Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danou2004
#411205
[quote="karin2"]
ja dat is zowat de aanbevolen hoeveelheid voor CB denk ik ? ze zal gweoon veel voer nodig hebben misschien ook meer CB ? word dan wel kostelijk :-\
[/quote]Dat het duurder word vind ik niet erg dan bezuinig ik gewoon op mn eigen en dat doe ik graag voor haar maar ben bang als ik haar nog meer cb geef dat ze teveel krijgt in een keer want we voeren 2x per dag
Door karin2
#411211
[quote="danou2004"]
schapevlees?nog nooit gedaan wat geeft dat voor effekt?en wat voor schapevlees zou ik dan moeten hebben?
[/quote]
spiervlees met vet eraan ?
ik zeg ook maar wat omdat schapevlees mij vetter lijkt dan bv kip of rund .misschien zijn er hier die betere ideen hebben vwb vet vlees ?
en ze moet het ook nog lusten .heeft Cb geen actief versie ofzoiets ??
Laatst gewijzigd door karin2 op za 29 okt 2005, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#411212
Je zou ook eens kunnen kijken hoe ze het op CB aktief doet. Is net zo duur als CB natuur, maar er zit o.a. meer vet in.

En anders zou je ook kunnen kijken of je bij de islamitische slager (als je die in de buurt hebt natuurlijk) iets van vers & rauw schapenvet kan krijgen en haar daar ca 50 gram per dag van geven. Wel eerst een klein beetje geven om te kijken hoe ze op dat schapenvet reageert. ;)
Door danou2004
#411222
Dat is idd een idee ik ga even op de cb site kijken en eens informeren naar schapevet. die kun je toch ook gewoon in de winkel kopen?van die blokjes zijn dat geloof ik
Door Audrina
#411227
Nee, die blokjes uit de dierenspeciaalzaak moet je niet nemen. Dat is vet dat verhit is geweest en dat is niet gezond voor je hond. Je kan beter bij een islamitische slager vers & rauw vet halen (nierbekkenvet).
Door Audrina
#411229
Je zou trouwens wel bij je verkooppunt van CB kunnen vragen of die schapenvet van CB voor je mee kunnen nemen. Dat is ook vers & rauw vet, tot korrels gemalen.
Door danou2004
#411250
[quote="Audrina"]
Je zou trouwens wel bij je verkooppunt van CB kunnen vragen of die schapenvet van CB voor je mee kunnen nemen. Dat is ook vers & rauw vet, tot korrels gemalen.
[/quote]Ik haal het altijd bij mijn schoonouders maar zal ze eens vragen maar denk dat ze dit ook al wel gelezen hebben ;D leer ook veel van hun en vraag daar ook veel maar wil het ook graag van anderen horen ik wil me nooit vastpinnen aan een iemand.maar ben heel blij dat hun me overtuigt hebben om over te gaan naar vlees!
Door danou2004
#411276
[quote="Lizzy"]
Hoe lang eet zij al vers?
[/quote]een paar maand ik geloof dat ze rond haar 6e of 7e maand over is gegaan weet het niet precies meer maar al wel een tijdje
Door Lizzy
#411289
OK, dan kan het eigenlijk niet meer de overschakeling zijn van een koolhydraat-rijk voer naar een koolhydraat-arm voer.... Ik vind het bijvoeren van macaroni en schapenvet en dat soort dingen eigenlijk 'kunst en vliegwerk'. Macaroni vind ik helemaal een no-no. Koolhydraten toevoegen aan een maaltijd omdat ze te dun wordt? Nee, slecht plan. Schapenvet vind ik eerlijk gezegd ook drie keer niks. Ja, het levert energie maar ik vind het lege energie... een hond wordt niks wijzer van schapenvet. Het levert niet eens voedingsstoffen....

Persoonlijk denk ik dat je er beter aan doet om haar voer af te wisselen met lappen vlees en dergelijke. Dus een paar keer per week haar een maaltijd te geven van bijv. schapenvlees met wat groentemix en een paar kippennekken. En dan het schapenvlees in zo groot mogelijke bonken/lappen vlees geven. Of bijv. rauwe/verse sardientjes met wat groente en een schep volle yoghurt. Of een lekkere lap pens (eventueel in grote stukken knippen) met wat groente en een rauw ei. Of een lekker vet stuk lamsribben/geitenribben (geen enkele rib voeren) met vlees vlees of eerst een lap pens of kopvlees en daarna zo rib.
Door danou2004
#411305
dat zijn een heleboel mogelijkheden en denk dat ik daar maar eens mee aan de slag moet.meestal moet een hond afvallen maar hier dus niet :-\ ze is nog jong en nog volop in de groei maar te mager is ook niet goed.gelukkig heeft ze nooit honger dus ik verzorg haar goed ;D
Door danou2004
#411319
dat ben ik ook wel hoor ik zeg ook altijd nog puppeke ze straalt echt nog dat puppy achtige uit de meeste pogingen van het volwassen proberen te doen mislukken ook nog.wel schattig
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door