Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Smoetzke
#532793
Wat kunnen de oorzaken zijn van een stinkende bek?
Het valt me tegenwoordig meer en meer op dat Kay echt uit der bek stinkt. Maar als je met ze speelt (waarbij m'n handen aan d'r bek komen) mijn handen ruiken dan helemaal niet.
Dus tis echt een slechte adem :?

Iemand enig idee vanwat dat kan zijn? Wat ik er aan kan doen?

Ga morgen avond voor de zekerheid naar de Da want heb ergens gelezen dat zoiets ook van gaatjes zou kunnen zijn...

Iemand tips..
Door Lizzy
#532796
Het kan komen van tandsteen/tandplak. Van een rotte tand of kies. Maar het kan ook van de maag komen. Specifieke luchtjes zoals een amoniak-achtige lucht kunnen zelfs duiden op gezondheidsproblemen. Dus ik denk dat het een goed idee is om eerst even naar de DA te gaan! Mocht hij niks kunnen vinden, zou je mijn chlorella-tip kunnen proberen.
Door Smoetzke
#532800
Het is geen amoniak geurtje. Het is een een str*nt geurtje.
We gaan vanavond naar de DA, dat staat vast. Maar had gehoopt dat er iemand me hier al wat tips kon geven...
Door Lizzy
#532801
[quote="Smoetzke"]
Het is geen amoniak geurtje. Het is een een str*nt geurtje.
We gaan vanavond naar de DA, dat staat vast. Maar had gehoopt dat er iemand me hier al wat tips kon geven...
[/quote]

Ik denk dat je eerst moet weten waar het vandaan komt.... Veel vieze mondgeurtjes verdwijnen als sneeuw voor de zon wanneer je je hond een tijdje chlorella geeft (dit is een zoetwater-algje). Maar ja, als er een kies achter in de bek zit te rotten, dan helpt daar geen chlorella tegen.... Als je hond een vies gebit heeft, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn en dan zou je bijv. meer vleesbotten en 'hele prooidieren' kunnen gaan voeren. Heb je zelf enig idee waar het vandaan kan komen?
Door Smoetzke
#532809
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat je eerst moet weten waar het vandaan komt.... Veel vieze mondgeurtjes verdwijnen als sneeuw voor de zon wanneer je je hond een tijdje chlorella geeft (dit is een zoetwater-algje). Maar ja, als er een kies achter in de bek zit te rotten, dan helpt daar geen chlorella tegen.... Als je hond een vies gebit heeft, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn en dan zou je bijv. meer vleesbotten en 'hele prooidieren' kunnen gaan voeren. Heb je zelf enig idee waar het vandaan kan komen?
[/quote]
Ze heeft geen vies gebit. Ziet er heel proper uit. Ze krijgt geregeld een vleesbot. Dus in mijn ogen kan het hier niet aan liggen. Ik vrees dat er een tand ontstoken is. Maar hoorde ook al dat het van der maag zou kunnen zijn.
Door Smoetzke
#533145
Ben naar DA geweest. Die zegt direct dat het van CB is. Ik moet Hill's geven en dan zou Kay er geen last meer van hebben.

PFFFF, waarom altdij zo'n advies! Jongens toch!
Door Lizzy
#533147
[quote="Smoetzke"]
Ben naar DA geweest. Die zegt direct dat het van CB is. Ik moet Hill's geven en dan zou Kay er geen last meer van hebben.

PFFFF, waarom altdij zo'n advies! Jongens toch!
[/quote]

Pffff, DIT is frusterend........ >:( ::) :'( >:(. Ehhhh... mijn advies? Andere DA zoeken EN zijn advies vooral NIET opvolgen. Tjonge jonge, hier zakt je broek toch van af?! Wat was er volgens hem dan mis, met rauwe voeding?

Als er geen lichamelijke oorzaak te vinden is, mag ik je dan een advies geven? Houd hem lekker op Carnibest en geef daarbij Chlorella! Begin met de laagste dosering en bouw dit op naar een heel hoge doserig (van wel 4 a 5 a 6 tabletten per keer, drie maal per dag).
Door Smoetzke
#533189
[quote="Lizzy"]
Pffff, DIT is frusterend........ >:( ::) :'( >:(. Ehhhh... mijn advies? Andere DA zoeken EN zijn advies vooral NIET opvolgen. Tjonge jonge, hier zakt je broek toch van af?! Wat was er volgens hem dan mis, met rauwe voeding?

Als er geen lichamelijke oorzaak te vinden is, mag ik je dan een advies geven? Houd hem lekker op Carnibest en geef daarbij Chlorella! Begin met de laagste dosering en bouw dit op naar een heel hoge doserig (van wel 4 a 5 a 6 tabletten per keer, drie maal per dag).
[/quote]
Ik ga Kay eens meenemen naar een holistische DA want hier in de buurt vinden ze allemaal dat het ligt aan het voer en zullen ze me allemaal terug brokken aanraden!
Hij zei dat het aan de vertering van vers vlees lag...

Chlorella wat is dat juist? Is dat iets dat ik haar moet blijven geven? En het belangrijkste waar kan ik dat vinden?
Laatst gewijzigd door Smoetzke op wo 19 apr 2006, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#533194
Heeft ze geen kapotte kies? Dat had de hond van mijn moeder nl. En die stonk toen ook ontzettend uit haar bek.
Door Smoetzke
#533195
[quote="Laura2004"]
Heeft ze geen kapotte kies? Dat had de hond van mijn moeder nl. En die stonk toen ook ontzettend uit haar bek.
[/quote]
Nee dat was volgens de DA niet het geval. Al heeft hij wel niet in haar bek gekeken ::)
Voor iets aan haar nieren zou Kay te jong zijn (21maanden)
Door Laura2004
#533289
[quote="Smoetzke"]
Nee dat was volgens de DA niet het geval. Al heeft hij wel niet in haar bek gekeken ::)
Voor iets aan haar nieren zou Kay te jong zijn (21maanden)

[/quote]
Heb jij goed in haar bek gekeken? Als het achterin haar bek is is het heel moeilijk te zien. En ik snap niet hoe de DA weet dat ze geen rotte kies heeft zonder in haar bek te kijken.
Door Truus
#533361
[quote="Smoetzke"]
Nee dat was volgens de DA niet het geval. Al heeft hij wel niet in haar bek gekeken ::)
Voor iets aan haar nieren zou Kay te jong zijn (21maanden)

[/quote]
Hoe kan hij dan weten dat het niet aan het gebit ligt ??? :-\.Ik zou een andere D.A. nemen want met zo'n advies, waar je overigens nog heel veel voor moet betalen, zou ik geen genoegen nemen.
Door Smoetzke
#533473
[quote="Laura2004"]
Heb jij goed in haar bek gekeken? Als het achterin haar bek is is het heel moeilijk te zien. En ik snap niet hoe de DA weet dat ze geen rotte kies heeft zonder in haar bek te kijken.
[/quote]
We hebben er met twee in aan het kijken geweest. Koen houdt der bek open en ik inspecteer ;)
Ik kan niets vinden, maar we zijn volop opzoek naar een andere (hopelijk goede) DA.
Door Lizzy
#533485
Chlorella wat is dat juist? Is dat iets dat ik haar moet blijven geven? En het belangrijkste waar kan ik dat vinden?
In de tussentijd zou ik zeker alvast chlorella gaan geven (terwijl je naar een andere DA zoekt). Chlorella is een zoetwateralgje dat heel veel vitamines en mineralen en vetzuren en chlorfyl, etc. bevat. En het heeft een reinigende werking op mond, slokdarm, maag en darmen. Het werkt bij Pinkel (die ook nog wel eens uit haar straatje kon stinken) fantastisch! Kwaad kan het niet. Chlorella is gewoon te koop bij de drogist. Van het merk BLOEM. En het is eventueel ook goed via Internet te bestellen bij http://www.chlorella-alg.com/
Door Femke
#533575
het spijt me heel erg maar ik vind dit een schande van die DA >:(
Hij heeft niet eens in de bek gekeken en kan dan zien dat het nite aan het gebit ligt? Belachelijk!


Ik vertel mijn DA nooit wat m'n honden eten, want het wordt ALTIJD daarop geschoven, ook al hebben ze een verzwikte poot 8)
Als hij er al om vraagt zeg ik: ze eten niets anders dan normaal.

Waar heeft hij eigenlijk wel naar gekeken?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door