Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door K@rin
#558346
Persoonlijk zou ik NOOIT een pup 100% op laten groeien met alleen Smuldier !!
Ik voer nu af en toe mijn Pyrs 's morgens Smuldier i.p.v. brokken. 's avonds voor ik ALTIJD CARNIBEST !
Ik vind, dat je Smuldier en Carnibest NIET met elkaar kunt vergelijken. Smuldier kan er nog niet bij in de schaduw staan
Smuldier is gewoon een soort gemalen pens+smurrie en CARNIBEST is een komplete VLEES-maaltijd.

Ik kan me trouwens de verhalen hier op BP ook nog heel goed herinneren, hoe men zeg maar 1 jaar geleden dacht over Smuldier .......... ::) ::) :-X
Door danielle1980
#559875
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik NOOIT een pup 100% op laten groeien met alleen Smuldier !!
Ik voer nu af en toe mijn Pyrs 's morgens Smuldier i.p.v. brokken. 's avonds voor ik ALTIJD CARNIBEST !
Ik vind, dat je Smuldier en Carnibest NIET met elkaar kunt vergelijken. Smuldier kan er nog niet bij in de schaduw staan
Smuldier is gewoon een soort gemalen pens+smurrie en CARNIBEST is een komplete VLEES-maaltijd.

Ik kan me trouwens de verhalen hier op BP ook nog heel goed herinneren, hoe men zeg maar 1 jaar geleden dacht over Smuldier .......... ::) ::) :-X

[/quote]

de vlees compleet vind ik wel goed hoor van smuldier, dat is geen pens smurrie ;D
Door inimine
#560952
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik NOOIT een pup 100% op laten groeien met alleen Smuldier !!
Ik voer nu af en toe mijn Pyrs 's morgens Smuldier i.p.v. brokken. 's avonds voor ik ALTIJD CARNIBEST !
Ik vind, dat je Smuldier en Carnibest NIET met elkaar kunt vergelijken. Smuldier kan er nog niet bij in de schaduw staan
Smuldier is gewoon een soort gemalen pens+smurrie en CARNIBEST is een komplete VLEES-maaltijd.

Ik kan me trouwens de verhalen hier op BP ook nog heel goed herinneren, hoe men zeg maar 1 jaar geleden dacht over Smuldier .......... ::) ::) :-X

[/quote]

mijn pup is al 7 maanden.en is opgegroeid op brok.
het is voor mij of smuldier,of brok.
hij eet nu al weer een tijdje smuldier,zijn ontlasting is perfekt en hij glimt als nooit tevoren!
dus voor mij 10x liever smuldier dan brok.
Door danielle1980
#560960
[quote="inimine"]
mijn pup is al 7 maanden.en is opgegroeid op brok.
het is voor mij of smuldier,of brok.
hij eet nu al weer een tijdje smuldier,zijn ontlasting is perfekt en hij glimt als nooit tevoren!
dus voor mij 10x liever smuldier dan brok.
[/quote]

ja vind ik ook hoor.
alles beter dan brok :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#560985
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik NOOIT een pup 100% op laten groeien met alleen Smuldier !!
Ik voer nu af en toe mijn Pyrs 's morgens Smuldier i.p.v. brokken. 's avonds voor ik ALTIJD CARNIBEST !
Ik vind, dat je Smuldier en Carnibest NIET met elkaar kunt vergelijken. Smuldier kan er nog niet bij in de schaduw staan
Smuldier is gewoon een soort gemalen pens+smurrie en CARNIBEST is een komplete VLEES-maaltijd.

Ik kan me trouwens de verhalen hier op BP ook nog heel goed herinneren, hoe men zeg maar 1 jaar geleden dacht over Smuldier .......... ::) ::) :-X

[/quote]

Ik denk nog steeds hetzelfde over Smuldier ::) wat je al zegt, gemalen smurrie, maar daarvan zijn er wel meer op de markt. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een brok en Smuldier dan koos ik voor Smuldier (jij blijkbaar ook ::)) , want het is net als alle ander kvv's rauw, vers en compleet. En wat ook wel handig is van smuldier is dat ze van de samenstelling geen staatsgeheim maken.
Door Lizzy
#560989
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik NOOIT een pup 100% op laten groeien met alleen Smuldier !!
Ik voer nu af en toe mijn Pyrs 's morgens Smuldier i.p.v. brokken. 's avonds voor ik ALTIJD CARNIBEST !
Ik vind, dat je Smuldier en Carnibest NIET met elkaar kunt vergelijken. Smuldier kan er nog niet bij in de schaduw staan
Smuldier is gewoon een soort gemalen pens+smurrie en CARNIBEST is een komplete VLEES-maaltijd.

Ik kan me trouwens de verhalen hier op BP ook nog heel goed herinneren, hoe men zeg maar 1 jaar geleden dacht over Smuldier .......... ::) ::) :-X

[/quote]

Ik heb mijn mening bijgesteld over Smuldier. Er zijn zoveel honden die het gewoon heel goed doen op dit voer, dat je niet langer kunt ontkennen dat het toch wel een prima voertje is....

Zou ik ook, net als jij, mijn pup nooit 100% laten opgroeien op Smuldier. Maar, dat zou ik met geen enkel kant en klaar versvlees.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 mei 2006, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#561018
[quote="Lizzy"]
Ik heb mijn mening bijgesteld over Smuldier. [/quote]

En als we zo af en toe onze mening niet zouden bijstellen dan voerden de meesten hier nog steeds brokken. ::)
Door tieneke
#561375
[quote="Karin & Pyrs"]
Persoonlijk zou ik NOOIT een pup 100% op laten groeien met alleen Smuldier !!
Ik voer nu af en toe mijn Pyrs 's morgens Smuldier i.p.v. brokken. 's avonds voor ik ALTIJD CARNIBEST !
Ik vind, dat je Smuldier en Carnibest NIET met elkaar kunt vergelijken. Smuldier kan er nog niet bij in de schaduw staan
Smuldier is gewoon een soort gemalen pens+smurrie en CARNIBEST is een komplete VLEES-maaltijd.

Ik kan me trouwens de verhalen hier op BP ook nog heel goed herinneren, hoe men zeg maar 1 jaar geleden dacht over Smuldier .......... ::) ::) :-X

[/quote]
Ik persoonlijk vind de smuldier nog altijd beter dan een brok,ik zou het zelf ook niet 7 dagen per week geven maar kan niet in andermans knip kijken natuurlijk ;D
Het is inderdaad pens-smurrie om het zo maar te zeggen en het stinkt een uur in de wind,heb het zelf ook ooit gevoerd tot ik bij de Cb belandde en dat is inderdaad een dag en nacht verschil ;)
Nu barfen de nollebakkers gelukkig.
Door tieneke
#561377
[quote="Angelique"]
En als we zo af en toe onze mening niet zouden bijstellen dan voerden de meesten hier nog steeds brokken. ::)
[/quote]
;D ;D :P :P
Door roefus
#561390
Maar nu gaat het over Smuldier compleet.
Die blijkbaar voor 70% (???) uit pens zou bestaan.
Maar er bestaat toch ook: smuldier pens, smuldier hart, smuldier kip.
Waarmee je eventueel zelf kunt samenstellen.
Dat valt toch net zo goed te gebruiken om (met andere dingen samen) een WEL complete maaltijd samen te stellen.

Of is smuldier pens, geen echte pens?
En smuldier hart, geen echt hart?
En zit in smuldier kip geen echte kip?
(nee ik neem aan dat de filets zijn weggelaten).
Maar hoe zit dat dan met andere kvv's?

Kortom: wat maakt elke andere kvv tot minder smurrie?
Omdat die stikvol met hoogwaardig spiervlees zitten?
Ik dacht dat ook Carnibest het met 30% orgaan vult.
Is dat dáár dan voornamelijk het (duurdere) lamshart?

En wat zit er werkelijk aan lam in de lamrijst variant?
Zit daar WEL kipfilet in de natuurvariant?

Allemaal dingen die ik niet na kan trekken.
En daarom begrijp ik nog steeds niet waarom smuldier als 'smurrie' wordt geschetst.
En alle andere merken als 'goed' gezien worden.
Door Ollie
#561420
Wij hebben de honden en katten op het moment ook op smuldier staan. Ik heb 2 soorten de pens en de vlees variant.

Ik moet zeggen dat ik de vleesvariant beter vind (stinkt niet)

Mijn honden en katten eten het graag, en doen het er wel goed op.
Laatst gewijzigd door Ollie op wo 31 mei 2006, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#561457
volgens mij is smuldier kip echt alleen kip, vlees is ook alleen vlees (waarschijnlijk spier en kop- vlees) pens is echt gemalen pens, de compleet die je in de winkel koopt lijkt inderdaad of er erg veel pens in zit, (ik heb met mijn vingers erdoor zitten porren, hoezo nieuwschierig) er schijnt nog een compleet te zijn die je niet in de super vindt, daar kan ik niets over zeggen, hart zit wel deegelijk hart in, ik durf niet te zeggen dat er geen andere spiervlees in zit, maar als ik er goed naar kijk lijkt het op fijngemalen hart...er zit zeker geen pens in. Ik Barf, maar heel af en toe gaat er een pakje smuldier in de bakken, dus wat mij betreft maak het niet al te veel uit wat er precies in % in zit omdat het nooit een significante hoeveelheid van hun maaltijd uitmaakt. Mijn honden hebben er in iedere geval geen last van als ze een keertje smuldier hebben gegeten, ik gebruik het alleen in noodgevallen, maar als je echt wil weten wat er in zit, schrijf Smuldier aan, ze hebben mijn vragen in het verleden wel prompt beantwoord ;)
Gebruikersavatar
Door porza
#562790
ik heb nu een jaar enerque gevoerd en ga nu een deel van de honden overzetten op smuldier.en kijken wat beter bevalt. de schijven vindt ik wel erg makelijk maar sta voor alles open ze krijgen hier ook een keer in week vis en verse botten [lam of kalf] en de groente die over is gaat ook altijd naar de honden .
dus even afwachten wat smuldier gaat doen
Door inimine
#563299
ik doe het nu zo:
hij krijgt 7 dagen per week smuldier (200 gr,hij ziet er goed uit,maar ik denk dat hij wel naar 250gr kan,hij weegt 5,5 kg),en ik geef nu 2keer per week wat vis erbij,4 keer per week een kippennek,en 1 keer per week wat yoghurt met zeewier en een ei.
op alleen de smuldier deed hij het al geweldig,dus ik ben erg benieuwd hoe het hierop zal gaan.
hij krijgt dan dus wel zo;n 250 gr per dag,terwijl hij nu nog 200 gr krijgt,en hij is eigenlijk mooi op gewicht zo,ben bang dat hij wat te dik zal worden met deze hoeveelheid,terwijl hij (als je naar zn gewicht en leeftijd kijkt) best wat meer zou mogen hebben.moeilijk hoor. ::)
ik vind het voor hem ook fijn dat ik hem op deze manier wat afwisseling kan geven,en de nekjes zijn natuurlijk goed voor het gebit he,lekker kluiven! :P
Door Schapie
#634138
Ik heb dit topic helemaal gelezen en vindt het erg intressant. Wij hebben Syb van 10 jaar en Guus van 8 maanden, allebei witte herders  8).

Nu denk ik er over na om over te gaan op KVV. Ik heb het een en ander gelezen en smuldier zit er wel in met ei/vis/groente. Wat ik lees over de vlees variant lijkt me goed. Dat die er het best uitkomt ( als ik het niet goed heb gelezen moet je het maar zeggen)

Hoeveel gram hebben ze nou nodig per dag? Ze zijn beide zo'n 33 kilo maar de leeftijd is natuurlijk verschillend. Hoe gaat het dan voor Guus bijvoorbeeld, hij is 8 maanden. En Syb, hij heeft twee aandoeningen die heftig zijn dus hij mag er niet ziek van worden. Ik weet wel dat het altijd beter is dan brok maar hij kan nu niet gebruiken dat hij achteruit gaat door de overgang. Dus heb ik mijn vriendin gevraagd die bij een holistisch dierenarts is geweest. Die advieseerd 50/50 te doen de eerste 14 dagen en dan pas over te gaan....of misschien nog langer en kijken hoe het gaat.

Ik ga er ook met de internist over hebben van Syb.

Groetjes Irm

PS hoe doen jullie het als je op vakantie gaan??? Wij gaan naar oostenrijk bijvoorbeeld in de winter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door