Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#46461
[quote="Nephilim"]
ik zeg toch niet dat de beweringen door hen gemaakt zijn? Ik zeg alleen dat vele barf aanhangers graag uitpakken met wilde verhalen over hoe slecht hondenbrokken wel zijn. Zonder dat hier blijkbaar ooit onderzoek naar geweest is? Hoe komen ze dan bij die beweringen?

Mocht het echt waar zijn dat hondenbrokken slecht zijn en vergif bevatten en honden er onvruchtbaar van worden en weet ik veel wat nog allemaal, dan zouden die versvleesfabrikanten er toch baat bij hebben dit eens te onderzoeken en de verontrustende feiten aan te tonen? Of dan toch aantonen dat versvlees zoveel beter en gezonder is?

Nee, er stond niets in over geeuthanaseerde katten! Jeetje, wie bedenkt zoiets?


[/quote]Zo zo. Mag ik jou vriendelijke verzoeken je een beeeetje in te houden? Persoonlijk vind ik dat jij hier binnen komt stormen, zonder jezelf voor te stellen. En dat nog wel op een VERS RAUW BARF forum. En dan vind ik het vrij ongepast wanneer je stellingen neerzet als "ik zeg alleen dat vele barf aanhangers graag uitpakken met wilde verhalen". Een beetje respect graag.

En als jij persee wilt praten over hoe gezond brokken wel niet zijn (want mag ik DAAR a.u.b. even bewijzen van zien dan? Een hond heeft miljoenen jaren op rauw vlees geleefd en nog maar 50 jaar op brokken) dan raad ik je vooral aan om een ander forum te zoeken. Of houdt het een beetje respectvol. Want, deze discussie over brokken hebben wij hier namelijk al lang gehad. En ons kun je ook niet overtuigen van de onzin dat brokken gezond zouden zijn voor honden....

En, daarnaast geef ik je net aan dat er al onderzoek gedaan is door bijv. Tom Lonsdale. Ga dit boek eerst eens lezen. En misschien kun je vervolgens wat interessante studies gaan lezen op http://www.simplyschnauzer.net/main.html Want alle kennis die wij hebben is ons ook niet aan komen waaien door hier of daar eens te roepen dat een ander maar weer eens iets moet bewijzen.

Over die geeuthenaseerde katten en honden in hondenvoer: Even ter correctie: wij hebben niet beweerd dat er dooie katten in hondenvoer zit. Er zwerft een artikel over het Internet waar dat op staat. En Rendac kennen we hoor! Maar goed, lees bijv. eens een boek van Ann Martin. De verslagen van de rechtzaken die zij aangespannen heeft staan erbij. In Nederland mag dit dan niet meer, geeuthenaseerde katten en honden verwerken (mocht vroeger wel), maar misschien moet je voor de grap even lezen op de rendering-plants die in Amerika staan....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nephilim
#46470
ik wil niet stoken hoor. Maar onlangs werd ons forum 'belaagd' door enkele mensen die barf gebruikten. Ze kwamen daar met enorm wilde verhalen af over 'roest van ijzer' die zou gebruikt worden om hondenbrokken kleur te geven en zo... Het was de eerste keer dat ik zoiets hoorde en wilde me dus wat verdiepen in BARF en kwam zo op barfplaats.nl terecht.

Toen ik hier enkele berichten begon te lezen kwam ik ook allerlei mensen tegen die de hondenbrokken fabrikanten beschuldigden van god weet ik wat allemaal? Maar geen enkele persoon kan hier bewijzen voor geven?

Da's al, ik wil wel bewijzen voor ik iets aanneem als waarheid...

Je moet je zeker niet aangevallen voelen, ik ben niet de ultieme verdediger van brokken of zo, maar als mensen iets willen aanvallen, moeten ze dat gefundeerd doen, da's al. Ik heb dus nog niets gezegd over barf hé, geen mening geuit of zo. Natuurlijk zal barf goed zijn voor de hond, maar dat wil niet zeggen dat brokken slecht zijn.
Door Paul_Barte
#46484
>>
maar dat wil niet zeggen dat brokken slecht zijn
>>

Geef eens 5 redenen aan waarom brokken dan goed zijn ;D (dat het makkelijk is telt niet mee).
Door Lizzy
#46485
[quote="Nephilim"]
ik wil niet stoken hoor. Maar onlangs werd ons forum 'belaagd' door enkele mensen die barf gebruikten. Ze kwamen daar met enorm wilde verhalen af over 'roest van ijzer' die zou gebruikt worden om hondenbrokken kleur te geven en zo... Het was de eerste keer dat ik zoiets hoorde en wilde me dus wat verdiepen in BARF en kwam zo op barfplaats.nl terecht.

Toen ik hier enkele berichten begon te lezen kwam ik ook allerlei mensen tegen die de hondenbrokken fabrikanten beschuldigden van god weet ik wat allemaal? Maar geen enkele persoon kan hier bewijzen voor geven?

Da's al, ik wil wel bewijzen voor ik iets aanneem als waarheid...

Je moet je zeker niet aangevallen voelen, ik ben niet de ultieme verdediger van brokken of zo, maar als mensen iets willen aanvallen, moeten ze dat gefundeerd doen, da's al. Ik heb dus nog niets gezegd over barf hé, geen mening geuit of zo. Natuurlijk zal barf goed zijn voor de hond, maar dat wil niet zeggen dat brokken slecht zijn.



[/quote]Ja, het klopt. Er zit inderdaad ijzer-oxide in sommige brokken om ze rood te kleuren. Koop een zak Hill's Nature's Best and see for yourself.

Ingredients:
Brewers rice, ground wheat, turkey meal, corn gluten meal, soybean meal, animal fat (preserved with mixed tocopherols and citric acid), chicken, vegetable oil, peas, carrots, chicken liver flavor, dried beet pulp, flaxseed, dried egg product, L-lysine, iron oxide, L-tryptophan, preserved with mixed tocopherols and citric acid, minerals (salt, potassium chloride, magnesium oxide, ferrous sulfate, zinc oxide, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite), rosemary extract, beta-carotene, vitamins (choline chloride, vitamin A supplement, vitamin D3 supplement, vitamin E supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (a source of vitamin C), niacin, thiamine mononitrate, calcium pantothenate, pyridoxine hydrochloride, riboflavin, folic acid, biotin, vitamin B12 supplement).

Komt van: http://www.hillspet.com/products/produc ... 4441760413

Ik voel me trouwens niet aangevallen. Ik wil alleen dat je respectvol met onze leden om gaat. Als je dat doet, dan ben je van harte welkom.

En ja, brokken zijn slecht. Lees gerust verder.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nephilim
#46490
iemand (of in dit geval hondenbrokken) is toch onschuldig/goed tot het tegendeel bewezen is?

ik heb geen behoefte om te bewijzen dat brokken goed zijn.

Ik vraag alleen aan de mensen die beweren dat brokken slecht zijn om wat feiten, da's al. De vraag omkeren is er u makkelijk vanaf maken hé.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46491
[quote="Nephilim"]
iemand (of in dit geval hondenbrokken) is toch onschuldig/goed tot het tegendeel bewezen is?

ik heb geen behoefte om te bewijzen dat brokken goed zijn.

Ik vraag alleen aan de mensen die beweren dat brokken slecht zijn om wat feiten, da's al. De vraag omkeren is er u makkelijk vanaf maken hé.

[/quote]
hahahahahahahhaa
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46493
Sorry ,ik lag echt even in een deuk om je antwoord.
Waarom ? omdat nu blijkt dat je eigenlijk niet weet wat je voert. Had daar eerst jezelf in verdiept dan had je nu antwoord kunnen geven,of nee eigenlojk niet,als je je had verdiept had je nu vers aan het proberen geweest.
Door roger
#46494
<<geef eens 5 redenen aan waarom brokken dan goed zijn ;D (dat het makkelijk is telt niet mee).<<

Paul hier je er vijf.

1/Ze blijven heel lang vers, zonder speciale opslagruimte

2/Ze zitten in een hele mooie verpakking, die nog van pas komt om ouwe kranten in te verpakken.

3/je hoeft er niet bij na te denken, er word nagedacht in Uw plaats,als er brokken voor mensen moesten zijn zou ik ze zelf ook eten.

4/het is een elegante manier om een hele boel pulp-producten van onze eigen voeding te dumpen.

5/brokkenfabrikanten doen heel wat research omtrent de gezondheid van onze honden en daarenbovenop sponseren ze heel wat clubs edm.

Wil je er nog wat !!!


grtz.
Roger;
Door Nephilim
#46495
ijzer oxide!
als ik opzoek wat ijzer oxide precies is, weet je wat ik dan tegenkom:

IJzer oxide: IJzer vormt een bestanddeel van de rode bloedcellen. Het is onontbeerlijk voor het transport van zuurstof. Een tekort uit zich in een bep. bloedarmoede waardoor moeheid en lusteloosheid optreedt.

gevonden op http://www.kruidenvrouwtje.nl/middelen/klei.htm

wie legt me nu uit wat er giftig aan is?
Door Paul_Barte
#46496
[quote="Nephilim"]
iemand (of in dit geval hondenbrokken) is toch onschuldig/goed tot het tegendeel bewezen is?

ik heb geen behoefte om te bewijzen dat brokken goed zijn.

Ik vraag alleen aan de mensen die beweren dat brokken slecht zijn om wat feiten, da's al. De vraag omkeren is er u makkelijk vanaf maken hé.

[/quote]

Ga ff lekker je gang met lezen op dit forum en constateer zelf wat het effect is van een goede voeding op een probleemhond!!!!
Kan natuurlijk ook zijn dat er in jouw buurt GEEN probleemhonden zijn en dat het alleen in mijn omgeving stikt van te dikke honden, honden met diabetes, honden met maag/darmproblemen, chronische diarree, rode uitslag op het lijf, hotspots, zwarte huid, kaal enz. enz. enz.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46498
[quote="Nephilim"]
ijzer oxide!
als ik opzoek wat ijzer oxide precies is, weet je wat ik dan tegenkom:

IJzer oxide: IJzer vormt een bestanddeel van de rode bloedcellen. Het is onontbeerlijk voor het transport van zuurstof. Een tekort uit zich in een bep. bloedarmoede waardoor moeheid en lusteloosheid optreedt.

gevonden op http://www.kruidenvrouwtje.nl/middelen/klei.htm

wie legt me nu uit wat er giftig aan is?
[/quote]

Zou de ijzer oxide in je bloed niet iets anders van origine zijn dan roest voor de kleur van een brok denk je ? als dat niet het geval is in jou idee waarom krijgen we dan ijzer tabletten bij bloedarmoede inplaats van dat we onze veroeste fiets mogen gaan aflebberen.
Door Twister
#46500
[quote="Nephilim"]
iemand (of in dit geval hondenbrokken) is toch onschuldig/goed tot het tegendeel bewezen is?

ik heb geen behoefte om te bewijzen dat brokken goed zijn.

Ik vraag alleen aan de mensen die beweren dat brokken slecht zijn om wat feiten, da's al. De vraag omkeren is er u makkelijk vanaf maken hé.

[/quote]

Okay ik wilde ook niet aan de vers in het begin, heb eerst enkel een dag in de week vers gevoerd, sinds drie weken zijn ze hier over op alleen vers.
De honden hier aanwezig zijn vier Markiesjes, varierend in leeftijd van 10 maand tot vijf jaar. Sinds de drie weken vers glimmen ze meer, hebben minder tandplak, zijn levenslustiger en de vacht is al een stukje langer geworden. 1 van de honden at altijd met moeite zijn bak leeg, had perioden dat hij geheel niet at en liet zijn bak leegeten door de anderen. Nu verdedigd hij zijn bak, staat te springen als ik het aan het verdelen ben, terwijl hij eerder gewoon op zijn plek bleef liggen.

Dit zijn voor mij genoeg dingen om aan het vers voer te blijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door