Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Semr@
#33572
Hallo,

Kent iemand de Sport compleet versvleesvoeding? Eerder heette dit w.s. Stawi. Het is een eigen merk van een groothandel uit Holten. Ben aan het rondkijken welk versvleesvoeding geschikt is voor mijn hondjes. En klopt het, dat je van carnibest maar 20 gram per kilo lichaamsgewicht moet voeren? Bij Duck En Energique ligt dit veel hoger, zag ik op hun site.
Jullie ervaringen zijn welkom. Zoals jullie op de foto zien, gaat het om twee kleine hondjes, die een normale lichaamsbeweging krijgen. het zijn wel allebei gesterriliseerde teefjes, weet niet of dit ook nog uitmaakt voor de hoeveelheid vlees die je moet geven?
Bedankt voor het antwoorden.

Groetjes Mariska.
Door Angelique
#33577
[quote="Semr@"]
Hallo,

Kent iemand de Sport compleet versvleesvoeding? Eerder heette dit w.s. Stawi. Het is een eigen merk van een groothandel uit Holten. Ben aan het rondkijken welk versvleesvoeding geschikt is voor mijn hondjes. En klopt het, dat je van carnibest maar 20 gram per kilo lichaamsgewicht moet voeren? Bij Duck En Energique ligt dit veel hoger, zag ik op hun site.
Jullie ervaringen zijn welkom. Zoals jullie op de foto zien, gaat het om twee kleine hondjes, die een normale lichaamsbeweging krijgen. het zijn wel allebei gesterriliseerde teefjes, weet niet of dit ook nog uitmaakt voor de hoeveelheid vlees die je moet geven?
Bedankt voor het antwoorden.

Groetjes Mariska.
[/quote]

Duck en Energique zitten niet in 1 rijtje. Toevallig hoorde ik laatst van een medebobteler dat ze van duck 12 plakken per dag gaf en de hond viel nog van de graat en dat die het nu op 5 á 6 plakken Energique harstikke goed doet.
Die 20 gram per kilo lichaamgewicht per dag is een richtlijn, sommigen honden moeten iets meer, anderen kunnen nog minder. Allemaal afhankelijk van leeftijd en aktiviteit. Mijn Bobveels die tussen de 34 en 40 kilo wegen eten zo tussen de 500 en 700 gram CB per dag.
Door Sander
#33589
De hoeveelheid benodigd voedsel hangt van heel veel factoren af. Die 20 g/kg is dus echt alleen een richtlijn. Die vreetbeesten van mij (27 en 34 kg) krijgen ongeveer 800 en 900 gram Carnibest per dag. Da's best wel wat. Van Duck moesten ze nog veel meer hebben (1100 en 1200 geloof ik).
Door Angelique
#33592
[quote="Sander"]
De hoeveelheid benodigd voedsel hangt van heel veel factoren af. Die 20 g/kg is dus echt alleen een richtlijn. Die vreetbeesten van mij (27 en 34 kg) krijgen ongeveer 800 en 900 gram Carnibest per dag. Da's best wel wat. Van Duck moesten ze nog veel meer hebben (1100 en 1200 geloof ik).
[/quote]

Dure etertjes LOL :D
Door Semr@
#33606
Mijn hondjes zijn ongeveer 6.5 kg en 8.5 kg. Ze krijgen dus de normale beweging en zijn nu mooi op gewicht, ze moeten niet dikker worden. Verder zijn ze allebei ongeveer drie jaar en ravotten ze graag in huis met elkaar, dus als je dat ook nog bij de beweging wilt mee laten tellen. Onze ene hond lijkt niet zo goed op de brokken die ze nu krijgt te reageren, ze poept vaak vind ik, wat je aan haar geeft poept ze er volgens mij zo weer uit. Ook haart ze veel erger dan onze andere hond en moet ik regelmatig haar anaalklieren legen. Dit was niet zo toen ze in het begin alleen versvlees kreeg en van die alu kuipjes. Ze was toen erg ziek en we waren al blij dat ze iets at. We hadden haar ziek gekregen vanuit Turkije. Nog een geluk voor haar, in Turkije had ze het waarschijnlijk niet overleeft. Vandaar dat ik dus nu kijk naar de versvleesvoedingen en ik lees hier allemaal positieve berichten.
Door Lupa
#33632
het hangt van het hondje af, mijn kooikers(van 12 kilo) eten anders, de ene krijgt 150gr carni de andere 200
Vroeger gaaf ik bibi en mijn flatcoated zat al op 900 gr(hond van 25 kilo) dat vond ik toch erg veel, daarom ben ik overgestapt op carnibest en daar hoef ze maar 500 gr, mijn hond vraagt ook niet meer naar extra eten dat was wel het geval bij bibi.
Dus ik denk dat jou hondjes op ongeveer 150gr zitten maar nog maals hety ligt aan het voer en aan het hondje.
Door Angelique
#33633
[quote="Semr@"]
Mijn hondjes zijn ongeveer 6.5 kg en 8.5 kg. Ze krijgen dus de normale beweging en zijn nu mooi op gewicht, ze moeten niet dikker worden. Verder zijn ze allebei ongeveer drie jaar en ravotten ze graag in huis met elkaar, dus als je dat ook nog bij de beweging wilt mee laten tellen. Onze ene hond lijkt niet zo goed op de brokken die ze nu krijgt te reageren, ze poept vaak vind ik, wat je aan haar geeft poept ze er volgens mij zo weer uit. Ook haart ze veel erger dan onze andere hond en moet ik regelmatig haar anaalklieren legen. Dit was niet zo toen ze in het begin alleen versvlees kreeg en van die alu kuipjes. Ze was toen erg ziek en we waren al blij dat ze iets at. We hadden haar ziek gekregen vanuit Turkije. Nog een geluk voor haar, in Turkije had ze het waarschijnlijk niet overleeft. Vandaar dat ik dus nu kijk naar de versvleesvoedingen en ik lees hier allemaal positieve berichten.
[/quote]

Als je Energique of CB geeft kun je gerust met de 20 gram per kilo beginnen. Houd de hondjes in de gaten, vallen ze af dan geef je iets meer en andersom.
En de alukuipjes mag je in de winkel laten liggen :-\
Door Semr@
#33650
Ben het helemaal met je eens, dat je de alu kuipjes in de winkel kan laten liggen, zit meer water in als vlees. Maar als je een hondje hebt wat erg ziek is en waarvan je echt alle botjes voelt ben je zelf blij als ze alu bakjes voer eet en boterhammen met smeerleverworst. Dit krijgen ze nu echt niet meer.
Groetjes Mariska.
Door Ordell
#33703
Voor mij maakt de Bibi of Carnibest geen verschil. Moet, en zeker in de winter, iedere dag 1 kilo van het een of ander geven anders komt ie te kort. En die krijgt ie dan alleen 's-avonds. 's-morgensvroeg geef ik hem vaak nog een gram of 300 kip, konijn o.i.d. 2x per week schuift hij nog na het avondeten een bot naar binnen. Vraag niet waar ie het laat maar hij heeft het echt wel nodig. Da's helemaal een dure eter dan? ;)

gr.Ordell
Laatst gewijzigd door Ordell op di 23 dec 2003, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#33706
[quote="Ordell"]
Voor mij maakt de Bibi of Carnibest geen verschil. Moet, en zeker in de winter, iedere dag 1 kilo van het een of ander geven anders komt ie te kort. En die krijgt ie dan alleen 's-avonds. 's-morgensvroeg geef ik hem vaak nog een gram of 300 kip, konijn o.i.d. 2x per week schuift hij nog na het avondeten een bot naar binnen. Vraag niet waar ie het laat maar hij heeft het echt wel nodig. Da's helemaal een dure eter dan? ;)

gr.Ordell
[/quote]

Max haalt nu gewoon even terug wat die voor je verdient heeft LOL
Door Ordell
#33708
[quote="Angelique"]
[quote="Ordell"]
Voor mij maakt de Bibi of Carnibest geen verschil. Moet, en zeker in de winter, iedere dag 1 kilo van het een of ander geven anders komt ie te kort. En die krijgt ie dan alleen 's-avonds. 's-morgensvroeg geef ik hem vaak nog een gram of 300 kip, konijn o.i.d. 2x per week schuift hij nog na het avondeten een bot naar binnen. Vraag niet waar ie het laat maar hij heeft het echt wel nodig. Da's helemaal een dure eter dan? ;)

gr.Ordell
[/quote]

Max haalt nu gewoon even terug wat die voor je verdient heeft LOL
[/quote]

Da's waar, die bikt gewoon zijn maandelijkse hondenvergoeding helemaal zelf op, zodat ie zeker weet dat ik er niets aan over hou ;D ;D
Door crutz
#34087
[quote="Ordell"]
Voor mij maakt de Bibi of Carnibest geen verschil. Moet, en zeker in de winter, iedere dag 1 kilo van het een of ander geven anders komt ie te kort. En die krijgt ie dan alleen 's-avonds. 's-morgensvroeg geef ik hem vaak nog een gram of 300 kip, konijn o.i.d. 2x per week schuift hij nog na het avondeten een bot naar binnen. Vraag niet waar ie het laat maar hij heeft het echt wel nodig. Da's helemaal een dure eter dan? ;)

gr.Ordell
[/quote]

dan valt het nog best mee (wat ik Ace voer),
dacht altijd dat ik best veel voerde (1kg per dag)
maar als ik zie dat jij sochtends ook nog 300 gram kip oid voert en 2x in de week een bot na die kilo vers, dan valt het van mij dus nog wel mee (Ace hoeft natuurlijk ook niet mee naar t werk ;))

die kilo voer ik ook in een keer en dan sochtens alleen tegen het spugen een beetje fyto

de botten krijgen ze op de barf-dagen en dus ook niet na die kilo (denk trouwens niet dat Ace ze dan op eet, hij heeft van de week ook wat pens laten liggen toen ze sochtends al bijna een kilo hadden gehad (gft + bot met vlees) en savonds een pens moesten delen (ieder ong. 500 gram)
sochtends lag het er nog 'smiddags was het weg (zowel Damien als Ace hadden wat "bewaard" ;D)

t izijn dus niet zo'n grote eters
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door