Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#524085
Jamie is nu bijna 8 maanden, weegt 24 kilo en eet 1 kilo CB per dag, verdeelt over 2 keer. Hij ziet er goed uit, volgens iemand van de S.H.V. moet hij zelfs niet dikker worden.
Het valt me op dat de bak me eten steeds trager leeg gaat, in het begin schrokte Jamie z'n bak binnen 2 min. leeg, nu doet hij vooral over het laatste beetje erg lang, en wandelt er ook rustig even bij weg.
Kan het zijn dat hij gewoon teveel krijgt, en dat ik 20 gr per kilo moet gaan voeren, of is het daar nog te vroeg voor (omdat hij nog niet helemaal uitgegroeit is natuurlijk)?
#524114
[quote="amber13"]
Jamie is nu bijna 8 maanden, weegt 24 kilo en eet 1 kilo CB per dag, verdeelt over 2 keer. Hij ziet er goed uit, volgens iemand van de S.H.V. moet hij zelfs niet dikker worden.
Het valt me op dat de bak me eten steeds trager leeg gaat, in het begin schrokte Jamie z'n bak binnen 2 min. leeg, nu doet hij vooral over het laatste beetje erg lang, en wandelt er ook rustig even bij weg.
Kan het zijn dat hij gewoon teveel krijgt, en dat ik 20 gr per kilo moet gaan voeren, of is het daar nog te vroeg voor (omdat hij nog niet helemaal uitgegroeit is natuurlijk)?
[/quote]

Je zit dan nu, met die kilo per dag, op ongeveer 4,5% van zijn lichaamsgewicht. Ik denk wel dat het tijd is om minder te gaan voeren. Ik denk dat je niet direct naar 2% van zijn lichaamsgewicht moet gaan (dat is het percentage voor volwassen honden), want dat zou ineens neer komen op 480 gram per dag en dat lijkt me weer te weinig. Ik zou eerder naar 850 a 900 gram gaan en dan langzaam afbouwend.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door