Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ginny
#501947
even een vraagje, ik heb door mijn verhalen over kvv een famillielid warm gemaakt en die geeft het nu ook sinds een week aan haar pup, pup is opgegroeid met pedigree brokken, dat vond ik al erg bagger, dus ik vertelde dat kvv een veel beter idee is om te geven, en het kost ook amper wat met zo'n klein hondje,

de eerste dagen wat gekookt water erover heen en dat afbouwen, er wordt duck gegeven, in de ochtend zijn het mooie stevige keuteltjes, en dat neemt per poepsessie steeds meer af, halverwege de dag, groenige schuimoge slijmerige ontlasting, en dan ook persdrang erbij, ook veel keren per dag poepen,

ik heb ook duck gegeven, en ik vond dat mijn bulletje het er ook op een gegeven moment niet lekker meer op deed, maar die had het niet zo erg als dit pupseltje.

hoe kan het dat de eerste ontlasting gewoon mooi is en dat het steeds minder wordt, ligt duck bij het pupje dan ook niet goed, ik geef nu energique en in de weekenden Farmfood, maar dat ziet er al veel beter uit, zou mijn tante dan ook op energique over moeten stappen, of toch nog even door moeten zetten, ik vind het niet typisch ontgiften, omdat de ontlasting in de ochtend dus wel goed is,, maar wie ben ik als leek in het vers voeren om dat te vinden.

ben benieuwd naar jullie meningen..

groetjes simone
Door ginny
#502316
ik had nog een aantal pakken duck liggen en die meegegeven, vond het zo zonde om het weg te gooien, en zo kon mijn tante mooi even kijken hoe het beviel, anders idd energique proberen, dat gaat hier ook goed.

zou het door de hoeveelheid granen in duck kunnen komen, bij mijn bulletje zag ik in de ontlasting altijd die gele stukjes granen in de ontlasting zitten, dat verteerde ze geen eens.

groetjes simone
Door Lizzy
#502328
Als dat zo zou zijn (als het van de graan was), dan liep de hond op brokken helemaal permanent leeg. Ik weet niet zo goed waar dat toch iedere keer vandaan blijft komen dat "veel graan in Duck", maar Duck bevat 14% graan. De meeste andere merken bevatten rond de 7%. En brokken rond de 60%.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 28 feb 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ginny
#502441
dat is het enige wat ik kan bedenken, of duck is te vet?? of die granen..omdat ik bij duck echt die gele stukjes in de poep zag zitten weet ik het daaraan..

ik heb het gezegd en ze zou energique gaan proberen, wat ik zo gek vind is dat de ontlasting zo schuimig is, mijn bulletje had op duck meer poepen en groenig maar was niet schuimig.

op energique hardere ontlasting.

groetjes simone
Door Peet
#502768
[quote="Lizzy"]
Als dat zo zou zijn (als het van de graan was), dan liep de hond op brokken helemaal permanent leeg. Ik weet niet zo goed waar dat toch iedere keer vandaan blijft komen dat "veel graan in Duck", maar Duck bevat 14% graan. De meeste andere merken bevatten rond de 7%. En brokken rond de 60%.
[/quote]

Misschien komt dat, omdat je in Duck (en Energique) echt stukjes graan ziet zitten. Dus een soort gelige tarwekorreltjes. Dat zie je niet in de meeste andere merken omdat de graan die daar in zit, rijst is, ipv tarwe.

Tarwes en "echte" graantjes hebben een hogere GI en geven vaker last met de huid of darmen dan rijst.
Misschien is dus de verklaring voor "veel graan in Duck" dus niet zo zeer de hoeveelheid, maar het feit dat er dus graantjes in zitten ipv rijst ::)... 't is maar een ideetje hoor ;)
Laatst gewijzigd door Peet op wo 01 mar 2006, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#502784
Ja, op die manier.....! Maar dan snap ik inderdaad waarom ik het niet snap ;D. Ik vind rijst namelijk (ook al bevat het geen gluten) niks beter als mais of tarwe of zemelen of rogge of quinoa.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 01 mar 2006, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door andres
#502815
Onze hond heeft dezelfde verschijnselen. Wij zijn nu sinds 8 weken over op kvv (CB lam/rijst). De eerste 5 weken heeft onze hond heftig ongift. De rug zag er uit als rauw vlees. Maar toen had hij prima ontlasting. Sinds enkele weken is het een stuk beter met de huid maar is de ontlasting aan het eind wat dun. Ik wijt dit nog steeds aan ontgiften want onze Joey verliest ook nog af en toe haar. Het schommelt wel. Gisteren was de ontlasting de hele dag hard en vanmorgen weer dun op het eind. Ik denk dat de darmen en de maag tijd nodig hebben om flora op te bouwen.
Door hamada
#502846
Is het een idee om probiotica aan het voer toe te voegen? Dat ondersteunt de darmflora. Mijn hondjes reageren hier goed op als hun ontlasting wat wisselend is.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#503023
Bandit krijgt al vanaf zijn 8 weken Carnibest. Maar zijn eerste drolletje is altijd hard, zijn 2e drolletje is altijd smeuiger. Weet niet waardoor het komt.
Ik ga nu ook Bandit voer proberen, kijken of hij daar betere ontlasting door krijgt.
Door ginny
#503571
pupje krijgt nu rodi, lam en rijst en dat ziet er al een stuk beter uit, is nog wel groenig en wat zacht, maar wel in de vorm van een drolletje, gelukkig maar. dus geen duck voorlopig voor pupje, misschien als hij wat ouder is dat hij het er dan wel goed op doet, vorloopig alleen de rodi geven.

groetjes simone
Door Yuki&Moya
#516689
Wat ik wel weet is dat honden ook wisselende ontlasting kunnen hebben van teveel voedingsstoffen. Zeker als het in de ochtend normaal is en later op de dag dun. Misschien iets minder voer geven??

groetjes Angelique en een lebber v Yuki
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door