Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annelies2
#30206
::)hallo luitjes, ik ben met toeska sinds haar 8ste mnd op vers over gegaan gecombineerd met brok.
Ze is nu ondertussen twee jaar en ze doet het perfect hoor ze is harstikke levendig, ze glanst als een spiegeltje, barst van de energie,ect.
maar nu heb ik toch een vraagje, en dat is dat toeska zo weinig poept.
Soms poept ze maar een keer per dag, s'avonds laat sowieso eigenlijk nooit.
Betekent dit nou dat ze zo aan het voer gewend is en alles wat ze nodig heeft uit de voeding haalt, (dus gewoon is), of moet ik het toch even in de gaten houden. en haar anders wat (meer) vezels en granen moet gaan geven????
Door Paul_Barte
#30211
Annelies,
Dat is perfect!!!
Wij hoeven toch ook niet iedere keer als we langs de WC lopen ;D ;D

Voeding wordt goed door het lichaam opgenomen en wat overblijft zijn letterlijk reststoffen en niets meer of minder!!!
Door annelies2
#30216
;D dank je wel paul je hebt ook wel gelijk ik hoef ook niet altijd te poepen.
Maar je maakt je wel zorgen om je eigen lieverd als ze niet poepen omdat je soms wel eens denkt aan een verstopping, en dat is toch geen pretje (denk maar aan je eigen harde drol)kreun!!!! ;D
Dus met andere woorden een hond die bijvoorbeeld met iedere wandeling (vier keer per dag) een of twee keer poept binnen 10 minuten haalt niet alle voedingswaarde uit z'n eten dan wat toeska doet??
Door Paul_Barte
#30224
Annelies,

Dat betekent dat het voer VOOR GEEN METER deugd!!

Vulstoffen, graan soja en weet ik wat voor troep allemaal wat alleen maar vulling is en wat er aan de achterkant gewoon weer uitkomt.....that's it.
Door annelies2
#30230
;D :D yesssssss nogmaals dank je wel!!!!
want ik zal ook een beetje uit leggen waarom, luister en huiver.
Toeska geef ik dus perfect voer, en nu ken ik iemand die sinds dit jaar april een duitse herder hebben gekocht.
Daar is niks mis mee, maar ze is nu 8 mnd oud en poept dus twee keer bij iedere wandeling binnen 10 minuten en de eigenaar is daar nog trots op ook(ze poept lekker zo snel!!!!)
Ik vertelde dus dat toeska er lang over doet en soms maar een keer per dag.
Hij loopt vervolgens naar toeska toe en begint haar buik te masseren, en zegt ze zit verstopt in haar darmen, euhhhhh???
Ik zei daarop nee hoor ze haalt gewoon alles uit haar voeding die eruit tehalen valt.
Nou toen brak de discussie los want dat was niet waar want hun hond krijgt het beste en het duurste voer die er maar bestaat en is aanbevolen door de hondn school waar ze lid van zijn.
ik heb het er maar bij gelaten me schouders opgehaald en ben door gelopen.
Ik moet er bij vertellen dat de hond die nu 8mnd is al aan allebei de voorpoten is geoppereerd voor ep en in de heupen is hd vast gesteld, (volgens de fokker ouders hd vrij?????)
ik wil jou mening wel eens horen???
groetjes annelies en toeska
Door Paul_Barte
#30231
Annelies,

Zeg dat ze vooral puppybrokken moeten geven dan groeit ie ook nog lekker snel :-\

Goeie hond en goeie fokker.....wees maar blij dat je Toeska hebt en niet die andere ;D
Door annelies2
#30236
;D yep dat ben ik zeeeeer zeker ondanks dat het ras "nog " niet in het officiele stamboek staat, heb ik wel een VR van haar.
Dus jij bent van mening dat hun hond sowieso nog puppie brokken moet eten ondanks dat ze al loops is geweest???
Wat ik weet is dat ze haar nu alleen eukabin brokken te eten geven en s' morgens een snee brood geven (soms zelfs wit brood.
Door ine
#30245
[quote="annelies2"]
;D yep dat ben ik zeeeeer zeker ondanks dat het ras "nog " niet in het officiele stamboek staat, heb ik wel een VR van haar.
Dus jij bent van mening dat hun hond sowieso nog puppie brokken moet eten ondanks dat ze al loops is geweest???
Wat ik weet is dat ze haar nu alleen eukabin brokken te eten geven en s' morgens een snee brood geven (soms zelfs wit brood.
[/quote]
Annelies, ik zie dat Paul al weg is, dus antwoord ik even!
Dit was dus een grapje van Paul, over die puppybrokken! ;)
Als eerste vinden wij vlees een normale voedselbron, daarna, als het niet anders kan, dan gewone adultbrokken. In het wild wordt er door puppen hetzelfde gegeten als door volwassenen!
Ik, en ik denk ook Paul, vind, dat puppybrokken funest zijn voor de botten van jonge honden!
Door annelies2
#30246
8) hoi ine, jaa dat had ik al in de gaten dat paul naar bedje is gegaan.
Ik ben ook van mening dat je niet lang met puppie brokken door moet gaan, ik vertelde ook dat ik met toeska al op 8mnd op vers ben gegaan omdat het in de natuur ook zo gaat met de ouders meeeten, ik heb het wel geleidelijk aan gedaan vanwege haar darmen(zodat ze eraan konden wennen).
Maar wat ik ook nog zeggen wil, de eerste weken dat ze bij mij was als pup kreeg ze ook bijvoorbeeld brinta omdat in de natuur ze dan ook nog veel zogen bij mams, maar toeska gaf zelf aan dat ze op een geven moment dat niet meer wilde hebben, dat is toch natuurlijk instinct, en daar heb ik gehoor aan geven.
Door sylvia
#30351
[quote="annelies2"]
8) hoi ine, jaa dat had ik al in de gaten dat paul naar bedje is gegaan.
Ik ben ook van mening dat je niet lang met puppie brokken door moet gaan, ik vertelde ook dat ik met toeska al op 8mnd op vers ben gegaan omdat het in de natuur ook zo gaat met de ouders meeeten, ik heb het wel geleidelijk aan gedaan vanwege haar darmen(zodat ze eraan konden wennen).
Maar wat ik ook nog zeggen wil, de eerste weken dat ze bij mij was als pup kreeg ze ook bijvoorbeeld brinta omdat in de natuur ze dan ook nog veel zogen bij mams, maar toeska gaf zelf aan dat ze op een geven moment dat niet meer wilde hebben, dat is toch natuurlijk instinct, en daar heb ik gehoor aan geven.
[/quote]
In de natuur zogen pups geen brinta.
Mijn pups mogen zogen zolang ze willen en meestal heeft moeders het met 9 a 10 weken wel gezien, 1 keer heb ik gehad dat de pup die ik zelf had aangehouden nog 1 x per dag zoogde tot 14 weken.toen aten ze al vanaf 4 weken vlees.Het zogen moet je je ook niet teveel van voorstellen op die oudere leeftijd is het bijna niets meer wat eruit komt het zo nog geen eetlepel vullen.
Door Nelly
#30806
Annelies, wees blij dat jouw Toeska zo gezond weinig poept! :D Je wilt niet weten wat voor bergen mijn witte herders sch*ten toen ze nog op brok stonden, en dat zo'n 3 à 4 x per dag! :-X En dan aten ze het vaak nog gedeeltelijk op ook :-X :-X :-X Nu, op versvlees, poepen ze keurig netjes, één, hooguit twee nette, kleine droge hoopjes per dag, en opeten, nee hoor :D :D :D D'r zit nl. niks interessants meer in, snappie? Dat hebben ze er zelf allemaal eerder al uitgehaald! ;D
Door SemBo
#31104
Ik kan me je ongerustheid wel voorstellen hoor. Ik moet er ook nog aan wennen. Mijn honden staan pas sinds 1,5 week op volledig vers voer en ik merk dat al aan de ontlasting. Ik was er gelukkig op voorbereid dus ik maakte me geen zorgen verder. Het is wel een enorm verschil --> eerst 2 à 3 x per dag poepen en nu 1 klein, hard drolletje per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door