor me meegebracht).
Maar vooralsnog ben ik die 3 euro gemiddeld echt wel kwijt.
Ik lig er niet van wakker, maar als het goedkoper kan, is dat meegenomen.
Laat ik het zo maar zeggen.
En ik verbaas me als mensen voor 3 euro biologisch lamsvlees kopen (iemand schreef dat).
Incidenteel...accoord...kan ik begrijpen...maar als 'vaste prijs'?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door