Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door youp
#418053
Diesel, mijn Duitse Dog reu van ruim 9 maanden is iets aan de dunne kant.

Hij krijgt CB. Volgens de standaard zou hij nu 20gram per kilo lichaamsgewicht mogen krijgen. Hij zou dus 1200 gram mogen hebben. Hier wordt hij toch echt te dun op. Ik heb het opgevoerd tot 1500 gram maar nog vind ik hem iets te schraal.

Hij is heel aktief en is behoorlijk druk. Een echte stuiterbal.
Moet ik hem nu nog meer voeren of kan ik hem beter een paar dagen per week CB aktief of iets anders voeren? Of misschien iets anders bijvoeren?
Ik sport niet met hem en wandel ook niet extreem veel. 2x per dag een half uur tot 3 kwartier en 2 korte plasrondjes.

Iemand advies?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#418175
Kijk of je ergens in de buurt voordelig aan spiervlees (kopvlees oid) kan komen en geef dat er dan bij.
Door youp
#418242
Volgens de doggenkenners moet hij met een maand of 8 toch echt naar de volwassen hoeveelheid.

Als ik 40 gram geef zou hij dus 2300 gram CB moeten eten? Lijkt me niet gezond met het oog maagtorsies e.d.
Moet ik mijn hond dan 5 keer per dag voeren? Ik geef namelijk nooit meer als 500 gram in 1 keer.
Door youp
#418243
Spiervlees zou ik wel kunnen doen ja. Waar moet ik dan aan denken? Hij is nog niet gewend aan BARF.
Door Lizzy
#418257
Ik vind 20 gram per kilo lichaamsgewicht voor zo'n jonge dog eerlijk gezegd ook te weinig. Je hoeft niet persee naar 40 gram te gaan, maar ik zou zeker 25 a 30 gram gaan proberen. Of inderdaad wat dingen bij gaan voeren zoals spiervlees, lapje pens, 2 keer per week een vet visje, etc.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#418452
[quote="youp"]
Spiervlees zou ik wel kunnen doen ja. Waar moet ik dan aan denken? Hij is nog niet gewend aan BARF.
[/quote]

Voor vlees is het niet zo erg dat hij nog maar weinig gewend is. Ga op zoek naar runderkopvlees en dan het liefst in flinke stukken geven. Je kunt ook bij een goedkope slager wat runderlappen zien te scoren en die in stukken geven.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#418591
[quote="youp"]
Volgens de doggenkenners moet hij met een maand of 8 toch echt naar de volwassen hoeveelheid.

Als ik 40 gram geef zou hij dus 2300 gram CB moeten eten? Lijkt me niet gezond met het oog maagtorsies e.d.
Moet ik mijn hond dan 5 keer per dag voeren? Ik geef namelijk nooit meer als 500 gram in 1 keer.
[/quote]

Maar die doggenkenners zijn waarschijnlijk gewoon brokkenvoerders en je kunt nooit het vergelijk trekken tussen vers eten en junkfood.

Buitendat heb je hem de periode hervoor gewoon structureel te weinig gegeven en zou ik nu gewoon de hoeveelheid opvoeren en niet iedere hond is hetzelfde en op dezelfde dag klaar met de groei dus jij moet gewoon naar je eigen hond kijken en niet naar wat de "kenners" zeggen.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 08 nov 2005, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#419662
[quote="youp"]
Volgens de doggenkenners moet hij met een maand of 8 toch echt naar de volwassen hoeveelheid.

Als ik 40 gram geef zou hij dus 2300 gram CB moeten eten? Lijkt me niet gezond met het oog maagtorsies e.d.
Moet ik mijn hond dan 5 keer per dag voeren? Ik geef namelijk nooit meer als 500 gram in 1 keer.
[/quote]
Nou die doggenkenners voerde vast geen cb op die leeftijd ;-) Mijn ervaring is dat 20 gram wel weinig is zelf voer ik mijn opgroeiende rottweiler van 8 maanden zon 30 gram. Maar als ze schraler word krijgt ze meer. Je kan hem gerust wat meer voeren, soms eet mijn dog wel meer dan 500 gram per portie van de CB en gaan er ook rustig een kilo penslap in ..daarna is er gewoon rust zoals je bekend zal zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door