Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#31657
Ik heb gister voor het eerst de Kong uitgeprobeerd, en met succes...madame lag een uur te frummelen om alles eruit te krijgen. Nu heb ik daar een vraagje over... Saar is, zoals wel meerdere honden hier ( ;D) een hond die continu honger lijkt te hebben. Ik geef haar niets als ze bedelt, ze krijgt nu rond 8 uur 's ochtends en rond half 5 's avonds eten, elke maaltijd twee schijven Rodi o.i.d.
Punt is dat ze om een uur of half drie al onrustig wordt. Zodra je ook maar een teen beweegt denkt ze dat ze eten krijgt, en begint ze te blaffen en wild te doen.
Nu dacht ik, kan ik 's ochtends gewoon twee schijven geven, na de middagwandeling (dus rond half drie) een schijf Rodi in de Kong, dichtgestopt met wat Rodi (of ander merk ;)) worst en dan om een uur of 5 haar avondmaal (dus nog een schijf Rodi)...???
Ik heb op de een of andere manier het gevoel dat ik nu iets te veel voermomenten inlas en de maaltijden per keer steeds kleiner worden, waardoor ze nooit echt vol komt te zitten. Iemand tips?
Door Lizzy
#31660
Flink stuk komkommer? Aan de andere kant zou het misschien gewoon een goed idee zijn om haar gezemel totaal te negeren.... hoewel mijn ervaring is dat dat erg moeilijk is bij een Basset. Hun adem is meestal langer dan dat van jou ;D
Door geer
#31661
[quote="Lizzy"]
hoewel mijn ervaring is dat dat erg moeilijk is bij een Basset. Hun adem is meestal langer dan dat van jou ;D
[/quote]
Pfffffffff, nou, zeg dat wel ;D ;D ;D
Ik heb nu voor de eerste keer een schijf Rodi in die Kong gestopt en heb deze een half uur geleden gegeven...ze ligt nu nog steeds driftig met dat ding te worstelen, dus het werkt wel!!
Alleen heb ik zo het gevoel alsof ze bijna de hele dag met eten bezig is (hoewel ze qua hoeveelheid niet meer krijgt dan normaal)...kan dat kwaad??
Enne...voor een stuk komkommer draait ze haar hand niet echt om...ze weet heel goed wat ze wil: vlees!
Laatst gewijzigd door geer op di 16 dec 2003, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#31662
hoi geer
nu lees ik dat je eten in een kong geeft
wat is dat eigenlijk nooit van gehoord en waartoe dient het ben half blond
gr shiva
Door geer
#31663
Eeehhh....en Kong is een soort rubberen bal (iets andere vorm) met twee gaten erin... Je kan er vanalles instoppen qua voedsel en de hond moet proberen het eruit te krijgen. Hoe groter en plakkeriger de dingen die je erin stopt, hoe moeilijker het wordt. Doordat dat ding van rubber is, springt hij ook continu weg, dus je hond moet echt actief proberen het eten eruit te vissen. Kijk maar eens op:

http://www.dogweb.nl/winkel/kong.html
Door geer
#31664
Op die pagina kan je ook een link aanklikken, dan kom je op een site met Kong-recepten...
Laatst gewijzigd door geer op di 16 dec 2003, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
#31666
hoi geer ben op de site geweest ziet er leuk uit
ik denk dat het voor hongerlappen een goed iets is
maar ook voor honden die zich snel vervelen
bedankt voor de info
gr shiva
Door sylvia
#31672
Dat gedrag wat Saar geeft op de verwachting van eten is voor mij ook een reden om 1x perdag op onregelmatige tijden eten te geven.Voorheen heb ik ook een tijdje voor het slapen gaan een plakje brood gegeven,dat was een vast iets en daar ben ik rap mee gestopt,gek werd ik ervan,ik durfde sávonds op de bank al geen vin te veroeren want dan stoven er 7 honden luid blaffend de keuken in van ja ,ja ,ja, ja we krijgen brood ,we krijgen brood!!!!!! ::) Das echt niet leuk meer als dat bij iedere spierbeweging gebeurd.
Nu krijgen ze eten wanneer het mij uitkomt dus nu worden ze ook pas hyper als ik het voer pak en de bakjes klaar zet.
Door geer
#31674
Hmmmmmmm, dat zou natuurlijk ook nog kunnen, al begint ze stipt om 8 uur 's ochtends met "druk doen", omdat ze eten wil (zich tien keer omdraaien in die rieten kraak-mand, tegen het bed opspringen, piepen, blaffen, snurkgeluiden maken ;))...
Als ik kijk naar vandaag, denk ik dat ik de avondmaaltijd misschien het beste in een keer in de kong kan stoppen. Ik heb dat ding om 3 uur gegeven, gevuld met een schijf Rodi en afgedekt met twee plakjes lam/rijst worst, en ze is er nu nog mee bezig. Om haar nu alweer eten in haar bak te geven, dat vind ik teveel. Voortaan krijgt ze gewoon, wanneer het mij uitkomt, haar avondmaal in de Kong. Na twee uur met dat ding hannessen ligt ze voor pampes.... Alleen 's ochtends hou ik het om 8 uur. Ten eerste omdat dat vaak zo uitkomt als wij moeten werken, en om een dag weg te gaan zonder haar eerst eten te geven lijkt me geen goed idee. Ten tweede omdat ik ook wel eens uit wil slapen. Ik heb haar een tijdje proberen te negeren, maar ze slaapt op onze slaapkamer, en houdt gewoon niet op met klieren tot ze eten krijgt. Nu hoef ik dus alleen het bed uit te wippen, eten te geven en dan duiken we er met z'n allen weer in...
Door sylvia
#31679
[quote="geer"]
Hmmmmmmm, dat zou natuurlijk ook nog kunnen, al begint ze stipt om 8 uur 's ochtends met "druk doen", omdat ze eten wil (zich tien keer omdraaien in die rieten kraak-mand, tegen het bed opspringen, piepen, blaffen, snurkgeluiden maken ;))...
Als ik kijk naar vandaag, denk ik dat ik de avondmaaltijd misschien het beste in een keer in de kong kan stoppen. Ik heb dat ding om 3 uur gegeven, gevuld met een schijf Rodi en afgedekt met twee plakjes lam/rijst worst, en ze is er nu nog mee bezig. Om haar nu alweer eten in haar bak te geven, dat vind ik teveel. Voortaan krijgt ze gewoon, wanneer het mij uitkomt, haar avondmaal in de Kong. Na twee uur met dat ding hannessen ligt ze voor pampes.... Alleen 's ochtends hou ik het om 8 uur. Ten eerste omdat dat vaak zo uitkomt als wij moeten werken, en om een dag weg te gaan zonder haar eerst eten te geven lijkt me geen goed idee. Ten tweede omdat ik ook wel eens uit wil slapen. Ik heb haar een tijdje proberen te negeren, maar ze slaapt op onze slaapkamer, en houdt gewoon niet op met klieren tot ze eten krijgt. Nu hoef ik dus alleen het bed uit te wippen, eten te geven en dan duiken we er met z'n allen weer in...
[/quote]
Misschien kan je het beter s'morgens in de kong geven,dan heeft ze wat te doen als jullie weg zijn en geef je haar aan het begin van de avond gewoon haar maaltijd in een bakje en daarna nakkes,nada ,niente ;)
Door geer
#31681
Hmmmmmmmmmmmm...zou ook kunnen. Maar is het veilig om haar alleen te laten met een Kong? (Las op de site dat je dit beter niet kunt doen...). In dat geval zou ik haar 's ochtends op de dagen dat wij werken die Kong kunnen geven. Toch denk ik dat 's middags tactisch gezien beter is in Saar's geval... 's ochtends is het het meest luie monster dat op deze aarde te vinden is.. Ze eet die bak leeg, duikt d'r mand weer in (of het bed op in het weekend;) en zeurt niet meer...
Als ik haar 's ochtens die Kong zou geven, weet ik zeker dat ze om half 3 weer honger heeft....
Door geer
#31713
Hee, even ter aanvullig nog even een vraagje:

Zou het kunnen dat, ongeacht de hoeveelheid, een hond voldaner is wanneer hij heeft moeten werken voor zijn eten?

Klinkt raar misschien, maar Saar heeft dus twee uur aan die kong lopen sleuren...net zet ik haar d'r bak met de enige overgebleven Rodi schijf voor d'r neus en die ging echt beduidend minder snel naarbinnen als normaal... Ze staat nu voor een open koelkast zOnder alles wat eetbaar is eruit te sleuren, en dat terwijl ze toch echt precies dezelfde hoeveelheid als anders heeft gekregen...
Door jeanne
#31714
Ja, volgens mij kan dat wel. Als Freule uren aan een bot heeft zitten trekken en knagen, hoor je ze de rest van de dag niet meer. En dan heeft ze eigenlijk minder vlees gehad dan een carnibestmaaltje.
Door Lupa
#31745
ik geloof eerder in de "natuurlijker nabotsing."
Ik bedoel ermee dat ik ga met mijn honden naar buiten en als ze terug komen krijgen ze te eten.
Voor mijn gevoel is het zo dat ze dan het idee hebben dat ze op jacht geweest zijn en dat er dan de beloning is.
Een hond verbruikt veel meer als hij iets gedaan heeft, neem nou je zelf als je vlinke wandeling oid heb gedaan heb je toch wel trek.
Dus bij me krijgen ze na de wandeling of training te eten.En dat is smorgens om 800 uur en smiddags om? dat verschilt per keer.
Door ~anna~
#31906
Ik geef ze altijd de kong overdag voordat ik de deur uit ga maar gisteravond gaf ik het aan ze voordat ik ging slapen val in slaap en na bijna een uur word ik wakker hoor nog steeds gerommel en ik kijk rond de HH ziet dat ik wakker ben komt kwispelend naar me toe en gaat vervolgens weer vrolijk lekker verder hij heeft een xl kong past lekker veel in dacht altijd dat hij er een minuut of 20 mee bezig was niet dus
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door