Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door -sanne
#552673
Hallo,
Sinds vandaag ben ik begonnen met carnibest.
Mijn hond heeft een ernstig kwaadaardige vorm van kanker.
een hollistische arts heeft me kvv voorgesteld en dan CB voor diabetische honden.
Kan ik er ook nog andere dingen bijgeven? Ze moet zo min mogelijk koolhydraten eten omdat de tumor van koolhydraten leeft.
Hoe lang moet ik de CB uit de koelkast zetten voor ze het kan eten dat het niet te koud is. En hoe bewaard iedereen het in de koelkast? met plastic afdekken of helemaal niet afdekken?
Alvast bedankt.
Groetjes Sanne
Door Laura2004
#552682
Ik denk (maar ik kan het mis hebben) dat je er wel wat dingetjes bij kan geven. Misschien af en toe een botje (kippennekken, kippenvleugels, lamsribben etc.)
Ik bewaar het eten van mijn honden (BARF) altijd in de koelkast in een afgesloten bakje en een uurtje voor ik het geef haal ik het uit de koelkast, dus ik denk dat jij het ook zo kan doen.
Wel erg dat je hond kanker heeft :'( Is er verder nog iets aan te doen? Ik bedoel dus bij een reguliere dierenarts.
Sterkte in ieder geval.
Door nikèdog2000
#552688
sanne wat zielig voor je hond en voor jou
ik heb het vlees ook in een plastic bak met deksel in de koelkast
het mag ook zo uit de koelkast gegeven worden hoor
veel sterkte met je hondje
Door -sanne
#552690
Dank je wel.
Nee er is niks meer aan te doen Ze had een angiosarcoom en ja alleen bestralen eigenlijk maar dat is voor ons geen optie. Ik ga maandag naar hella mentjox een erg goeie homeopatisch dierenarts die goede resulaten boekt met kanker patienten. Dus ik hoop er het beste van.
Haar prognose nu is ongeveer nog 1 jaar terwijl ze nu nog helemaal niet ziek is. we kwamen er per ongeluk achter toen ze een baarmoeder ontsteking had en we gelijk die bult lieten weghalen.
We hebben haar pas 7 weken en 4 weken geleden onze andere hond met een hersentumor in laten inslapen dus het is allemaal wel moeilijk.......
Door Laura2004
#552746
[quote="-sanne"]
Dank je wel.
Nee er is niks meer aan te doen Ze had een angiosarcoom en ja alleen bestralen eigenlijk maar dat is voor ons geen optie. Ik ga maandag naar hella mentjox een erg goeie homeopatisch dierenarts die goede resulaten boekt met kanker patienten. Dus ik hoop er het beste van.
Haar prognose nu is ongeveer nog 1 jaar terwijl ze nu nog helemaal niet ziek is. we kwamen er per ongeluk achter toen ze een baarmoeder ontsteking had en we gelijk die bult lieten weghalen.
We hebben haar pas 7 weken en 4 weken geleden onze andere hond met een hersentumor in laten inslapen dus het is allemaal wel moeilijk.......

[/quote]
Jeetje wat erg zeg :'( :'(
Ik hoop dat ze in ieder geval nog zo lang mogelijk kan genieten van jullie en jullie van haar.
En ik weet zeker dat ze in ieder geval ontzettend gaat genieten van haar nieuwe eten en misschien rekt het haar leven nog een beetje.
Sterkte :-*
Door Lizzy
#552807
Jeetje, wat een drama :'( :'( :'(. Ik vind dit echt erg voor jullie.....

Het is in ieder geval een goed idee om CB diabetes te gaan geven. En geef dus geen koolhydraten hoor! Geen brood, geen rijst, geen pasta, niks! Verder denk ik dat je ruime hoeveelheden visolie mag geven. En ik denk dat het geen kwaad kan om vitamine A, C en E te geven (anti-oxydanten).

Er zijn nog wel middelen die een goede werking zouden moeten hebben bij kanker... Zoals Essiac Tea en Pau d'Arco.

Veel sterkte!
Door Shifra en Sharel
#552839
Wat vreselijk, en heel veel sterkte toegewenst, dat jullie toch een tijd lang van elkaar nog mogen genieten.
Carnibest haal ik sávonds uit de diepvries en leg het in de koelkast (in een bakje of plastic), smorgens leg ik het uit de koelkast, om op kamer temp. te komen. Na de ochtend wandeling geef ik ze te eten en de rest doe ik weer terug in de koelkast.
Nogmaals veel sterkte.

Rolanda
Laatst gewijzigd door Shifra en Sharel op vr 19 mei 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#552867
He bah wat een vreselijk triest bericht zeker als je vorige hond ook net is overleden aan deze rotziekte :'(
Heel veel sterkte en hopelijk krijg je hond nog een mooie laatste tijd of toch nog langer dan de prognose ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#553114
[quote="-sanne"]
Hallo,
Sinds vandaag ben ik begonnen met carnibest.
Mijn hond heeft een ernstig kwaadaardige vorm van kanker.
een hollistische arts heeft me kvv voorgesteld en dan CB voor diabetische honden.
Kan ik er ook nog andere dingen bijgeven? Ze moet zo min mogelijk koolhydraten eten omdat de tumor van koolhydraten leeft.
Hoe lang moet ik de CB uit de koelkast zetten voor ze het kan eten dat het niet te koud is. En hoe bewaard iedereen het in de koelkast? met plastic afdekken of helemaal niet afdekken?
Alvast bedankt.
Groetjes Sanne
[/quote]
Eeeh, dat was ikke dus.
Je mag er ook ander vlees, orgaanvlees, botten en groente bij geven.
Dus geen brood, pasta of andere granen, dus ook geen koekjes met granen er in. Wel allerlei andere kluiven van gedroogd dierlijk materiaal.
Door ladyluna
#553249
beterschap er mee en hou er rekening me dat asl je carnibest uit de vriezer haalt dat het nog 2 dagen houdbaar is in de koelkast
Door Esther1963
#554654
Jeetje dit bedenk je toch niet zulke drama's. Sterkte met het verloop en ik hoop dat ze nog veel langer dan 1 jaar bij jullie mag blijven zonder pijn.

Esther en d'r beestenboel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door