Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Salty
#488968
Het gaat over mijn oudste bulletje Salty.(2 jaar oud)
Als pup kreeg ze puppiebrokken van Cavom en rodiburgers ,haar ontlasting was perfect .
Toen ze ouder werd stapte we over op cavom voor volwassen honden en ook weer de rodiburgers dit ging een hele tijd goed ,na een aantal maanden werd de ontlasting slechter en schakelde ik volledig over op kvv.
Verschillende merken geprobeerd en op een merk na gaf het geen problemen.
Nu heeft ze al weer een aantal maanden geen goede ontlasting d.w.z geen mooi hard drolletje maar vrij dun zodat ik ook iedere keer haar kontje schoon moet vegen als ze gepoept heeft,ik dacht eerst dat het door de visolie kon komen die een tijdje in de kvv heeft gezeten maar ze heeft er nu nog steeds last van.
Het vreemde is toen we eind december een weekendje weg waren en ze brokjes :-[ heeft gegeten i.p.v kvv had ze perfekte drolletjes en stond ik verbaast te kijken.
Thuis ben ik natuurlijk weer meteen kvv gaan geven en werden de drolletjes weer dunner.Ik vind dit zo vreemd,het lijkt wel of ze na een tijdje ineens slechter op een voeding reageerd net als met de cavom toen ze pup was.Kan iemand dit verklaren????
Door Salty
#488973
Ja maar kan het zo zijn dat een hond het goed doet op een bepaald merk brokken of kvv en daarna in een keer niet meer?
Door Jolly
#488977
[quote="Salty"]
Ja maar kan het zo zijn dat een hond het goed doet op een bepaald merk brokken of kvv en daarna in een keer niet meer?
[/quote]

sosm veranderd er iets in de samenstelling van het voer
Gebruikersavatar
Door Angelique
#489185
[quote="Salty"]
Ja maar kan het zo zijn dat een hond het goed doet op een bepaald merk brokken of kvv en daarna in een keer niet meer?
[/quote]


Ja, kan gemakkelijk, zie goede reden van Jolly.
Door Lizzy
#489189
Het kan natuurlijk. Ik denk dat de reden die Jolly beschrijft zeer aannemelijk is.

Je hond is niet onlangs gevaccineerd? Ook geen medicijnen gehad?

Misschien is zelf samenstellen een optie? Met een beetje mazzel ben je er dan ook heel snel achter wat de dunne ontlasting veroorzaakt! Ik zou zeker probiotica geven en overschakelen naar een ander voer. Hetzij een ander merk, hetzij zelf samengesteld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door