Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#473944
[quote="James"]
Waarom niet zelf een beetje visolie er overheen doen? Misschien denk ik te simpel? ;D
[/quote]

Kan, maar als we zo gaan denken waarom dan niet meteen het hele prakkie zelf maken.....of denk ik dan te simpel ;D
Door Lizzy
#474791
[quote="Bounty"]
De kip/rijst en lam/rijst zijn gelijk gebleven. In de
kip/rijst zit 25% spiervlees en in lam/rijst ommenebij 30%. In de kip/rijst gebruiken ze voor een groot deel afsnijsels van kip (soort nasivlees) en in
de lam nog steeds longhaas en afsnijsels.

Groetjes Bounty
[/quote]

Dank je Bounty, voor het navragen! Ik denk dat veel mensen deze informatie graag willen hebben!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475613
[quote="dixie"]
Wat kunnen de gevolgen zijn voor een hond die daar niet tegen kan?
Die visolie bedoel ik.

Groetjes, Joyce
[/quote]
Jeuk is meestal de eerste allergische reactie , maar als een reactie erg heftig is kan het ook zijn dat de kop helemaal opzwelt.
Door dixie
#475626
[quote="sylvia"]
Jeuk is meestal de eerste allergische reactie , maar als een reactie erg heftig is kan het ook zijn dat de kop helemaal opzwelt.
[/quote]


Bedankt, het kan dus niet zo zijn dat een hond daaraan overlijd.

Groetjes, Joyce
Door Lizzy
#475629
[quote="dixie"]
Bedankt, het kan dus niet zo zijn dat een hond daaraan overlijd.

Groetjes, Joyce
[/quote]

Nou ja, ontzettend allergische reacties lijden natuurlijk in een heel enkel geval tot de dood. Wij kennen iemand (een mens) die allergisch is voor banaan. Hij heeft altijd een soort tegengif op zak want als hij per ongeluk banaan eet en dat tegengif niet op tijd gebruikt: is hij er geweest. Maar ja, dat zijn natuurlijk extremen. Ik weet niet eens of zulke reacties bij honden kunnen voor komen, maar ik denk van wel. Maar allergisch voor visolie? Dat heb ik werkelijk in mijn hele leven nog nooit gehoord! Gaat het om jou eigen hond?
Door dixie
#475636
[quote="Lizzy"]
Nou ja, ontzettend allergische reacties lijden natuurlijk in een heel enkel geval tot de dood. Wij kennen iemand (een mens) die allergisch is voor banaan. Hij heeft altijd een soort tegengif op zak want als hij per ongeluk banaan eet en dat tegengif niet op tijd gebruikt: is hij er geweest. Maar ja, dat zijn natuurlijk extremen. Ik weet niet eens of zulke reacties bij honden kunnen voor komen, maar ik denk van wel. Maar allergisch voor visolie? Dat heb ik werkelijk in mijn hele leven nog nooit gehoord! Gaat het om jou eigen hond?
[/quote]

Ja Lizzy het gaat om mijn eigen hond.
Op 2 januari is zij onverwacht binnen 3 uur tijd overleden.
Zij heeft in de 3 weken voorafgaand aan het drama alleen maar CB light en natuur gegeten.
Dit omdat ik te lui was om de auto te pakken om een zak Cavom te halen.
Ik prakkizeer me al 3 weken suf wat er gebeurd is.
In de ochtend was er nog niks aan de hand, en heeft zij nog haar normale dingen gedaan, en was erg vrolijk.
Omdat het vakantie was heb ik met de kids pas om kwart voor 2 gegeten en toen wilde ze de laatste boterham niet.
Nou ja niks bijzonders ze had zelf ook laat gegeten.
Ze is toen buiten in de tuin gaan liggen, maar ik heb haar na een klein uurtje binnengehaald, want ik vond het te koud voor een oudje.(10 jaar)
Om een uur of 3 ging ze in de keuken liggen, en ik kreeg een rot gevoel over me heen, heb dus ondanks dat er geen alarmerende aanwijzingen waren een afspraak gemaakt met de DA.
Met een kleine 2 uur kon ze niet meer opstaan of lopen en was het tandvlees zo bleek en de hond zo koud.
De DA gebeld, maar hij kwam te laat.

Prik me niet helemaal vast op tijden, ik was helemaal de kluts kwijt, ze is gestorven met haar kleine koppie in mijn handen, en de tranen biggelen me nu weer over mijn wangen, ik heb het er erg moeilijk mee, dat een hondje wat nooit ziek was ineens zo doodziek werdt dat er niks meer aan te doen was.
Ik denk me suf, wat heb ik gemist waardoor ik mijn meissie niet meer kon redden?

Groetjes, Joyce
Door K@rin
#475638
Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar wat jij zo beschrijft, lijkt mee een hele andere oorzaak te hebben dan voeding ............
Ik heb het een keertje meegemaakt met een Bernersennen van een kennis.
Hij had last van acute leukemie. Het ging niet zo snel zoals jij beschreef, maar wel binnen 2 dagen ...........
Door dixie
#475639
Ik kan me ook niet voorstellen dat het door de CB kwam, maar wil het wel weten.
Ik denk me gewoon suf, waar ging het mis.
Kan het mezelf niet vergeven, dat ik , uitgerekend ik, iets gemist heb.


Groetjes, Joyce
Door Lizzy
#475640
Hoi Joyce, wat verschrikkelijk voor je..... :'( :'( :'(. Dit is echt dieptriest..... Ik vrees dat er maar 1 manier was geweest om precies te achterhalen wat er gebeurd is en dat is sectie. Hoe hard het ook klinkt. Nou begrijp ik niet zo goed wat je hiermee bedoeld "Zij heeft in de 3 weken voorafgaand aan het drama alleen maar CB light en natuur gegeten. Dit omdat ik te lui was om de auto te pakken om een zak Cavom te halen"? Want ik kan hier alleen maar bij denken "wees blij dat je geen zak Cavom bent gaan halen". Maar ik denk dat je de oorzaak niet kunt zoeken in een allergische reactie op visolie.... Ik denk dat er iets anders aan de hand is geweest.... Misschien een hartstilstand of bijv. een lever/milttumor die 'gesprongen' is (brrr, ik weet dat dit heel naar klinkt... sorry daarvoor). Ik snap dat je heel graag wilt weten wat er gebeurd is, maar ik ben bang dat je zult moeten leven met het feit dat je het niet weet en er niet achter zult komen. Nogmaals, ik realiseer me best dat dit erg hard klinkt maar zo is het niet bedoeld. Jij hebt alles gedaan wat je kon doen: je hebt de DA gebeld. Wat had je meer kunnen doen? Niks! Je hebt de DA gebeld, maar helaas, deze kwam te laat.... Als ik het zo lees zou hij zelfs te laat zijn gekomen als je arme meisje nog had geleefd... :'( :'(
Door dixie
#475648
Dat is wat de DA ook zei, ergens is er iets gescheurd en sectie heb ik overwogen, maar ik kon het niet.
Ik denk ook, ach ze heeft voor die tijd lekker gegeten en ze deed voor een brokkenhond zo dapper mee met de karkasjes en ribjes en zo.
Maar ik hoop het op deze manier niet meer mee te maken.
Het heeft even tijd nodig maar ik leer er wel mee leven.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik probeer alleen voor mezelf bepaalde dingen uit te sluiten.

Groetjes, Joyce
Door dixie
#475652
Even in navolging op mijn vorige berichtjes, ik kwam er eigenlijk op, omdat mijn man sinds 2 á 3 weken visolie capsules slikt, en dit weekend ineens bloed begon op te hoesten.
Zijn longen zijn zijn zwakke punt, dus vandaar dat ik een link legde. :-\

Groetjes, Joyce
Door Peet
#475680
[quote="dixie"]
Even in navolging op mijn vorige berichtjes, ik kwam er eigenlijk op, omdat mijn man sinds 2 á 3 weken visolie capsules slikt, en dit weekend ineens bloed begon op te hoesten.
Zijn longen zijn zijn zwakke punt, dus vandaar dat ik een link legde. :-\

Groetjes, Joyce
[/quote]

Die link snap ik niet ???
Als je man's longen zijn zwakke punt is, wat heeft die visolie er mee te maken?
Of denk je dat die visolie caps iets "triggeren"?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door