Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jon
#383085
Ik wil lakkie zo na z'n kvv een kippenek gaan geven. Voor het eerst dus! Ik ben van plan iets minder kvv te geven.
Meestal drinkt ie daarna metteen. Dat is niet zo gunstig toch? Moet ik het water al voor de kvv weghalen?
En is tweederde van de hoeveelheid energique wel voldoende basis?
En hoelang moet ik wachten voor ik het kippenekje geef?
Door Nelly
#383089
Volgens mij kun je het nekkie direct na het vlees geven hoor. Als je het niet vertrouwd kun je het nekkie ff platslaan met een hamer, en desnoods even vasthouden, zodat hij het niet in 1x naar binnen schrokt. En ik denk dat drinken na een kippenek geen kwaad kan. Ik geef mijn honden v.t.t.t. kippenekken- toevallig vandaag :D - als gewone maaltijd en neem het water dan nooit weg. Dat doe ik alleen als ze grote kale botten krijgen zoals lamsribben e.d.
Door Lizzy
#383090
[quote="jon"]
Ik wil lakkie zo na z'n kvv een kippenek gaan geven. Voor het eerst dus! Ik ben van plan iets minder kvv te geven.
Meestal drinkt ie daarna metteen. Dat is niet zo gunstig toch? Moet ik het water al voor de kvv weghalen?
En is tweederde van de hoeveelheid energique wel voldoende basis?
En hoelang moet ik wachten voor ik het kippenekje geef?
[/quote]

Een nekje weegt haast niks. Dus als je hond niet te dik is, kun je het zo geven zonder het eten in mindering te brengen (je kunt natuurlijk altijd ietsjes minder geven, geen probleem). Ik zou het water gewoon lekker laten staan, tenzij Lakkie echt gelijk een emmer leegdrinkt. Maar een paar slokjes na een kippennek kan geen kwaad.
Door jon
#383094
:D Bedankt voor de snelle reacties. Hij heeft hem op hoor. Tenminste voor ruim de helft. Ik had de langste uitgezocht en eerst zat ie er maar een beetje naar te kijken, toen begon die heel voorzichtig te likken en toen was daar opeens de ontdekking LEKKERRRRR!! ;D ;D: Veel geknauw en gekraak. Bij het laatste stuk begon die echt te schrokken dus toen vond ik het voor de eerste keer wel even genoeg. Ik heb hem trouwens gewoon z'n maal gegeven want het is inderdaad bijna niks zo'n nekkie.
Door Doedels
#383307
[quote="jon"]
:D Bedankt voor de snelle reacties. Hij heeft hem op hoor. Tenminste voor ruim de helft. Ik had de langste uitgezocht en eerst zat ie er maar een beetje naar te kijken, toen begon die heel voorzichtig te likken en toen was daar opeens de ontdekking LEKKERRRRR!! ;D ;D: Veel geknauw en gekraak. Bij het laatste stuk begon die echt te schrokken dus toen vond ik het voor de eerste keer wel even genoeg. Ik heb hem trouwens gewoon z'n maal gegeven want het is inderdaad bijna niks zo'n nekkie.
[/quote]leuk hè :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door