schokje tav Rodi compleet lam/rijst

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re:schokje tav Rodi compleet lam/rijst

Berichtdoor Barfplaats

Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 30 Mar 2006, 15:17

[quote="roefus"]
Ja, in natuurvoer zit 'kip en rund' volgens mij.
Maar ik zie nergens het exacte percentage en al helemaal niet of het nu om spiervlees en/of orgaanvlees gaat.
Kan gewoon aan mij liggen, dat ik dat nergens zie.
Dan kijk ik blijkbaar verkeerd.

Ik koos voor de 'lam/rijst' variatie (waarin lam en kip), omdat ik dan één diersoort extra heb (rund en kip valt altijd aan te komen, lam iets minder, vandaar).
Maar wat me vooral stoort is dat het over 'vlees' gaat en ik nu hier lees dat het 80% orgaan zou zijn.
Ik weet niet hoe iemand aan dat percentage komt, ik kan het maar niet achterhalen.
[/quote]

Die percentages hebben hier ergens in een topic gestaan. Diegene had ze doorgekregen van de fabrikant die, omdat ze trots waren op dat percentage, deze cijfers wel bekend wilde maken.
Bonha
1-ster

Berichtdoor Bonha » Do 06 Apr 2006, 00:38

Hoi, ik kom pas net kijken, maareh...waarom zien jullie hart als orgaanvlees? Ja, natuurlijk is het een orgaan, maar het is met name en vooral...een spier. Er gebeurt niet veel in dit orgaan, anders dan bloed rondpompen.

Ik las dat iemand reageerde met iets van "oja...Bij Rodi is hart een spier zeker!" Maar dat is dus ook zo.

Dusss, vraag ik mij af wat de definitie binnen het barfen (of kvv) is van orgaanvlees?
Alles wat geen skelet-spieren zijn?

groetjes, Madelief
202spots

Berichtdoor 202spots » Do 06 Apr 2006, 04:53

[quote="Bonha"]
Hoi, ik kom pas net kijken, maareh...waarom zien jullie hart als orgaanvlees? Ja, natuurlijk is het een orgaan, maar het is met name en vooral...een spier. Er gebeurt niet veel in dit orgaan, anders dan bloed rondpompen.
Ik las dat iemand reageerde met iets van "oja...Bij Rodi is hart een spier zeker!" Maar dat is dus ook zo.
Dusss, vraag ik mij af wat de definitie binnen het barfen (of kvv) is van orgaanvlees?
Alles wat geen skelet-spieren zijn?
groetjes, Madelief
[/quote]

Hart word als spier OF orgaan gezien....met zelf samenstellen reken ik het als orgaan,net zoals lever,nier,long,hersenen,testicles,tong (ook 'n spier) en maag of pens.
Spiervlees noem ik alles wat aan 'n bot/rib vastzit.
Bonha
1-ster

Berichtdoor Bonha » Do 06 Apr 2006, 10:06

Ok, weer wat geleerd!

bedankt!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”