Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sofie
#385538
Hey!

Ik heb al een aantal keer gediscussieert met 2 da's over het voeren van vers vlees en al 2 keer geraakte ik tijdens die discussie vast. Twee keer kwamen ze af met te zeggen dat vers vlees te belastend is voor de nieren. Ik weet dat dat niet waar is...maar wat moet ik daar nu juist als antwoord op geven? ??? Hoe kan ik ze overtuigen dat ze fout zijn?
Door Doedels
#385594
Nieren worden belast door eiwitten van een slechte kwaliteit. De eiwitkwaliteit van vlees is voor een carnivoor goed. Plantaardige eiwitten (graan) hebben een lage biologische waarde voor een carnivoor en zijn daardoor belastend voor de nieren. Deze da's hebben duidelijk niet hun huiswerk gedaan.
#385596
[quote="Sofie"]
Hey!

Ik heb al een aantal keer gediscussieert met 2 da's over het voeren van vers vlees en al 2 keer geraakte ik tijdens die discussie vast. Twee keer kwamen ze af met te zeggen dat vers vlees te belastend is voor de nieren. Ik weet dat dat niet waar is...maar wat moet ik daar nu juist als antwoord op geven? ??? Hoe kan ik ze overtuigen dat ze fout zijn?
[/quote]

Als het hele spijsverteringskanaal van een carnivoor is gebaseerd op het verwerken van rauw vlees, waarom zouden de nieren dit dan niet aan kunnen. (gejat van Donath)

Maar goed, laat HUN maar vertellen waarom vlees belastend zou zijn voor de nieren t.o.v. een volledig afwijkend dieet (brok enzo) voor een carnivoor.
Door Lizzy
#385701
Zeg hem dat tie z'n schoolgeld terug moet gaan halen. Of lid moet worden van Barfplaats. Tjonge jonge, hoe kan een carnivoor pur sang nou niet tegen vlees kunnen? Mag een paard en koe geen gras zeker?
Door Daisy75
#385754
[quote="Lizzy"]
Zeg hem dat tie z'n schoolgeld terug moet gaan halen. Of lid moet worden van Barfplaats. Tjonge jonge, hoe kan een carnivoor pur sang nou niet tegen vlees kunnen? Mag een paard en koe geen gras zeker?
[/quote]

Whahaha dat wilde ik ook al zeggen ;)
Door Sofie
#386583
[quote="Peet"]
...en voor de rest zou ik bij die DA's wegblijven.... :-X >:(
[/quote]

Dat is wel een beetje drastisch vind ik....verder zijn ze zeer goed. Verzorgen al mijn beesten heel goed als ze ziek zijn...alleen met voeding zijn ze nergens van op de hoogte (maar wel over brokken.... ::)) En het voornaamste is toch dat mijn dieren genezen als ze ziek zijn. Overigens is er hier in de buurt gene da die voorstander is van vers vlees....anders was ik zeker verandert.

Maar goed: nu weet ik ongeveer wat zeggen... ;)
Laatst gewijzigd door Sofie op do 15 sep 2005, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#386938
[quote="Lupa"]
hahaah te lelastend voor de nieren?
hoveel % honden die aan brokken zitten krijgen iets aan de nieren ?
[/quote]

Hahah jep dat dacht ik ook toen ze dat antwoorde..... ;D
Door Sofie
#387342
[quote="Nelly"]
Gewoon laten l*llen en je eigen plan trekken zou ik zo zeggen.
[/quote]

Mja, zo dacht ik ook! Nu ik heb altijd graag een antwoord klaar om te bewijzen dat vers echt wel veel beter is!
Door Steph
#387649
Mijn Da luistert zeker naar de voordelen over Rauwe voeding, en keurt het niet echt af. Hij zegt wel dat tot hij nergens een wetenschappellijk werk kan lezen over rauwe voeding hij dit niet zal aanmoedigen. Je moet dan zo lang studeren en kunt niet eens zelf logisch nadenken!
Door irmaa
#387652
[quote="Steph"]
Mijn Da luistert zeker naar de voordelen over Rauwe voeding, en keurt het niet echt af. Hij zegt wel dat tot hij nergens een wetenschappellijk werk kan lezen over rauwe voeding hij dit niet zal aanmoedigen. Je moet dan zo lang studeren en kunt niet eens zelf logisch nadenken!

[/quote]
Tja dat klopt ook wel wat hij zegt ;) over het wetenschappelijk bewijzen.
Van uit zijn visie, als arts die afgaat op de vele onderzoeken van de brokken giganten, moet hij ook wel tot die visie komen. en brokken zijn niet slecht, meeste honden doen het er prima op zijn gezond enz. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk.
Meeste artsen zijn bang voor niet goed samengestelde voedingen, niet zo zeer tegen vers of Barf.
Daarbij komt natuurlijk ook nog dat er nog nooit een groot en langdurig onderzoek is gedaan naar het geven van vers en BARF. Natuurlijk de ervaringen van de BARFERS en de KVV voerders maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Ik denk toch, en dat zal erg lang duren, als er steeds meer mensen vers geven, en de artsen zien dat het niet slechter ( ;))is dan de brokken.. echt wel steeds meer artsen zullen zijn die het in ieder geval niet zullen afraden.
Bovenstaande geldt denk ik ook voor medicijnen, een aantal kwalen kunnen denk ik heel goed door homeopathie, kruiden ect. verholpen worden.. toch zullen de meeste dierenartsen heel gauw naar de reguliere medicatie grijpen... Dat is vertrouwd en bewezen :( ;)
Irma
Laatst gewijzigd door irmaa op zo 18 sep 2005, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#387663
Welke wetenschappelijke bewijzen zijn er eigenlijk nodig? Een hond is een carnivoor en een carnivoor eet vlees (en botten en orgaanvlees). Dat gaat al miljoenen jaren prima. Wat voor bewijs wil een mens nog meer hebben?

En dat er nog nooit zoveel honden zijn geweest met huid en darm en maagproblemen, doodgaan aan kanker, auto-immuunziektes krijgen, suikerziekte krijgen, skeletproblemen hebben: om dat te zien en te begrijpen hoef ik niet eens een raketgeleerde te zijn.....
Door irmaa
#387667
;) Denk dat geen een arts zal zeggen dat een hond geen carnivoor is, daar gaat het ook niet om..
Gaat om de artsen te overtuigen dat diegene die bewust met vers en vooral BARF heel goed die uitgebalanceerde voeding kan geven.
Daarbij denk ik dat aanleg en milieu evengoed een grote rol speelt in de ziektes die je opnoemt, maar goed dat is een andere discussie ;) Natuurlijk kan je dit soort dingen positief beinvloeden, met goede voeding, maar uitbannen.. nee.. Het creeert een betere basis voor de hond.
En denk niet dat een raketgeleerde hier iets meekan ;D
Laatst gewijzigd door irmaa op zo 18 sep 2005, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door irmaa
#387680
[quote="Lizzy"]
Welke wetenschappelijke bewijzen zijn er eigenlijk nodig? Een hond is een carnivoor en een carnivoor eet vlees (en botten en orgaanvlees). Dat gaat al miljoenen jaren prima. Wat voor bewijs wil een mens nog meer hebben?

[/quote]
Miljoenen jaren? Denk dat dit niet waar is wat honden betreft.. voeding van honden is pas de laatste jaren "verbeterd / veranderd".. Voordien of kregen honden restjes ( veelal afval en meestal restjes wat al gekookt of gebakken was en "van de pot meeeten", nou dat was dus beslist geen vers vlees, botten enz..
En als je bekijkt wat mensen aten dat was zeker geen vlees elke dag, veel te duur laatstaan dat honden dat kregen ook al zou het afval geweest zijn, men had het gewoon niet. mensen aten meer graanproducten en bonen, dat zullen de meeste honden vroeger ook gegeten hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door