Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Diegel
#31449
Mag je diepvriesversvlees (bvb carnibest) dat even ontdooid is, weer opnieuw invriezen?
Ik weet dat dit voor mensen een probleem zou zijn, maar hoe zit dat voor honden?
Groetjes, Diegel :)
Door 202spots
#31463
Hi Diegel,
Je schrijft..."dat even ontdooid is"
ik neem aan dat je misschien de helft gebruikt en de rest weer terug in de vriezer wil doen?
Dan zeg ik JA hoor,je kan opnieuw invriezen.
Voordat ik 30-40 pond kippenrug of kalkoen nek uit elkaar kan halen,moet het in ieder geval aardig ontdooid zijn,want het is 1 groot blok ijs.
Zolang het vlees koud blijft,kan het zonder probleem opnieuw worden ingevroren.
Door NUTTAH SBT
#31480
Als het ontdooid is geweest, zou ik het niet meer invriezen. Ik heb het eens met een partij Bibi gehad van de zomer. Eer ik met de bestelling thuis was, was het vlees aan de buitenkant een beetje ontdooid. :(
Iedere keer als ik van die partij Bibi mijn honden eten gaf, gingen ze de diaree en dat terwijl, zeker een van mijn honden nooit iets mankeert aan haar darmen.

gr Ingrid
Door sylvia
#31482
[quote="NUTTAH SBT"]
Als het ontdooid is geweest, zou ik het niet meer invriezen. Ik heb het eens met een partij Bibi gehad van de zomer. Eer ik met de bestelling thuis was, was het vlees aan de buitenkant een beetje ontdooid. :(
Iedere keer als ik van die partij Bibi mijn honden eten gaf, gingen ze de diaree en dat terwijl, zeker een van mijn honden nooit iets mankeert aan haar darmen.

gr Ingrid
[/quote]
Nou ik durf bijna wel zeker te zeggen dat dat niets met het ontdooide laagje te maken heeft gehad.
Dat zal er eerder aan gelegen hebben dat er waarschijnlijk weer een ingredient vervangen is geweest door iets anders.
Van de zomer waren er meerdere honden die er ineens van aan de diaree gingen.
Door NUTTAH SBT
#31484
Een ingredient vervangen in 3 verschillende varianten van bibi? Tsja het zou kunnen ??? Maar dan hebben ze dat ingredient mogelijk wel uitgehaald bij de partij die ik erna haalde? Daar gingen ze nl niet van aan de diaree. Daarom hou ik het op het ontdooien hoor! ;D

gr Ingrid
Door ine
#31485
[quote="NUTTAH SBT"]
Een ingredient vervangen in 3 verschillende varianten van bibi? Tsja het zou kunnen ??? Maar dan hebben ze dat ingredient mogelijk wel uitgehaald bij de partij die ik erna haalde? Daar gingen ze nl niet van aan de diaree. Daarom hou ik het op het ontdooien hoor! ;D

gr Ingrid
[/quote]
Ook dat kan kloppen, dat het daarna weer veranderd is!!
Van de zomer zijn er veel klachten geweest, daar is over gesproken met de eigenaresse van Bibi. Zij zou daarom het voer wéér veranderen!!
Door sylvia
#31489
[quote="NUTTAH SBT"]
Een ingredient vervangen in 3 verschillende varianten van bibi? Tsja het zou kunnen ??? Maar dan hebben ze dat ingredient mogelijk wel uitgehaald bij de partij die ik erna haalde? Daar gingen ze nl niet van aan de diaree. Daarom hou ik het op het ontdooien hoor! ;D

gr Ingrid
[/quote]
één van de grootste redenen waarom heel veel mensen van de bibi zijn afgestapt is het veelvuldig veranderen van de samenstelling. Maakt mij niet uit hoor maar als je weet hoe vaak ik bijvoorbeeld half ontdooide dozen rodi gewoon in de vriezer heb gegooid in de 13 jaar dat ik dat gevoerd heb,en bij de cb is het zeker van de zomer ook wel eens gebeurd dat er een dun ontdooid buitenlaagje was en mijn honden hebben er nog nooit enige diaree van gekregen.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 dec 2003, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door NUTTAH SBT
#31493
Ok dan zal het wel toeval geweest zijn ;) Beetje buiten het topic dit, maar ik ben ongeveer 2 maanden geleden overgestapt op Carnibest. Mijn ervaring is inmiddels dat ik minder hoef te voeren dan met Bibi en dat ik het er stukken beter uit vind zien ook.

gr Ingrid
Door Diegel
#31500
Hé, bedankt voor al de reacties. :)
Het probleem is, als ik versvlees zou kopen, ik er een half dagje mee moet rondlopen vooraleer ik het in de vriezer kan steken en dan is het nog wel koud, maar niet meer bevroren.
Wat is eigenlijk het probleem als je het dan weer enkele weken invriest? Verandert er dan iets in de samenstelling?
Diegel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door