Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#40028
Voor de mensen die vers vlees voeren, hoe vaak per dag geven jullie je hond eten? Ik zou hier volgens de richtlijnen van Corine (Carnibest), zo´n 240 gram per hond per dag moeten geven. En de twee kleinsten zelfs maar zo´n 150 gram.
Ik vind dit zo weinig om ook nog te verdelen over twee maaltijden, of zal ik het toch gewoon in twee-en verdelen? En hoe doen jullie dat?
Ik zat er zelf namelijk aan te denken om ze ´s ochtends alles te geven en dan ´s avonds nu eerst nog een pensstaatje en straks misschien een kippenvleugeltje ofzo. Mocht ik dan ´s avonds gaan trainen met de hond kan de kippenvleugel oid. verruilt worden voor de stukjes kaas op de training. Is dit een goed idee?
#40042
Hoi Twister, ik heb ook allemaal kleine hondjes. Drie van de vier zijn ook nog gecastreerd dus hebben snel de neiging tot overgewicht. Die 3 krijgen zo'n 125 tot 150 gram carnibest per dag. De ongecastreerde krijgt wat meer, zo'n 200 a 250 gram per dag. Ik geef alle honden s'morgens ongeveer 100 tot 125 gram (de ongecastreerde kan gewoon niet meer op in 1 keer). s'-Avonds krijgt de ongecastreerde dan nog een portie van ongeveer een ons en de andere 3 krijgen dan allemaal een paar hapjes zo uit mijn hand omdat ik het zielig vind als die niks krijgen en 1-tje wel. Zo komen de drie gecastreerde toch aan hun 125 tot 150 gram. Tussendoor krijgen ze niet zo vaak/veel. Af en toe een pensstaafje of een stukje fruit, en voordat ik naar bed ga allemaal een heel klein stukje kaas.

groetjes van Moniek
#40047
chasey is natuurlijk groter dan jou hond, maar Joepie en Sissy zijn 2 jack dames en die krijgen zo'n 250-300 gram op een dag. Vooral Sissy is de magere dus die krijgt zeker 300 gram bibi. gewoon 2 keer .
#40065
ik voer hier 1 keer per dag, sochtends wel wat om het gal spugen tegen te gaan, maar dat is meer voor de vorm

heb dit in t begin ook gedaan, ben toen ff overgestapt naar 2 keer, maar dit beviel niet, dus nu toch maar weer 1 keer

Damien krijgt 500 gr en Ace een kilo
#40075
Hier krijgen ze 1 maal per dag te eten. Meestal 's avonds, maar soms ook 's ochtends of 's middags (hoe het uitkomt). Als ze alleen Carnibest krijgen, krijgen ze 700-800 en 800-900 gram. Op barf-dagen krijgen ze ongeveer een kilo per hond.
#40119
Mijn honden krijgen 2x per dag eten. Weet niet eens hoeveel, want ik voer van alles: compleet vers, brokken, pens, kopvlees met een groentemixje, vis en ik voel gewoon of ze niet te vet worden.
Maar wat ik eigenlijk in dit verband wilde opmerken, sinds Raymond en Lorna Coppinger hun boek Dogs, a startling new understanding of canine origin, behavior and evolution publiceerden, is vooral in de Angels Saksische wereld (Engeland en Amerika) de mening over honden, dat het van oorsprong scavengers zijn. Dat wil zeggen: ze scharrelden hun kostje bij elkaar in de afvalhopen van de mens. Daardoor zou de hond de hele dag gewend zijn om te eten, te kluiven e.d. en het dan het beste doen. Het beste zou dus zijn om een hond de hele dag door kleine beetjes te voeren, waarvoor hij dan wel moet werken.
Ik vind dit erg ver gaan, maar 1x per dag is dan wel erg weinig. Dus toch liever 2x 50 gram, dan in 1x 100 gram.
gr.
Nicolette
#40150
Ik voer twee keer per dag. Heb het een poosje een keer geprobeerd, maar Balou is een stresser en als ze een drukke dag had gehad kon ze haar zaakjes 's nachts niet meer ophouden en zijn we dus terug gegaan naar twee keer per dag. 's ochtends na de ochtendronde een grammetje of 100 en 's avonds varierend tussen 19:00 en 24:00 200g.

groetjes Helen
#40155
Als ik een grotere hond zou hebben (lees; een hond die meer dan 100 a 150 gram per dag moest hebben) dan zou ik er ook voor kiezen om dat in 2 x te geven denk ik ( = puur gevoelsmatig van mij kant uit). Maar om 100 a 150 gram in twee keer te voeren, das 2 x een flinke hap ongeveer. Ik heb zo het idee dat ze dan helemaal geen gevoel van ietwat vulling hebben. Maar goed, dat is mijn mening en misschien zit ik er wel helemaal naast.

groetjes van moniek
#40159
Mijn honden krijgen 1x per dag te eten. Het tijdstip van eten is variabel maar ligt meestal tussen de 17.00 en 20.00 uur (soms wat later).

2 x de helft geven is 2x niet vol en verzadigd m.a.w. de hond blijft tegen het honger-gevoel aanzitten.

's-avonds lekker vol eten en uitbuiken en ze zijn tevreden.

Het tijdstip varieren heeft als voordeel dat de honden GEEN klokkijkers worden en gaan lopen zeuren voor eten omdat het wijzertje van de klok nu toevallig op 6 of 7 staat.
#40162
[quote="Paul_Barte"]
Mijn honden krijgen 1x per dag te eten. Het tijdstip van eten is variabel maar ligt meestal tussen de 17.00 en 20.00 uur (soms wat later).

2 x de helft geven is 2x niet vol en verzadigd m.a.w. de hond blijft tegen het honger-gevoel aanzitten.

's-avonds lekker vol eten en uitbuiken en ze zijn tevreden.

Het tijdstip varieren heeft als voordeel dat de honden GEEN klokkijkers worden en gaan lopen zeuren voor eten omdat het wijzertje van de klok nu toevallig op 6 of 7 staat.
[/quote]


Gunst Paul dit zouden mijn woorden kunnen zijn ;D ;D
#40224
Ik geef mijn husky's 1 keer per dag

op de dagen dat ik met ze train krijgen ze het na het trainen binnen 2 uur dan hebben ze de meeste behoefte om te eten ze trainen het best op een nagenoeg lege maag.

het tijdstip varieert van 10 uur s'ochtends tot 9 uur sávonds

de hoeveelheid per hond ongeveer 600 gram
Laatst gewijzigd door DimmChaya op wo 14 jan 2004, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door