Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#743449
[quote="Kruimel"]
Er staat toch niet dat daarmee alles verklaard is? Er staat alleen dat het een factor in het geheel is. Zuurgraad in de mond is een belangrijker factor, maar ook niet de enige.

En idd kan iedereen van alles schrijven op Wikipedia. En ik wil niet lullig doen, maar ook jij gebruikt hier Wikipedia wel eens om een punt te maken.  Dus ....  8)

[/quote]

Joh gut, ik wist niet dat je een punt wilde maken.
Door Mevroi Kruim
#743455
[quote="Lizzy"]
Joh gut, ik wist niet dat je een punt wilde maken.
[/quote]

Dus wel  >:( >:( hiero: EEN PUNT!!!!! 



Zoo, hehe, dat lucht op  ;D ;D ;D


Het punt was dus dat ook in bekkies van versetende honden plak-vormende bacterien voorkomen, en er ook (in wisselende mate) tandsteenvormende mineralen rondzwerven. Dus een koolhydraatvrij dieet is geen garantie voor nooit meer plak.

Ja, OK, dat wisten we natuurlijk allang uit de praktijk, maar nu snap ik tenminste ook de theorie erachter. En ook de reden dat tandsteen bij barf-eters minder voorkomt (staat in een ander stuk van die site): ze verwijderen de plak veel beter met hun gekauw en geknaag: niet alleen mechanisch maar ook door sneller stromend en overvloediger speeksel. Behalve dan op de hoektanden. En dat hebben kvv-eters dan weer niet. Zodoende.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 16 apr 2007, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door