Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door 202spots
#513996
. . New significant findings included a 2.6 fold (160%) increased risk of GDV in dogs that consumed dry foods containing fat* among the first four ingredients.

The GDV increased 3 fold (200%) in dogs that consumed dry foods containing citric acid* as a preservative. Dry foods containing rendered meat meal with bone product among the first four ingredients significantly decreased GDV risk by 53%. Moistening of dry food alone was not associated with GDV but consumption of owner-moistened dry foods that also contained citric acid significantly increased GDV 4 fold (300%)".
Ik denk ook dat deze study idd alleen over brokken voer gaat.
Ik geloof dat er net zoveel pro als anti meningen zijn over verhoogd voeren, dus ik denk dat ieder voor zichzelf moet besluiten wat voor HUN hond 't beste is.
Ik ben met standaard begonnen toen onze vorige hond moeite kreeg met laag te eten...en de ene vehoogde bak was voor hem en Cis gebruikte de andere bak...toen Tor kwam ben ik gewoon doorgegaan met deze manier, en voor ons werkt het goed.
Tor heeft wel is z'n nek bezeerd, en na Cis d'r operatie was verhoogde bak beter als laag te eten...
Wanneer ik wel is 'n bak op de grond laat uitlikken dan schuiven ze de hele keuken in de ronte...
Door Valerie*
#514212
tyson heeft wel zn water in de standaard staan
kvv krijgt hij er ook in
barf niet wat dat gaat ie slepen ;) blijft er nooit lang in liggen
Door Lizzy
#515007
Die standaards kunnen inderdaad erg handig zijn! Ik heb een voerbak met een rubbere anti-sliprand er onder. En dat op hun rubbere matje: gaat nergens meer heen! Maar, dat is inderdaad ook het geval met zo'n standaard en dat is wel nuttig. Ik zou de bakken alleen wel zo ver mogelijk naar de grond doen. Zo ver als dat je situatie/hond/etc. dat toe staat.
Door Nelly
#516214
Angel haar bak kan ik "klem' zetten in de bijkeuken. Andor eet in de keuken en gaat weleens schuiven met z'n bak, ja. Die hou ik dan gewoon ff voor hem vast.
Door Yuki&Moya
#516697
hmm ik heb ook maar gelijk de bak lager gezet!!!
Ben blij dat ik hier weer terug ben ;D
Leer ik tenminste weer wat!!

Angelique en Yuki
Door pallas
#516941
waterbak staat hier altijd te verdrogen.... drinken doen ze altijd uit sloot of plassen :P
eten krijgen ze in de bak op de grond er grote stukken op 'n plastic kleedje. hebben ze lekker de ruimte om te scheuren en trekken ;)
Door Ollie
#523863
Mijn boxers aten ook altijd uit een standaard nooit geen problemen mee gehad.
Mijn ODH eet ook uit een standaard.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#524822
Even een leuke tip voor die standaards: Plaats er 2 leuke bloempotten in van de zomer en je hebt een bloembak die niemand heeft,op mij na dan. ;D ;D ;D
Door 202spots
#524909
[quote="Unique"]
Even een leuke tip voor die standaards: Plaats er 2 leuke bloempotten in van de zomer en je hebt een bloembak die niemand heeft,op mij na dan. ;D ;D ;D
[/quote]

Wat 'n geluk dat smaken verschillen!
Bij mij blijft de standaard lekker in de keuken staan met de voerbakken erin. 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#526493
[quote="202Spots"]
Wat 'n geluk dat smaken verschillen!
Bij mij blijft de standaard lekker in de keuken staan met de voerbakken erin. 8)
[/quote]

en ze gebruikt hem daar als eetbar voor henzelf ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Rajzcek
#571550
Ook onze grote honden hebben altijd uit bakken met een standaard gegeten,en nooit enig probleem gehad hiermee.Ik spreek dan wel over KVV.Als ze penslappen of vleesbotten of iets dergelijks krijgen,dan eten ze die niet uit de bakken.Dat slepen ze er uit,en gaan liggen kauwen en kluiven.Soms ook staand,en je ziet dat ze dan echt bezig zijn.Horen en zien niets meer.Ik ben wel tegen 1 keer per dag voeren,dat wordt meestal schrokken.Hier krijgen de honden 2 keer per dag een maaltijd,ze eten iets rustiger en kauwen beter is mijn ervaring.Al voeren we allemaal zo natuurlik mogelijk,onze huishonden zijn geen wolven meer.Maar al het bovenstaande zijn mijn ervaringen van zo'n 30 jaar honden hebben.Het zal ongetwijfeld niet bij iedereen zo zijn.Eet smakelijk hondjes. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door