Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ydeh
#469401
Tja dat is dus een probleem!
Nu ga ik een weekje weg maar kan ik dus niet mijn vriezer met Carnibest meenemen. Wie heeft (redelijk) goede alternatieven voor voeding wat buiten de koeling bewaard kan worden? Ik weet zelf ook wel dat mijn hond echt niet dood gaat van een paar dagen brok, maar het liefst geef ik uiteraard zo natuurlijk mogelijke voeding. Wie heeft ideeen?
Door Peet
#469409
Je kan Nature Diet meenemen, dat is een soort luxe-blikvoeding in kuipjes. Wel duur en niet te verwarren met vers, maar nog altijd beter dan Chappi, denk ik. In ieder geval vonden mijn honden het super-lekker :D.

Ik nam Nature Diet mee voor het ontbijt en kocht dan, samen met avond eten voor onszelf, vlees voor de honden. Aangezien Nature Diet redelijk compleet is (vlees, groente en rijst) kon ik volstaan met 's avonds een kippepoot, of een portie sardines, of een runderlap oid....ging prima ;)
Door Lizzy
#469432
Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar voor een weekje zou ik gewoon lekker simpel zelf samenstellen. Kippenvleugeltjes (of hele kippetjes), rundvlees/soepvlees, beetje hart scoren (lukt vaak ook nog wel in de supermarkt in ieder willekeurig land), rauw eitje, beetje zuivel, beetje fruit af en toe en zo kom je zo'n weekje wel door hoor!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 16 jan 2006, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ydeh
#469471
Eerst met de auto naar Denemarken, misschien daarna met de boot nog een aantal dagen Ijsland!
Met een beetje geluk kan ik tóch versvlees meenemen en kan ik het gewoon in de buitenlucht laten liggen want ik zag op intetnet dat de temperatuur in Reykjavik momenteel -9 is! Brrr!!
Door margreet
#469476
[quote="ydeh"]

Eerst met de auto naar Denemarken, misschien daarna met de boot nog een aantal dagen Ijsland!
Met een beetje geluk kan ik tóch versvlees meenemen en kan ik het gewoon in de buitenlucht laten liggen want ik zag op intetnet dat de temperatuur in Reykjavik momenteel -9 is! Brrr!!
[/quote]

Blijft je vlees vast wel goed ;)
Door Peet
#469522
Mag je überhaupt je honden daar wel mee naartoe nemen? Is er geen quarantaine daarzo?

Farmfood = brokjes
Nature Diet = zie wat ik schreef
Timberwolf = brokjes, en let op: 42% eiwitten (!!!)
:o
Door Bende
#471238
Je kan beter hondenstokvis meenemen, of daar gedroogde of verse vis kopen, hebben ze daar wel!
maar ijsland mag zowiezo geen paard in en volgens mij ook geen hond, maar dat weet ik niet zeker. Vlees meenemen of brokjes mag dacht ik ook niet.
Groet Han.
Door Mevroi Kruim
#471263
Voor honden is er een quarantaine van ik geloof 6 maanden in IJsland, dus niet echt handig voor vakantie.
Vlees is er trouwens niet duur, vooral lam/schaap, en ook vis is zeer betaalbaar. Voor de rest is het echt reteduur ;D maar ongelofelijk en onvergetelijk mooi. En het weer is verschrikkelijk, je kunt midden in juli nog gewoon in een sneeuwstorm terechtkomen in het binnenland. Daarentegen kan het ook 25º zijn ;D
Door K@rin
#471269
Ik heb laatst een doos Nature Diet à 1 € per bakje op een show meegenomen.
Voor eventueel ergens mee naartoe te nemen, voor het gemak en voor een ander smaakje.
Ik heb namelijk de vis & rijst versie genomen ;) die overigens niet door allemaal met evenveel smaak gegeten wordt ::)
Door Elise
#471298
Wij gaan ook een weekje naar Denemarken. Ik weet dat er een diepvries in het huisje zit, dus ik neem gewoon carnibest mee in een koelbox ;)
Door Elf
#471405
[quote="Elise"]
Wij gaan ook een weekje naar Denemarken. Ik weet dat er een diepvries in het huisje zit, dus ik neem gewoon carnibest mee in een koelbox ;)
[/quote]

Hebben wij in oktober vorig jaar ook gedaan. Ging prima! Volgens mij zit in de meeste huizen in Denemarken een aardige vriezer!
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#471446
Ik ben eind december op wintersport geweest en heb kilo's BIBI meegenomen in de dakkoffer (waar normaliter de skies in gaan). Misschien ook een ideetje voor jou. ;)
Door SabenJin
#492411
Ik zit met hetzelfde hoor. ik ga een weekend naar de Ardennen, dan red ik het nog wel en kan ik het vlees wel meenemen, maar ik ga ook een week naar Oostenrijk en zie dat dan toch neit zo zitten. vorig jaar heb ik haar brokken gegeven, maar door de omgeving, hoogte en ander voer stonk ze enorm en had ze de hele week dunne ontlasting. Ik zou ook niet weten hoe je dit verder op kan lossen.

Kan nog vragen of er een vriezer in de buurt is, maar je hebt dan toch voor een week vlees nog wel flink wat ruimte nodig :-\ ook vooral omdat ik tijdens zo'n actieve vakantie wat meer voer.

Ik denk dat voor mij toch de enige oplossing brokken zijn, maar dan moet ik een maand van te voren al beginnen met brokken voeren zodat ze er langzaam weer aan kan wennen denk ik. vind het maar niets maar goed :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door