Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
#27982
(Zo raap ik ook de hondpoep op trouwens.)
En wanneer je het aan je hond geeft,hoef je het alleen maar leeg te schudden.
(De vleugels dan...niet de poep )
;D ;D ;D ;D
Door sylvia
#27983
Als je wel eens een lijk uit het water hebt gevist die er dusdanig lang inligt dat je spontaan zijn benen er af trekt en het water begint te sissen van het lijkvocht. dan is het verdelen van kippevleugeltjes, pens of zelfs Fytomix een ware delicatesse
o ja......misschien mag Jip eens met jou mee dan om zijn grenzen te verleggen ;D ;D ;D


Ordell schreef: Nog goorder en echt gebeurt ;D;

Een agent die samen met wat ambulancebroeders een zwaarlijvige dode man in een smal trappenhuis naar beneden moeten dragen op een brancard. Op een gegeven moment moest de brancard verticaal worden getild anders kon ie de trap niet af. Maar iemand die nog niet zo heel lang dood is, daar werkt alles nog een beetje van. Dus op het moment dat die vent verticaal werd getilt scheet ie die agent helemaal vol die onder die brancard stond. Gelachen, dat wel natuurlijk ;)
:-X :-X :-X getsie maar wel lachen als je die agent niet bent ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#27990
Ink, ik denk dat mijn vraag niets met hercencellen te maken. Het is meer een kwestie van hoe je denkt. De één denkt 'links', de ander 'rechts' om. Ook heeft het te maken met hygiëne. Maar ja, daar moet je weer een paar hercencelen voor hebben en je moet de ander wel willen begrijpen. Ik voer de éne keer Bibi en de andere keer AHV.
Zin boeit je niet? Lijkt me dan dat je een leven hebt waarin veel "moeten" in voorkomt. Ik kies daar niet voor, ik probeer het een beetje naar mijn zin te maken. Hoef ik in dit forum (wat jou betreft) dus niet voor aan te komen?
Andere vraag.
Kunnen honden last hebben van de salmonella bacterie? Het invriezen van 4 kilo kip duurt even en ik vraag me af of dat zo lang duurt zodat de salmonella actief kan worden. Zo ja is dat schadelijk voor de hond?
groet
DJ
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#27994
En nog wat.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen zelf zo bewust met hun eigen voedsel bezig zijn.
Mij bekruipt wel eens het gevoel dat we alles voor onze hond over (moeten) hebben en dat dat zo verantwoord mogelijk dient te zijn (wat dat dan ook moge inhouden, want wie heeft de waarheid in pacht?), maar het met de eigen gezondheid niet zo serieus nemen.
Zelf probeer ik goed voor de hond te zorgen, maar dat nou ook weer niet zo zwart wit zien, gemak dient ook mij wel eens. Zo gaat dat met mijn eigen voedsel ook.
Groet
DJ
Door roger
#27996
<<Kunnen honden last hebben van de salmonella bacterie? Het invriezen van 4 kilo kip duurt even en ik vraag me af of dat zo lang duurt zodat de salmonella actief kan worden. Zo ja is dat schadelijk voor de hond?<<



Jip,

mijn honden krijgen een hele kippen of konijnen of schapekoppen die ze soms maar half opoeten.
De rest word ergens in de tuin onder een laag bladeren of dunne laag aarde met de snoet wat ondergewoeld.
twee, drie soms vier dagen later in geval van een hele schapekop word die er terug uitgehaald en heel smakelijk verder opgegeten.

Mijn honden hebben nog nooit ergens last van gehad, zeker niet van salmonella.

Over-hygiene Jip, word één of is al één van de grootste problemen van deze tijd, ook voor ons, mensen.
Onze natuurlijke weerstand word zodanig afgezwakt dat we straks allemaal met een "visbokaal" op onze kop moeten lopen.

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op wo 03 dec 2003, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#27998
[quote="jip"]
En nog wat.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen zelf zo bewust met hun eigen voedsel bezig zijn.
Mij bekruipt wel eens het gevoel dat we alles voor onze hond over (moeten) hebben en dat dat zo verantwoord mogelijk dient te zijn (wat dat dan ook moge inhouden, want wie heeft de waarheid in pacht?), maar het met de eigen gezondheid niet zo serieus nemen.
Zelf probeer ik goed voor de hond te zorgen, maar dat nou ook weer niet zo zwart wit zien, gemak dient ook mij wel eens. Zo gaat dat met mijn eigen voedsel ook.
Groet
DJ
[/quote]

Ik wilde dat ons eigen eten ook zo simpel was als de Carnibest voor de hondjes,zelfs op de barfdag met of vleugels helemaal makkelijk geef ik zo uit het handje,of het in stukken hakken van de lamsribbenkast is makkelijker gedaan dan een maaltijd voor je zelf frobelen.
Door 202spots
#27999
[quote="jip"]
Kunnen honden last hebben van de salmonella bacterie? Het invriezen van 4 kilo kip duurt even en ik vraag me af of dat zo lang duurt zodat de salmonella actief kan worden. Zo ja is dat schadelijk voor de hond?
groet
DJ[/quote]Ja het KAN wel,maar hoogst onwaarschijnlijk dat het zal gebeuren.
Zolang de kip koel is,dan is er geen probleem.
Ik zag net dat je 4 vleugels per zakje invriest...
dat duurt echt niet zolang voordat het bevroren is hoor.

Wanneer ik 30 of 40 pond,in 1 blok aan elkaar gevroren kalkoen nek of kippenruggen moet ontdooien om het in porties te verpakken,dan duurt het ontdooien meer al 24 uur ZONDER koelkast.
Wanneer ik alles 'n beetje uit elkaar kan scheuren,dan is het soms half ontdooid wanneer ik het opnieuw invries.De kaloennek is helemaal ontdooid tegen de tijd dat het gemalen is,(maar WEL koud) voordat het in kleinere verpakking weer terug in de vrieze gaat.
Geen van mijn honden heeft ooit last van salmonella gehad,en ikzelf OOK niet.
Door Angelique
#28027
Ik gebruik voor de kipverdeling altijd zo'n barbeknoeihamburgeromdraaiknijper.
Door ~anna~
#28033
Ik had nog nooit van barf gehoort tot ik op deze site kwam ik gaf toen wel al Energique en Duck.Ik griezelde in het begin behoorlijk van al dat gebarf maar toen dacht ik door en kwam tot de conclusie dat zelf barfen eigenlijk bijna hetzelfde is wat sommige versvlees fabrikanten doen maar dan in het klein.Ondanks dat ik in de keuken een hygienefreak ben begin ik het steeds minder eng te vinden.Ik weet nu ook waarom mijn volwassen hond er altijd zo graag bij stond te kijken waneer ik weer zo hygienisch met de rauwe kip in de weer was Altijd goed op letten dat hij niet per ongelijk toch de verpakking te pakken kreeg stel je voor.In ieder geval heb ik inmiddels veel geleerd en wie weet............
Door Leo
#28037
[quote="Ordell"]
Als je wel eens een lijk uit het water hebt gevist die er dusdanig lang inligt dat je spontaan zijn benen er af trekt en het water begint te sissen van het lijkvocht. dan is het verdelen van kippevleugeltjes, pens of zelfs Fytomix een ware delicatesse ;D
[/quote]

Heb je nog vacatures openstaan ?
Door 202spots
#28053
[quote="jip"]
En nog wat.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen zelf zo bewust met hun eigen voedsel bezig zijn.
Mij bekruipt wel eens het gevoel dat we alles voor onze hond over (moeten) hebben en dat dat zo verantwoord mogelijk dient te zijn (wat dat dan ook moge inhouden, want wie heeft de waarheid in pacht?), maar het met de eigen gezondheid niet zo serieus nemen.
Zelf probeer ik goed voor de hond te zorgen, maar dat nou ook weer niet zo zwart wit zien, gemak dient ook mij wel eens. Zo gaat dat met mijn eigen voedsel ook.
Groet
DJ
[/quote]
IK ben er 1 die me bezighoud met mijn honden hun eten EN met het mensen eten!
Mensen eten moet/wil ik elke dag met wat ander op tafel komen,en heb er MEER en LANGER werk aan dan aan 't hondenvoer hoor!

Het hondenvoer is juist makkelijk wanneer je zelf het voer samensteld!! ;)
Ja je moet misschien wat plannen om het op te zoeken en in te pakken,maar dan hoef je 'n paar weken lang,ALLEEN maar de maaltijden uit de vriezer te halen en aan de honden te geven wanneer het ontdooid is.
Ze klagen ook niet wanneer ze toevallig 2 dagen achter elkaar hetzelfde krijgen!!
Makkelijker kan het niet toch???
Door Janet
#28096
Ordell, was de pliesie niet aan het bezuinigen ;D

Maarreh... DJ. Ik vries het vlees ook in per portie. Dat houdt ook wel eens het doorzagen van halve ribbenkasten in, als de slager al heeft schoongemaakt >:(. Met vier kilo vleugels ben je toch maar 1 x per zoveel tijd bezig ???? Het vlees doe ik zelf altijd 1 x per maand in porties verdelen. Dat is in 1 x veel werk (verdelen, beetje afwegen, schoonmaken), en daarna ben ik er weer voor de rest van de maand vanaf. Heet sopje met desinfecterend middel en klaar is Klara. Je kunt niet met voedsel werken en er op hopen dat je keuken schoon blijft, zo werkt dat niet (tenzij je brok voert).
Verder ben ik het met een aantal eens dat je zelf op deze manier ook weerstand opbouwt. Oké, niet altijd op een prettige manier, daar geef ik je zonder meer gelijk in. Anderzijds, als je een tijdje hart, pens, ribstukken e.d. in stukken snijdt en hakt, raak je vanzelf aan het idee gewend ;).
Die vleestang waar Angelique het over heeft is overigens ook wel een goeie. Hoef je het niet met je handen aan te pakken.
Door Nelly
#28098
[quote="roger"]

<<Kunnen honden last hebben van de salmonella bacterie? Het invriezen van 4 kilo kip duurt even en ik vraag me af of dat zo lang duurt zodat de salmonella actief kan worden. Zo ja is dat schadelijk voor de hond?<<



Jip,

mijn honden krijgen een hele kippen of konijnen of schapekoppen die ze soms maar half opoeten.
De rest word ergens in de tuin onder een laag bladeren of dunne laag aarde met de snoet wat ondergewoeld.
twee, drie soms vier dagen later in geval van een hele schapekop word die er terug uitgehaald en heel smakelijk verder opgegeten.

Mijn honden hebben nog nooit ergens last van gehad, zeker niet van salmonella.

Over-hygiene Jip, word één of is al één van de grootste problemen van deze tijd, ook voor ons, mensen.
Onze natuurlijke weerstand word zodanig afgezwakt dat we straks allemaal met een "visbokaal" op onze kop moeten lopen.

Gr.
Roger


[/quote]Sluit me helemaal bij jou aan Roger. Het is me al vaker opgevallen dat mensen erg bang zijn voor salmonella en andere bacteriën als het vlees voor hun honden betreft. Kennelijk weten veel mensen niet (meer) dat honden daar gewoon heel goed tegen kunnen, zolang het vlees maar rauw is.
Enne Jip, ik heb jaren lang iedere maand vuilnissenzakken vol eendagskuikens die net dood (en dus nog warm) waren in 1 kg. zakjes verpakt en ingevroren voor m'n Newfoundlander die geen ander (lees: industriëel) voer kon verdragen. Geen leuke klus, maar als je hond dat nodig heeft voor z'n gezondheid, dan doe je dat gewoon :P 8)
Door Janet
#28110
[quote="Ordell"]
Als je wel eens een lijk uit het water hebt gevist die er dusdanig lang inligt dat je spontaan zijn benen er af trekt en het water begint te sissen van het lijkvocht. dan is het verdelen van kippevleugeltjes, pens of zelfs Fytomix een ware delicatesse ;D
[/quote]Hmz, zou dat hetzelfde principe zijn als in aarde bestorven vlees? Roger ???...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door