Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salli-Balli
#44940
net natuurmix met fyto gemengt..klein beetje gegeven ..hij at alles netjes op..en kotste het er gelijk uit :-\
ik ga stoppen met de natuurmix..het is duidelijk dat die mix niet goed valt bij Tys ::)
Door sharpie
#44976
Ja, het begint er wel op te lijken :-\
Ben benieuwd of de Bibimix beter valt?
Anders heb je nog van Bibi de lam/rijst versie en de kip/rijst versie om evt. een beetje te laten wennen, of om uit te sluiten dat het om een bepaalde voedselintolerantie gaat.
En anders idd een ander merk gaan proberen.

Maar hij had op de brokken ook al last van spugen toch?
Misschien dat als hij eenmaal goed gewend is aan versvlees, dat je dan wel de natuurmix weer zonder problemen kunt geven?

wel vervelend voor jou en Tys.
Sterkte

:-*
Door diana
#45078
volgens mijn d.a heerst er een soort van virusje onder onze hondenvrienden.
boy is het weekend ook beroerd geweest en eet het zelfde als lady die weer nergens last van had.
dus...ff in de gaten houden
wanneer een hond ets niet verdraagd merk je dat meestal wel eerder dan na pas 13 dagen denk ik..
Door Twister
#45205
Zou het niet kunnen dat de natuurmix te vet is? RC brokken zijn ook altijd een beetje vettig, tenminste als je brokken in de bak hebt gedaan, dan zijn je hele handen altijd vettig. En omdat natuurmix ook de "vette" variant schijnt te zijn van Bibi?
Door SHIVA
#45283
wat vervelend is dit
maar je zou toch denken als hij dit voer niet kan verdragen dat dat dan gelijk gebeurt en niet na 13 dagen
op de brokken deed hij het zelfde
het kan een virus zijn
of gewoon even een ander versvlees proberen
veel sterkte ermee
gr shiva
Door wilco
#45447
die van mij heeft vanavond gespuugd ???en mijn moeder belde net de basset van hun had 2 uur later gespuugd als de mijne???
Door Salli-Balli
#45452
hmzz vaag dan..ik had nog een halve bak RC ..aangezien ik geen andere voer heb momenteel dan de natuurmix zal hij het even hierop moeten doen..
ik heb het sinds gisteravond gegeven en hij heeft nu niet 1 x gespuugd ..zaterdag gaan we weer naar de bibi zaak en probeer ik andere smaken ::)
Door sharpie
#45553
Ja, ik lees hier op BP de laatste week steeds verhalen over spugende honden, en idd ook dat het heerst (Giardia etc.)
Dus dat kan het natuurlijk ook nog zijn???
De hond van mijn ouders heeft van de week ook 1 dag lopen spugen.
En mijn reu gaf 1 keer een beetje gal op deze week, terwijl dat echt bijna nooit meer gebeurd sinds ik de juiste voeding voor hem heb gevonden.

Mijn reu gaf toen ik nog Duck voerde vaak gal op, maar dat is dus voor iedere hond verschillend.
De een verdraagt dit beter en de ander verdraagt dat beter.
Dus dat kan ook voor jouw hond het geval zijn Salli-Balli.
En de natuurmix van bibi is idd wat vetter, dus als jou hond een gevoelige maag heeft kan het misschien best te zwaar vallen, vooral omdat hij nog geen vers gewend is.
Door Janet
#45555
Tyson heeft het 12 dagen gegeten zonder problemen. Dan zou je toch denken dat het iets anders is dan 'nu ineens' te vet?
Door sharpie
#45557
Tyson heeft het 12 dagen gegeten zonder problemen. Dan zou je toch denken dat het iets anders is dan 'nu ineens' te vet?
Ja, dat lijkt mij ook, maar als haar hond het er nu ineens uitgooid en de brokjes ineens weer niet???
Of als haar hond net even last van zijn maag heeft, door iets anders, kan het misschien daardoor net even te zwaar vallen ofzo??
Ik weet het ook niet, maar het valt blijkbaar ineens niet goed, dus dan maar wat anders proberen toch ???

En wat ik al zei, misschien toch een virusje o.i.d. ???
Door Janet
#45561
De brokken spuugde hij ook constant uit :-\. Een virus is dan een reëlere mogelijkheid. Of (Tyson een beetje kennende) een gedragsprobleem (ik spuug eten uit, dan krijg ik aandacht). Wat dat betreft is het best een zorgenkindje, die hond ;D.
Trouwens, als RC brok al vettig is, zou ik toch denken dat Tyson al gewend is aan 'vet' eten.
[quote="Salli-Balli"]ik ga stoppen met de natuurmix..het is duidelijk dat die mix niet goed valt bij Tys ::)[/quote]
Ben ik het niet mee eens Sal. Wél met Diana; als Tyson het niet zou verdragen, zou het al veel eerder zichtbaar moeten zijn, volgens mij.

Dat wordt barfen, meid ;D ;D ;D.
Laatst gewijzigd door Janet op wo 28 jan 2004, 03:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Salli-Balli
#45566
ja ik weet het niet meer hoor..Noa heeft nergens last van maar die kreeg al steeds Rodi en nu de natuurmix..
maar Tyson heeft idd altijd wel wat..ik probeer vanaf zaterdag gewoon wat andere mixjes van bibi om te kijken hoe hij daarop reageerd..
hij wilt de natuurmix echt niet eten..hij trekt zijn lip op alsof hij stront moet eten ;D en loopt dan weg.....
Door sharpie
#45655
Wat de reden ook is dat hij het uitspuugt, als het niet goed gaat gewoon wat anders proberen en kijken hoe hij daar op reageert.
Als dat ook niet goed gaat is er misschien idd wat anders aan de hand en dan kan je verder gaan zoeken naar wat dat het kan zijn.
Ben ik het niet mee eens Sal. Wél met Diana; als Tyson het niet zou verdragen, zou het al veel eerder zichtbaar moeten zijn, volgens mij.
Dat wordt barfen, meid
Er zijn toch ook honden die het een hele tijd goed op brokken doen en dan ineens problemen met dat voer krijgen?
Of het nou wel of niet door de natuurmix komt, ik snap wel dat hij nu de natuurmix even niet meer wil eten, als hij denkt dat hij daardoor misselijk wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door