Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yoni
#526294
hallo allemaal, wij zitten nu inmiddels al weer bijna een half jaar op energique met een lastige tussenstop >:(
cain (amerikaanse-bulldog) wou niet meer eten spuugde 's ochtends gal :-[ naar de dierenarts die zij zijn hormonen komen op gang was toen bijna 9 maanden en inderdaad 2 weken laten ging de koning weer eten ;D (ik ben nogal een mama en heb alles er aan gedaan dat ie maar ging eten :) )
maar nu is hij eigenlijk te dik terwijl ik m helemaal niet veel geef. Hij krijgt +_ 800 gram energique volwassen voer nr 1 hij weegt zelf 34 kilo.
En we wandelen ongeveer 2 uur per dag dus daar kan het ook niet echt aan liggen.
Nu wou ik is een keer duck uit proberen. Vinden jullie dit een slim idee? of moet ik nog iets anders eerst proberen?
nu las ik op de duck site dat het slim is om je hond na de maaltijd een natuurlijke snack te geven zodat ie wat langer bezig is iets als een bullepees.. Doen jullie dit ook en zo ja wat kan ik hem dan nog meer geven??
sorry voor het hele verhaal maar ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#526298
Tja, als je hond te dik is moet je hem minder eten geven ;), overstappen op een ander merk lijkt mij niet de oplossing. Ik vind 800 gr. voor een hond van 34 kilo een beste maaltijd hoor. Mijn teefje van 34 kilo krijgt maar 550 gr., dus zo zie je maar dat elke hond verschillend is.

Ik geef geen bullepees na het eten, vind dat nou niet zo'n verantwoorde snack. Maar als je wilt dat je hond wat langer met zijn eten bezig is kun je de Energique ook in een Kong stoppen (wat er niet inpast geef je in z'n bak), doe ik ook bij Gitte want anders is ze wel heel erg snel klaar met eten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#526391
[quote="yoni"]
ja maar hou oud is jou teefje? cain is nog in de groei
[/quote]

Gitte is 6, maar in de groei of niet, als een hond te dik is moet je hem minder eten geven ;).
Ik zou zoals Tinker al voorstelde eerst eens een tijdje een schijfje minder gaan geven en beter géén snackjes, dat zet ook alleen maar aan.
Door pallas
#526690
Hoe oud is je hond nu? meer als 9 maanden toch? dan heeft hij zijn ergste/ snelste groei wel achter zich. als hij nu wat te dik is zou ik zeker minder gaan voeren, één schijf eraf is best te doen. de ene hond is de andere niet, sommige honden hebben zelfs met veel beweging nog snel te veel en worden idd dik.

ben je bang dat hij tekorten oploopt (dat lijkt me niet waarschijnlijk) dan kun je beter gewoon blijven voeren en helemaal geen tussendoortjes geven.

tot slot ben ik een grote voorstander om een hond schraal op te laten groeien, zo voorkom je veel problemen met gewrichten en groeipijnen enz.
Door jolly64
#530484
Inderdaad ziet het er naar uit dat jou hond wat teveel eten krijgt ;)
Probeer iets minder te geven en dan kan hij er langzaam aan wennen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door