Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cinta
#386404
ik heb een pup van 20 weken, kruising jack russel/ labrador hij weegt nu 15 kilo.
nu wil ik overstappen van pedigree blik en brokken op vlees, en wil ik beginnen met diepvries vlees, nu heb ik compleet voer van smuldier gehaald en pens van smuldier, maar nou heb ik toch geen flauw idee hoeveel ik hem hiervan moet geven.
het staat ook nergens op de verpakking, en kan het ook nergens op het net vinden.
weet iemand hier misschien een antwoord op??

groetjes cinta & rakker
Door Lizzy
#386427
Hoi Cinta, welkom op Barfplaats! Enne: goede beslissing hoor, om de Pal en brokken de deur uit te doen!!

Volgens mij staat voor pups en versvlees gemiddeld zo'n 40 gram per kilo lichaamsgewicht. Je zou dan nu uitkomen op 40 x 15 kilo = 600 gram. Maar, ik lees vaak dat je van Smuldier meer nodig hebt. Dus ik zou zelf beginnen met 600 gram, maar voer met je ogen. Als je pup afvalt, ga dan gerust meer geven. En als je pup te dik wordt, ga dan minder geven.

Eventueel zou je nog een mailtje naar Smuldier kunnen sturen met de vraag hoeveel je aan je pup moet geven van hun voeding. Hun website is http://www.diervoeding.com/

Overigens ik de pens niet compleet he. Dus dat zou ik zo niet vaker als 1 keer per week aan de pup geven, als ik jou was. Je kunt het trouwens ook lekker aanvullen met bijv. wat groente-restjes van je eigen maaltijd, rauw eitje (met schil!) en een paar kippennekjes (platgeslagen).
Door cinta
#386441
bedankt voor het snelle antwoorden, dan heb ik toch nog één vraagje, je hebt het over groente restjes... kunnen dat alle groenten resten zijn of zijn er ook bepaalde groenten die hij niet mag?? en aardappels kunnen die ook??

groetjes cinta & rakker
Laatst gewijzigd door cinta op do 15 sep 2005, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#386451
[quote="cinta"]
bedankt voor het snelle antwoorden, dan heb ik toch nog één vraagje, je hebt het over groente restjes... kunnen dat alle groenten resten zijn of zijn er ook bepaalde groenten die hij niet mag?? en aardappels kunnen die ook??

groetjes cinta & rakker
[/quote]

Je mag zoveel vragen als je wilt hoor!

Beter kun je geen ui en geen prei geven. Verder niet teveel kool. Aardappels mag je wel geven maar ook niet teveel hoor. Het bevat veel zetmeel en dat is niet zo goed. Ik geef zelf nooit aardappel. Nooit rijst. Nooit brood. Nooit pasta. Nooit koolhydraat dus eigenlijk!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#386470
[quote="Lizzy"]
Je mag zoveel vragen als je wilt hoor!

. Nooit koolhydraat dus eigenlijk!
[/quote]

:o weet je wel hoeveel koolhydraten er in groenten zitten :P

(maar ik snap wel wat je bedoelt ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door