Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aheuvink
#431218
Hoi,
Ik ben helemaal nieuw in het KVV voer en heb een vraagje. Ik heb een Am. Bulldog van 10mnd die zeer slecht brokken eet. Ben nu overgegaan op Energique, maar had ergens gehoord dat je KVV en brokken niet tegelijk mag geven. Is dit waar??
Mijn bedoeling was eigenlijk om half om half te gaan geven, want met zo´n hondje van 40kg gaat het toch aardig in de papieren lopen dat verse voer.

Groetjes Anneke
Door Lizzy
#431233
Je kunt ze beter niet in 1 maaltijd mengen maar je kunt prima 's morgens bijv. brokken geven (of ook vers) en 's avonds versvlees!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 26 nov 2005, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#431404
als je dan toch half-half wil doen dan zou ik persoonlijk 3 dagen brok geven en dan 4 dagen KVV, daarna weer 3 dagen brok. Zo heb je per week 1 omschakeling, en anders heb je er 14.

En na verloop van tijd kom je erachter: verhip, ik heb al twee weken geen brokken meer gevoerd!

Zonder gekheid, het scheelt niet veel of je nou een "betere brok" voert of KVV. Het scheelt al een stuk als je een grote vriezer hebt, je kunt dan groter inkopen wat de prijs alweer aantrekkelijker maakt.

Heb je geen grote vriezer, kijk dan eens in de vraag-en-aanbod hoek van het KVV, daar staan regelmatig oproepjes van mensen die voer gaan halen en die nog voor anderen mensen mee willen nemen.
Door Truus
#431604
Als je het te duur vindt, zou je ook zelf kunnen samenstellen, lees maar eens in deze rubrieken.
Vaak kunnen mensen heel goed en goedkoop aan producten komen. Het is wel te doen als je adresjes weet.
Ik denk dat je zo snel mogelijk de brokken laat staan en...lees veel en blijf vragen.
Succes.
Door Klaas04
#431708
Hallo,

Ik heb ook een boxer van 40kg

en geef hem smorgens 5 plakken energique

En savonds een bak brokken

bevald me prima zo

Gr,

Klaas
Door Nelly
#433244
Je zou de Energique ook kunnen afwisselen met bijv. een dagje pens en kippenekken als je eraan kunt komen en een paar daagjes smuldier. O.a. te koop bij C1000 tegen een heel schappelijke prijs. Bijv. 4 dagen Energique, 2 dagen smuldier en 1 dag pens (liefst in lappen) en kippenekken. Op die manier kun je de prijs aardig drukken en hoef je je hond die vieze brokkenmeuk niet te geven. O ja, kippenekken kun je vaak tegen een leuke prijs bij de poelier of op de markt krijgen. Smuldier heeft diverse varianten, waaronder een komplete.
Succes!
Door K@rin
#433535
4 van mijn Pyrs krijgen 's morgens een klein beetje brok met vuile pens en 's avonds als hoofdmaaltijd Carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door