Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senadance
#28446
Ben vanmorgen met Mozes aan het wandelen , ziet hij een overreden fazant liggen :P :P :P :P, brrrrrrrr , het meeste was prut, maar meneer had er zijn tanden al ingezet :P :P :Pen niet meer te bewegen het los te laten, heb in godsnaam hem maar gelaten,hij heeft er dus flink van gesmikkeld :P :PIs dit echt een barfhond?? ???
Of is het gewoon een vuilisvat?? ??? ???

hi, hi,Ik weet het antwoord al hoor echt barfen is dit!!!
Hij vond het lekker!!!

Even zonder gein
Kan dit echt geen kwaad ??? ???
Laatst gewijzigd door senadance op vr 05 dec 2003, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#28459
ik zou het niet toelaten.
a) het beest zou behalf aangereden ziek kunnen zijn geweest
b)jou hond leert zo dat op straat valt te vreten,met alle cosequenties van dien
maar voor een keer zou ik me geen zorgen over maken
Door senadance
#28464
>:(Oke, Lupa,

het wordt hem bij deze streng verboden,
hij vindt je niet lief >:( >:(
hij is tot nog toe niet misselijk geweest, dus ik hoop dat dit barfavontuur goed is afgelopen!! ;D ;D
Laatst gewijzigd door senadance op vr 05 dec 2003, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DimmChaya
#28465
beste senadance

ik zou het hem niet aanleren van straat te eten maar die Fazant kan vast geen kwaad het scheelt je wel weer wat kippennekken etc ;D ;D het was toch billinghurst die onderzoek heeft gedaan naar honden die op straat leven en daar alles eten doorgaans zijn deze honden gezonder dan een brokkenhond als hij vers gewensd is kan hij het wel aan
Door Lupa
#28469
hoi sendance,
ik denk niet dat hij ziek van wordt, de kans is klein dat net die ene fazant ziek is(was) maar ik zou duidelijk een grens stellen.
Kijk het is wel zo dat mijn honden heus wel een konijn tepakken hebben gekrijgen en op gegeten, maar ik zorg altijd voor dat ik het zo gnaamd niet gezien heb,ik stimuleer het zeker niet, want de stap is zeer klein van een dooie fazant naar een vergiftgid boterham.
Ik weet het Mozes is niet blij met me, maar als hij me zou kennen zou hij me best leuk vinden ;D ;D
Door Angelique
#28475
[quote="senadance"]
Ben vanmorgen met Mozes aan het wandelen , ziet hij een overreden fazant liggen :P :P :P :P, brrrrrrrr , het meeste was prut, maar meneer had er zijn tanden al ingezet :P :P :Pen niet meer te bewegen het los te laten, heb in godsnaam hem maar gelaten,hij heeft er dus flink van gesmikkeld :P :PIs dit echt een barfhond?? ???
Of is het gewoon een vuilisvat?? ??? ???

hi, hi,Ik weet het antwoord al hoor echt barfen is dit!!!
Hij vond het lekker!!!

Even zonder gein
Kan dit echt geen kwaad ??? ???
[/quote]

BARF is de naam voor een voermethode waarbij je over een bepaalde periode een compleet dieet samensteld Dat staat dus niet gelijk aan het zomaar opvreten van kadavers van de straat/uit het bos. Daarmee degradeer je de voermethode tot afvalvreten. Indien je het hem regelmatig laat doen, dwz. ipv een avondmaaltijd uit de vriezer stuur je 'm op jacht naar (dooie) prooi dan zou het nog wel onderdeel van je dieet kunnen zijn.
Maar of het echt gezond is is, de vraag, maar dat kunnen anderen je beter vertellen :)
Door senadance
#28504
Hallo Angelique,

ben echt niet!!! van plan hem op jacht te sturen, en het wordt ook geen onderdeel van zijn dagelijkse voer.
Ook zorg ik er voor dat het niet meer voorkomt.

Verder is het een normale gezonde hond :D
die eens een keer iets lekkers vond. :P
Hij krijgt namelijk nooit genoeg :-[ :-[
En denkt , ik heb nog zoveel jaren voor de boeg
Dus inpakken die hap, dit is nooit weg ::)
Bij deze dus verboden door het vrouwtje :o :o

WAT EEN PECH :-\
Laatst gewijzigd door senadance op vr 05 dec 2003, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#28843
Heb een Heidewachtel gehad die op 13 jarige leeftijd precies uit kon rekenen hoe hij vogels (lees eenden) uit de lucht kon plukken.
Kwestie van via sluiproutes en gebruik maken van natuurlijke dekking zoals bomen en struiken zo dicht mogelijk benaderen, opstijgsnelheid en klimhoek berekenen, afsnijden van de vluchtgang richting water, berekenen wanneer je moet springen en de hoogte en uit de lucht grijpen..fluitje van een cent. Lukte altijd ;D ;D
Door senadance
#28879
[quote="Paul_Barte"]
Heb een Heidewachtel gehad die op 13 jarige leeftijd precies uit kon rekenen hoe hij vogels (lees eenden) uit de lucht kon plukken.
Kwestie van via sluiproutes en gebruik maken van natuurlijke dekking zoals bomen en struiken zo dicht mogelijk benaderen, opstijgsnelheid en klimhoek berekenen, afsnijden van de vluchtgang richting water, berekenen wanneer je moet springen en de hoogte en uit de lucht grijpen..fluitje van een cent. Lukte altijd ;D ;D
[/quote]Hallo Paul,

jammer dat die heidewachtel er niet meer is, wel handig met de kerst en zo, je zou hem zelfs hadden kunnen (oje o.v.t.t.??)verhuren met kerst ,zo van kap niet alleen je eigen boom nee bezorg ook zelf je kerst bout :-\ :-\
Laatst gewijzigd door senadance op zo 07 dec 2003, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door