Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roefus
#513732
[quote="tieneke"]
Hier hapt en likt al het vee sneeuw,zelfs gisterochtend had het weer flink gesneeuwd...wanneer is deze ellende over ja >:(zodat de knollen en nollebakmonsters weer normaal drinken :P
Ach 1 troost...als de sneeuw hier gaat smelten hoef ik voorlopig geen emmers meer te vullen :-\
[/quote]

Het wordt bijna lente............ 8)
Door 202spots
#513742
De grote stukken RMB krijgen ze buiten, maar de groentemix met gemalen RMB erdoor is bijna 'n dikke soup en dat krijgen ze altijd al in de verhoogde bakken.
De standaard heeft 2 bakken en de bodem van de bakken is ong. 25 cm vanaf de vloer.
Nooit geen probleem hier.
Door Nelly
#513750
[quote="tieneke"]
Drinken ze bij jou uit een emmer ::) ::)
Hier dus ook! ;D ;D
Een grote emmer van de paarden.
Hier hebben we geen drinkbakken in de de boxen van de 3 paarden,zou alleen maar bevriezen in de winter he met min 28 of minder ;)
[/quote]Ja, hier drinken ze uit een emmer, en die emmer wordt gevuld in de vijver, als die tenminste niet dichtgevroren is zoals nu ;)
Door roefus
#513752
[quote="Nelly"]
Ja, hier drinken ze uit een emmer, en die emmer wordt gevuld in de vijver, als die tenminste niet dichtgevroren is zoals nu ;)
[/quote]

met visjes en kikkertes ???
Door Remke
#513770
Mijn monsters eten ook uit een bakje van de grond, er bestaat geen Chihuahua-standaard :D Maar grotere stukken vlees geef ik ze gewoon zo.
Door Lizzy
#513829
Links over vergrootte kans op maagtorsie bij voeren uit voerstandaard:

http://www.showdog-magazine.com/Hannah/ ... estudy.htm

http://www.2ndchance.info/bloat.htm

En zo zijn er nog echt honderden te vinden. Je kunt op google intikken dog bloat of torsion risks raised food bowl.

Op die websites kun je meestal dit lezen:

"Dietary risk factors for bloat (GDV) in dogs were identified using the 1991 dogs from the study. 106 dogs that developed bloat were selected as cases while 212 other dogs from the study were randomly selected as controls. A complete profile of intakes was constructed for each dog based on owner-reported information, published references and nutritional databases.

The study confirmed previous reports of an increased risk of GDV associated with increasing age, having a first-degree relative with GDV and having a raised food bowl. New significant findings included a 2.6 fold (160%) increased risk of GDV in dogs that consumed dry foods containing fat* among the first four ingredients.

The GDV increased 3 fold (200%) in dogs that consumed dry foods containing citric acid* as a preservative. Dry foods containing rendered meat meal with bone product among the first four ingredients significantly decreased GDV risk by 53%. Moistening of dry food alone was not associated with GDV but consumption of owner-moistened dry foods that also contained citric acid significantly increased GDV 4 fold (300%)".

en:

"Risk Factor 1 – Using a raised food bowl: Many manufacturers and pet suppliers are making claims that the raised feeder or dog bowl aids a dog’s digestion and prevents bloat. We have found no scientific research to support these claims. The Glickman et al study found that use of a raised feeder actually increases the risk of bloat by 110%. This risk factor can be eliminated by not feeding dog from a raised food bowl. Dr. Glickman’s data showed that “approximately 20% and 50% of cases of GDV among the large and giant breed dogs, respectively, were attributed to having a raised food bowl.” (J Am Vet Med Assoc 2000;217:1492-1499)".
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 mar 2006, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#513859
[quote="Lizzy"]
Deze professor is het trouwens niet eens met 1 keer per dag veel voeren.... Maar ja, ik denk dat hij dan wel praat over droogvoer, denk je niet?
[/quote]

Aangezien "men" er algemeen vanuit gaat dat honden brokken eten, kun je dat denk ik wel aannemen ja.
Door Nelly
#513922
[quote="roefus"]
met visjes en kikkertes ???
[/quote]Die visjes en kikkertjes maken echt wel dat ze wegkomen als ik met m'n emmertje kom scheppen hoor, zo gemakkelijk vang je die niet. :) En trouwens wat kikkertjes betreft, dat vinden de honden maar enge beesten. 's Zomers zit er wel eens eentje op het terras, nou daar moeten de honden niks van weten. Voor de katten moeten ze wel uitkijken, maar dat weten ze volgens mij wel.
Door roefus
#513962
[quote="tieneke"]
Barf :P
[/quote]

Nee nee nee nee nee, ik wil helemaal niet dat Nelly's visjes en kikkertjes worden opgegeten. :P
Hier werd vroeger ook uit het vijvertje gedronken (visjes waren dan heel vlug weg).
Door tieneke
#513970
[quote="roefus"]
Hier werd vroeger ook uit het vijvertje gedronken (visjes waren dan heel vlug weg).


[/quote]
Wat zou jij doen ;) ;D
Door Nelly
#513978
[quote="tieneke"]
Wat zou jij doen ;) ;D
[/quote]Zie boven. En geloof me: ik ben heel zuinig op m'n visjes en zeker op m'n kikkertjes, want zoveel zijn er daarvan niet meer in ons "kikker"landje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door