Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salli-Balli
#44148
ik heb Tys gisteravond en vanmorgen ff geen eten gegeven..ben naar de Bibi zaak geweest en heb het hele verhaal verteld..
ze adviseerde me geen water te geven bij het eten en niet gelijk na de wandeling eten geven..en vooral nu in kleine porties geven..hij heeft 2 uur geleden een klein beetje gehad en dat ging goed..hij heeft het er niet uitgegooid..ben van plan om hem vanavond nog 1 kleine portie te geven en dan beginnen met 4 a 5 kleine beetjes per dag om te kijken hoe het gaat ..
ben benieuwd :)
Door Nelly
#44149
[quote="Salli-Balli"]
de wandeling duurd meestal 20 a 30 min vooral smorgens omdat we beiden werken en hij moet wachten tot we weer thuis zijn..hij krijgt zodra we thuis zijn vd wandeling gelijk eten..maar ik kan um niet meerdere keren per dag geven ivm onze werk, het zou eventueel wel 3 x kunnen ipv 2 x...
[/quote]Misschien is dat direct na de wandeling eten geven niet zo'n goed idee, hier moeten ze altijd eerst "uithijgen".
Door sharpie
#44163
ik heb Tys gisteravond en vanmorgen ff geen eten gegeven..ben naar de Bibi zaak geweest en heb het hele verhaal verteld..
ze adviseerde me geen water te geven bij het eten en niet gelijk na de wandeling eten geven..en vooral nu in kleine porties geven..hij heeft 2 uur geleden een klein beetje gehad en dat ging goed..hij heeft het er niet uitgegooid..ben van plan om hem vanavond nog 1 kleine portie te geven en dan beginnen met 4 a 5 kleine beetjes per dag om te kijken hoe het gaat ..
ben benieuwd 
Ik denk dat dat een heel goed advies is.
En anders kan je nog proberen om de Bibimix variant van bibi even te geven, die is wat lichter verteerbaar en minder vet dan de natuurmix.
Af en toe wat fytomix vab Bibi geven of mengen met de natuurmix zou ook nog goed kunnen helpen, omdat daar heel veel goeie dingen inzitten voor de maag en darmen van je hond.

Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat, dus laat het nog even weten als je wilt.
Door Salli-Balli
#44315
vanavond ging het helaas weer mis :-\
ik gaf 3 kwartier na de wandeling een klein portie ..
gelijk nadat zijn bak op was liep hij weg en kotste alles eruit :-\
maar Noa mijn yorkie eet ook mee van dezelfde bibi en die heeft totaal geen last..aangezien hij het vanmiddag wel heeft binnen gehouden begin ik nu toch te denken dat er iets mis is met hem en niet met het voer..
ik heb vandaag ook fytomix gehaald..zal dat morgen eens proberen in kleine porties..
als hij morgen nog steeds zo spuugd moek maandag toch maar eens naar de DA gaan lijkt me :-\
Door sharpie
#44364
He wat kl*te voor je zeg. :-\
Als je met hem naar de dierenarts wil (wat ik heel goed begrijpen kan), zou je het ook eens aan een holistische dierenarts kunnen voorleggen.
Die zijn ook bekend met BARF, met een reguliere dierenarts heb je weer kans dat ze je voer gaan afkraken of je met een antibiotica kuurtje of iets dergelijks afschepen, wat over het algemeen niet de gezondheid van je hond ten goede komt.
kijk eens op http://www.natuurlijkvoordieren.nl
Daar werken 2 holistische d.a. en het telefoonnr. staat op de website, dan kan je het evt. telefonisch aan ze voorleggen.
Of stel je vraag eens hier op BP, maar dan onder de afdeling "medisch", er zit hier nl. ook een holistische d.a. op het forum, haar codenaam is "HITAM".
Door Janet
#44421
Ze heeft daar al naartoe gemaild en het is wachten op antwoord ;).
Door Salli-Balli
#44586
yup heb idd al daar heen gemaild en wacht nog op antwrd ;)
vandaag heb ik Tyson 400 gr fytomix gegeven..
verdeeld in 2 porties over de hele dag..ging helemaal goed..hij heeft het binnen gehouden.. :)
Door sharpie
#44602
Ik ben benieuwd wat ze er over te vertellen hebben.

Wat goed dat het goed gegaan is vandaag op de fytomix :)
Door Salli-Balli
#44608
mijn vriend zegt: laten we eens kijken wat er morgen gebeurd met natuurmix..spuugd hij weer zo dan kan hij waarschijnlijk niet goed tegen de natuurmix van bibi
en zullen we een andere smaak bibi moeten proberen..
mij benieuwen :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44610
Het kan ook zijn dat je hond het beter doet op een heel ander merk,net als met brokken kunnen ze op het ene voer beter reageren als op het andere.
Door Salli-Balli
#44800
idd zou dat heel goed kunnen ja..
wat ik nou weer had vanmorgen..Tyson wilde het natuurmix niet eten..hij trok zijn lip op en liep dan weg..
we zijn er achter gekomen dat hij het gewoon niet lekker vindt,maar omdat mijn Yorkie dichtbij eet ..at hij het met tegenzin op anders zou zij zun eten opeten..maar vanmorgen gaven we hem apart eten (weer een kleine portie) maar hij moest het echt niet ::)
nou ja dat wordt vh weekend weer andere halen..
mag je fytomix elke dag geven trouwens? ik heb momenteel niks anders in huis en we kunnen alleen in het weekend naar de bibi zaak :-\
Door Janet
#44838
Dat is niet zo geweldig Sal. Je hebt toch kans dat Tyson dan voedingsstoffen tekort komt, denk ik. Zeker omdat ie verder geen last heeft van overgewicht e.d.
Door sharpie
#44872
Nee, ik zou niet alleen de fytomix geven.
1 dagje kan geen kwaad, maar een paar dagen alleen op fytomix is niet zo goed volgens mij.
Heb je al geprobeert om de fytomix met de natuurmix te mengen?
Dat is nl. wel goed.
Laatst gewijzigd door sharpie op ma 26 jan 2004, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Salli-Balli
#44905
nee nog niet geprobeert..zal ik vanavond eens doen..
bedankt voor de tip..

kheb trouwens mail gehad van die internet DA :
dit stond erin:

"Kennelijk is uw hond ergens overgevoelig voor. Het kan zijn dat er iets in de Bibi natuurmix zit waar hij niet tegen kan. Het kan ook zijn dat er heel toevallig een virusje rondwaart waar hij last van heeft.
Als uw hond echt overgevoelig is dan zou het goed zijn een poosje zelf eten samen te stellen. Zodat u precies weet wat hij binnenkrijgt. U kunt ook een van de andere soorten Bibi proberen om te kijken of dat verbetering brengt."

das dus duidelijk ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door