Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lara
#37601
[quote="sylvia"]
Mijn honden komen uit lijnen met gigantische mooie vachten,ik heb nog geen teef gehad die zonder haar kwam te zitten zelfs niet tijdens het hebben van een nest,en toch komt het ook in die lijnen voor dat er ineens een hond zonder mooie vacht tussen zit,
Waarmee ik niet wil zeggen dat het inderdaad net zo is dat hij op ander voer een mooiere vacht krijgt,maar dat zijn moeder,vader en broertjes en zusjes een mooie vacht hebben garandeert niet dat jou hond dat automatisch wel heeft.
[/quote]
Dan ben ik nog benieuwt had die pup die zonder haar kwam te zitten ook al minder haar als pup zelf?? Of kwam dat pas later bij de ontwikkeling van de volwassen vacht?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37748
[quote="Lara"]
[quote="sylvia"]
Mijn honden komen uit lijnen met gigantische mooie vachten,ik heb nog geen teef gehad die zonder haar kwam te zitten zelfs niet tijdens het hebben van een nest,en toch komt het ook in die lijnen voor dat er ineens een hond zonder mooie vacht tussen zit,
Waarmee ik niet wil zeggen dat het inderdaad net zo is dat hij op ander voer een mooiere vacht krijgt,maar dat zijn moeder,vader en broertjes en zusjes een mooie vacht hebben garandeert niet dat jou hond dat automatisch wel heeft.
[/quote]
Dan ben ik nog benieuwt had die pup die zonder haar kwam te zitten ook al minder haar als pup zelf?? Of kwam dat pas later bij de ontwikkeling van de volwassen vacht?
[/quote]
Als pup had ze meer haar als mijn teef,alleen anders van structuur,na de eerste loopsheid is het er geheel afgevallen en nooit meer erop gekomen,deze teef heeft ook altijd vers gegeten, het zat gewoon in de genen.
Ik vindt op de foto te zien de vacht van jou hond er wel gezond uitzien,het is geen dor vachtje,ik ben benieuwd inhoeverre het meer wordt,maar ik zou niet van CB verwachten dat je straks ineens een volle langhaar hebt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37750
[quote="Lizzy"]
Mmm, ik vind het raadselachtig, die kortere vacht van jouw hond! Heb je al oliëen aan de voeding toegevoegd?
Groetjes, Lizzy
[/quote]
Het is niet zozeer raadselachtig als gewoon pech denk ik,terugslagen kunnen van heel ver in de lijnen terug komen,ouders zou je eigenlijk helemaal niet naar moeten kijken ,eerder naar de grootouders.Maar ik heb nog wel eens last vooral in de zwart witte van zware aftekening omdat er 15 generaties geleden een eenkleur lijn is gebruikt.Balen maar het is niet anders,hoe goed je je lijnen ook kent ,en hoe goed je je ook hebt ingelezen in de bloedlijnen,fokken blijft gokken,en soms haalt de natuur een streek uit waardoor je weer weet dat je het allemaal leuk verzint,maar dat je niet het laatste woord krijgt.
Door Lara
#37754
[quote="sylvia"]
[quote="Lara"]
[quote="sylvia"]
Mijn honden komen uit lijnen met gigantische mooie vachten,ik heb nog geen teef gehad die zonder haar kwam te zitten zelfs niet tijdens het hebben van een nest,en toch komt het ook in die lijnen voor dat er ineens een hond zonder mooie vacht tussen zit,
Waarmee ik niet wil zeggen dat het inderdaad net zo is dat hij op ander voer een mooiere vacht krijgt,maar dat zijn moeder,vader en broertjes en zusjes een mooie vacht hebben garandeert niet dat jou hond dat automatisch wel heeft.
[/quote]
Dan ben ik nog benieuwt had die pup die zonder haar kwam te zitten ook al minder haar als pup zelf?? Of kwam dat pas later bij de ontwikkeling van de volwassen vacht?
[/quote]
Als pup had ze meer haar als mijn teef,alleen anders van structuur,na de eerste loopsheid is het er geheel afgevallen en nooit meer erop gekomen,deze teef heeft ook altijd vers gegeten, het zat gewoon in de genen.
Ik vindt op de foto te zien de vacht van jou hond er wel gezond uitzien,het is geen dor vachtje,ik ben benieuwd inhoeverre het meer wordt,maar ik zou niet van CB verwachten dat je straks ineens een volle langhaar hebt.
[/quote]
Zijn vacht ziet er inderdaad ook niet heel erg slecht uit, maar die van onze langhaar teef glanst wel meer en is dieper van kleur.
Wat het meest rare nog is, is dat hij een hele lijn heeft op zijn rug wat wel mooi diep is van kleur en meer glans heeft, daar zit ook meer haar.
Aan de zijken en onderkant is het veel dunner behaard en ziet het er slechter uit.

Als pup was hij hetzelfde als zijn broers en zusters ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#37758
[quote="Lara"]
[quote="sylvia"]
[quote="Lara"]
[quote="sylvia"]
Mijn honden komen uit lijnen met gigantische mooie vachten,ik heb nog geen teef gehad die zonder haar kwam te zitten zelfs niet tijdens het hebben van een nest,en toch komt het ook in die lijnen voor dat er ineens een hond zonder mooie vacht tussen zit,
Waarmee ik niet wil zeggen dat het inderdaad net zo is dat hij op ander voer een mooiere vacht krijgt,maar dat zijn moeder,vader en broertjes en zusjes een mooie vacht hebben garandeert niet dat jou hond dat automatisch wel heeft.
[/quote]
Dan ben ik nog benieuwt had die pup die zonder haar kwam te zitten ook al minder haar als pup zelf?? Of kwam dat pas later bij de ontwikkeling van de volwassen vacht?
[/quote]
Als pup had ze meer haar als mijn teef,alleen anders van structuur,na de eerste loopsheid is het er geheel afgevallen en nooit meer erop gekomen,deze teef heeft ook altijd vers gegeten, het zat gewoon in de genen.
Ik vindt op de foto te zien de vacht van jou hond er wel gezond uitzien,het is geen dor vachtje,ik ben benieuwd inhoeverre het meer wordt,maar ik zou niet van CB verwachten dat je straks ineens een volle langhaar hebt.
[/quote]
Zijn vacht ziet er inderdaad ook niet heel erg slecht uit, maar die van onze langhaar teef glanst wel meer en is dieper van kleur.
Wat het meest rare nog is, is dat hij een hele lijn heeft op zijn rug wat wel mooi diep is van kleur en meer glans heeft, daar zit ook meer haar.
Aan de zijken en onderkant is het veel dunner behaard en ziet het er slechter uit.

Als pup was hij hetzelfde als zijn broers en zusters ;)
[/quote]
Ik hoop echt dat hij zo gigantisch opknapt van de cb,het zou wel mooi zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door