Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door aiko
#34581
[quote="roger"]
Kent iemand het ontwormingsmiddel Lopatol, ik had gevraagd om een milde kuur i.v.m. braken, maar heb een beetje rondgesurfd en kwam een aantal maal tegen dat Lopatol juist de bijwerking van braken had :-

groeni,

Lopatol ken ik , en ik ken ook honden die het na 10 minuten gegarandeerd terug uitbraken.

Gr.
roger.

[/quote]


Ik heb ook wel eens Lopatol gehad maar op aanraden van mijn fokker heb ik banmint (weet niet of ik het goed schrijf) gebruikt. Dit is een pasta die fijn door het voer te verdelen is en waarvan ze niet braken.

paul
Laatst gewijzigd door aiko op za 27 dec 2003, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#34640
[quote="Lizzy"]
Nee, da's toch niet helemaal wat ik dacht/zocht... Hij schrijft (vrij vertaald):

"Eens in de zoveel tijd (zeg eens in de zoveel weken) zou het kunnen zijn dat je een grijzige, dikke slijmlaag om de ontlasting ziet zitten. Dit is een gezonde indicatie dat de darmen de oude slijmvlies/laag eruit werken".

Ik zie dit inderdaad wel eens bij mijn honden, maar da's dus wat anders als wat jij beschrijft...

Mmm, misschien zit er gewoon iets in Carnibest waar jouw hond of aan moet wennen of niet zo goed tegen kan. Hoe lang eet hij dit voer nu?

Groetjes, Lizzy
[/quote]
Ahaaa, dat heeft Freule dus ook af en toe!
Hoef ik me daar ook geen zorgen meer om te maken, na een paar dagen is het altijd weer weg. Weer wat geleerd.
Door avalon
#34742
[quote="aiko"]
[quote="roger"]
Kent iemand het ontwormingsmiddel Lopatol, ik had gevraagd om een milde kuur i.v.m. braken, maar heb een beetje rondgesurfd en kwam een aantal maal tegen dat Lopatol juist de bijwerking van braken had :-

groeni,

Lopatol ken ik , en ik ken ook honden die het na 10 minuten gegarandeerd terug uitbraken.

Gr.
roger.

[/quote]


Ik heb ook wel eens Lopatol gehad maar op aanraden van mijn fokker heb ik banmint (weet niet of ik het goed schrijf) gebruikt. Dit is een pasta die fijn door het voer te verdelen is en waarvan ze niet braken.

paul

[/quote]

Banmint had ik ook als advies gekregen. Ik had vitaminte gebruikt en een pupje was daar errug ziet van geworden zo ziek dat we dachten dat ze het niet zou redden, maar het was helemaal goed gekomen met goede zorgen, toen ik dit doorgaf aan de eigenaar van de dek reu had die mij ook banmint geadviseerd, dit leverde geen problemen op bij de pupsels.
Door diana
#35205
ze hebben bij mij ook wel eens een slijmlaagje over hun ontlasting zitten.
maar het is de volende dag dan weer normaal.
standaard 2x per jaar ontwormen doe ik ook niet meer.
diarree hebben ze zelden.....
kunnen allebij niet goed tegen lever ......
bij bibi had boy nog wel eens wat dunnere ontlasting na het eten van de natuurmix....
maar vooral na entingen kon ik soms nog tot een paar weken daarna bloederige diarree verwachten...
toeval of niet....
ik denk het niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door