Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Saskia C.
#474838
Ik las ergens een klein stukje hier op het forum dat je een hond die op versvlees staat niet nog ter aanvulling omega 3 en omega 6 vetzuren moet geven. Nu geef ik zelf Carnibest aan mijn honden en er over heen doe ik dan zalmolie waar dus die vetzuren in zitten. Nu krijgt een van mijn twee kooikers last van jeuk als ze die zalmolie er over heen krijgt. Kan dat aan die zalmolie liggen. En wanneer kan je die zalmolie dan wel geven? Alleen als ze brokken hebben? Ben zelf nog maar een beginner met betrekking tot het KVV geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#474874
[quote="Saskia C."]
Ik las ergens een klein stukje hier op het forum dat je een hond die op versvlees staat niet nog ter aanvulling omega 3 en omega 6 vetzuren moet geven. Nu geef ik zelf Carnibest aan mijn honden en er over heen doe ik dan zalmolie waar dus die vetzuren in zitten. Nu krijgt een van mijn twee kooikers last van jeuk als ze die zalmolie er over heen krijgt. Kan dat aan die zalmolie liggen. En wanneer kan je die zalmolie dan wel geven? Alleen als ze brokken hebben? Ben zelf nog maar een beginner met betrekking tot het KVV geven.
[/quote]

Van zalmolie of visolie op zich is de kans dat de hond er jeuk van krijgt erg klein, meestal geef je het juist ook tegen de jeuk.
Nu heeft er vanaf ong. begin december tot ong. een week geleden visolie, zonnebloemolie en tarwekiemolie in de carnibest verwerkt gezeten. Waarschijnlijk is de combinatie met ook nog zalmolie er nog bij dan net allemaal iets teveel geworden.
Ik zou voor nu even stoppen met de zalmolie, dan ervoor zorgen dat je met de cb weer in de partij met alleen de lijnzaadolie en zonnebloemolie komt te zitten en dan pas weer af en toe zalmolie toevoegen. Dan zal ook duidelijker worden of de jeuk echt van de zalmolie kwam of van b.v. de tarwekiemolie waar honden ook snel met jeuk op kunnen reageren vooral als ze al gevoelig zijn voor granen e.d.
Door diana
#477375
nou hier baal ik dus van
ik heb net 90 kilo liggen , en ik vind dat lady opeens meer jeukt
en ze krijgt het al vanaf dat corine er zelf mee begon
Gebruikersavatar
Door Angelique
#478611
[quote="diana"]
nou hier baal ik dus van
ik heb net 90 kilo liggen , en ik vind dat lady opeens meer jeukt
en ze krijgt het al vanaf dat corine er zelf mee begon

[/quote]

Deze dan terugbrengen en nieuwe vragen, lijkt mij een goede oplossing.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door