Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#391683
Hi,

Heeft iemand ervaring met de complete vleesmaaltijden
(schijven) van Prins? Total Care van pup tot senior.

Ik geef dit Ken nu om zijn darmflora weer vanaf 0 op te
bouwen samen met 2 tot 3 capsules probiotica.
Hij is er dol op maar ik vind het "vlees" er nogal
grijs en geperst uitzien. ???

Weet wel dat sommige fokkers het gebruiken voor hun
zwangere / zogende teef en het overzetten van de
pups naar brokken.

Doeg!
Door Lizzy
#391702
Prins totalcare is te vergelijken of zelfs exact hetzelfde als Energique. Tis 1 fabriek. Maar Prins is duurder. Overigens zijn (net wat Sylvia al zegt) alle versvleesvoedingen goed voor de darmflora (ik zou zelf OOK probiotica blijven geven). Je kunt dus kiezen uit een scala van merken. Een aantal ervan zien er minder kartonnerig uit. Hoewel dit niks zegt over de kwaliteit hoor. Wel over de manier van productie.
Door Lil
#392190
ik heb een super gevoelige hond, maar als ik weg moet of samen met de hond op vakantie ben, voer ik rustig een week alleen maar prins. nooit problemen gehad en hij doet het super op de prins, alleen de prijs is een nadeel (hoewel ik voor ander voer zo ver moet rijden dat het duurder wordt).
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#392277
Hi,

Ken vind het echt om te smullen dus vind ik het
geen probleem als het maar voedzaam is.

Wat ik wel merk is dat ie 2 tot 3 keer per dag
veel poept. Ziet er wel normaal uit.
Is dit kenmerkend voor Prins burgers?

Doeg!
Door Marieke
#392597
Ik voer vaak energique (wat dus hetzelfde is als prins) en ik herken het vele poepen niet. Misschien ligt het aan de "schoonmaak" in de darmen? (Ik weet niet wat de voorgeschiedenis is van jouw hond dat zijn darmflora 0 is)
Door Doedels
#392637
[quote="Claudia N"]

Hi,

Ken vind het echt om te smullen dus vind ik het
geen probleem als het maar voedzaam is.

Wat ik wel merk is dat ie 2 tot 3 keer per dag
veel poept. Ziet er wel normaal uit.
Is dit kenmerkend voor Prins burgers?

Doeg!

[/quote]Ik denk dat de vertering van Ken niet optimaal is omdat zijn darmflora een behoorlijke knauw heeft gehad door de vele ab kuren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#392754
[quote="Marieke"]
Ik voer vaak energique (wat dus hetzelfde is als prins) en ik herken het vele poepen niet. Misschien ligt het aan de "schoonmaak" in de darmen? (Ik weet niet wat de voorgeschiedenis is van jouw hond dat zijn darmflora 0 is)
[/quote]
Sommige honden poepen op een bepaald merk kvv ook meer, ik zelf zou dan overstappen op een ander merk, dat merk past dan misschien iets minder goed.
#392818
[quote="sylvia"]
Sommige honden poepen op een bepaald merk kvv ook meer, ik zelf zou dan overstappen op een ander merk, dat merk past dan misschien iets minder goed.
[/quote]

Nou ik heb een andere trend gemerkt: toen ik voor het eerst overstapte van de ene brok naar de andere gingen zo ook prompt beter poepen dus harder en minder. Na een tijdje werd het slechter en stapte ik over op kvv. Daar gingen ze weer beter van poepen maar na een tijdje werd dit ook weer slechter. Nu ik barf poepen ze natuurlijk iedere dag anders maar het is nog beter dan op kvv en ook beter gebleven.
Door Bianca1
#392907
[quote="Claudia N"]

Wat ik wel merk is dat ie 2 tot 3 keer per dag
veel poept. Ziet er wel normaal uit.
Is dit kenmerkend voor Prins burgers?

[/quote]
Ik geef energique en Odin poept elke dag 2, meestal 3 keer. Al vanaf het alleereerste begin en al vanaf pup zijnde. Nooit veranderd. Wel zijn de drollen steviger.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#393306
Hi,

Denk dat het met het "op gang komen" van de darmen
te maken heeft want de hoeveelheid wordt al iets
minder nu. Het ziet er wel al die tijd al goed uit.
(Stevig, donker bruin.)

Wel had ie de 1e keer poepen (duurde echt een tijd,
bijna een week) een hele dikke slijmprop er bij zitten.
Ontgiftigen?!

De probiotica blijf ik zeker tot eind van het jaar geven.

Doeg!
Door Lil
#393354
Boris heeft ook altijd problemen gehad met de darmflora, gezien de vele darminfecties (gemiddeld twee per jaar) en de daarop volgende antibioticakuur. Het heeft een hele tijd geduurd nadat ik begonnen ben met barfen dat de ontlasting normaal werd en nu heb ik zelfs getwijfeld of hij niet weer een virusje had, maar dan is het vanzelf (na twee dagen) weer overgegaan, want ik merk niets meer. Heb voordat ik overging op vers ook eerst een tijd prins (kvv) gegeven en hiervan ging hij juist minder poepen en beter, dat heeft wel een week of twee geduurd voordat ik resultaat kreeg.
Door Borke
#395323
Ik heb het gevoerd aan Borke, maar vond het schreeuwend duur.
Ben daarna overgestapt op Carnibest en voer nu BIBI, dat ziet er ook een stuk aantrekkelijker uit.

Overigens heb ik me laten vertellen door iemand die bij Prins werkt dat de samenstelling van het Prins vers voer precies dezelfde is als die van de brokken in diezelfde lijn, dus niet exact hetzelfde als Energique...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#395496
[quote="AstridStraver"]
Ik heb het gevoerd aan Borke, maar vond het schreeuwend duur.
Ben daarna overgestapt op Carnibest en voer nu BIBI, dat ziet er ook een stuk aantrekkelijker uit.

Overigens heb ik me laten vertellen door iemand die bij Prins werkt dat de samenstelling van het Prins vers voer precies dezelfde is als die van de brokken in diezelfde lijn, dus niet exact hetzelfde als Energique...
[/quote]

Dat laatste is natuurlijke grote onzin, wel een leuke verkooppraat om de brokken te slijten.
Prins is gewoon energique in een andere verpakking.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door