Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
#28479
Sinds ik van de schrik een parelhoen tegen het plafond gooide omdat ik het touwtje losknipte waar zijn pootjes mee op zijn rug gebonden waren,en ik zijn borstbeen inene door mijn hand voelde bewegen :o ben ik niet zo snel meer onder de indruk van dode hoenders,de oudste die toen nog klein was kwam aangerend en riep toen krijsend weeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh ik ga gen kikker eten ;D
Door Angelique
#28485
[quote="sylvia"]
Sinds ik van de schrik een parelhoen tegen het plafond gooide omdat ik het touwtje losknipte waar zijn pootjes mee op zijn rug gebonden waren,en ik zijn borstbeen inene door mijn hand voelde bewegen :o ben ik niet zo snel meer onder de indruk van dode hoenders,de oudste die toen nog klein was kwam aangerend en riep toen krijsend weeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh ik ga gen kikker eten ;D
[/quote]

Ach, iedere keer als ik met die eendagskuikens bezig ben moet ik aan jouw verhaal van vroeger denken dat er nog levenden in de zak zaten die na een druppel water weer overeind sprongen. Nu zijn die van mij ingevroren, maar ik houd ze toch in de gaten :-\
Door sylvia
#28488
[quote="Angelique"]
[quote="sylvia"]
Sinds ik van de schrik een parelhoen tegen het plafond gooide omdat ik het touwtje losknipte waar zijn pootjes mee op zijn rug gebonden waren,en ik zijn borstbeen inene door mijn hand voelde bewegen :o ben ik niet zo snel meer onder de indruk van dode hoenders,de oudste die toen nog klein was kwam aangerend en riep toen krijsend weeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh ik ga gen kikker eten ;D
[/quote]

Ach, iedere keer als ik met die eendagskuikens bezig ben moet ik aan jouw verhaal van vroeger denken dat er nog levenden in de zak zaten die na een druppel water weer overeind sprongen. Nu zijn die van mij ingevroren, maar ik houd ze toch in de gaten :-\
[/quote]
Ik denk dat je dan in ieder programma op de tv te bewonderen bent als dat gebeurd,wordt je rijk ook,ben je deerste die in iedergeval een kuiken na invriezing kan reanimeren.
Ennehh Liekie als er zo'n kuiken in eens opstaat.....ik zou gaan rennen ;D
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#28494
Liz, bedankt hier heb ik wat aan. Dat van die salmonella wist ik dus niet. Dit stimuleert mij om verder in de archieven te duiken.
Chooky, Lizzy, Lupa, TruusP, DimmChaya, Paul Barthe en anderen die het met hen eens zijn, bedankt voor jullie reacties die bij mij aanslaan. De anderen? Jullie hoeven mij niet te snappen, neem mijn vraag en hoe ik er naar kijk maar als een feit. Niet mee eens? Jammer dan.
Ik pruttel wel gewoon door, ik heb hier enkele suggesties gelezen en verder kom ik waarschijnlijk binnenkort ook wel op een paar creatieve oplossingen. Jullie horen die dan wel van mij.
Groet
DJ en Jip
Door Angelique
#28495
[quote="sylvia"]
[quote="Angelique"]
[quote="sylvia"]
Sinds ik van de schrik een parelhoen tegen het plafond gooide omdat ik het touwtje losknipte waar zijn pootjes mee op zijn rug gebonden waren,en ik zijn borstbeen inene door mijn hand voelde bewegen :o ben ik niet zo snel meer onder de indruk van dode hoenders,de oudste die toen nog klein was kwam aangerend en riep toen krijsend weeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhh ik ga gen kikker eten ;D
[/quote]

Ach, iedere keer als ik met die eendagskuikens bezig ben moet ik aan jouw verhaal van vroeger denken dat er nog levenden in de zak zaten die na een druppel water weer overeind sprongen. Nu zijn die van mij ingevroren, maar ik houd ze toch in de gaten :-\
[/quote]
Ik denk dat je dan in ieder programma op de tv te bewonderen bent als dat gebeurd,wordt je rijk ook,ben je deerste die in iedergeval een kuiken na invriezing kan reanimeren.
Ennehh Liekie als er zo'n kuiken in eens opstaat.....ik zou gaan rennen ;D
[/quote]

tis gewoon jouw schuld. Door die verhalen van jou heb ik een eendagskuikentrauma :-[
Door 202spots
#28579
Paul_Barte schreef: Dory, ik heb ooit eens iemand die puur anti-vlees was (vooral voor zich zelf) helpen overtuigen om haar honden op rauw voer te krijgen en met succes dacht ik zo LOL LOL.
Ik denk dat ik haar OOK ken Paul!!! ;D ;D ;D
Ze red het wel hoor,over haar maak ik me GEEN zorgen!
;)
Daar is geduld voor nodig en dat is een langzaam proces om mensen te laten omschakelen.........
Daarom staat er ook in 'n eerder bericht dat er EERST meer geleerd en gelezen moet worden.Wanneer je door hebt HOE en WAAROM...dan word het allemaal veel makkelijker...me think...
Door Nelly
#28648
Sorry hoor Jip, wilde je niet aanvallen of vervelend doen, maar was gewoon benieuwd wààrom je zo vies bent van kip. Dat mag toch wel ???
Gebruikersavatar
Door dirkjanl
#28654
Hoi Nelly
Dat mag,maar is soms moeilijk uit te leggen, zeker als de regels van normaal met elkaar omgaan naar mijn idee worden overschreden.
Waarom ik het vies vind? Ik denk dat het voornamelijk zit in de hygiëne, dat ik zo voorzichtig wil zijn omdat ik zo min mogelijk wil 'bevuilen' en ik wil zo min mogelijk schoonmaken achteraf. Ook zat ik met die salmonella, dat maakte da ik het moeilik vond om te doen, omdat ik dacht dat Jip dan ziek zou kunnen worden. Dat geglibber, daar wen ik ook wel aan.
Door Janet
#28671
Nelly, ik denk dat hier de miscommunicatie zat:
[quote="Nelly"]
Janet, waarom ben je zo bang om het vlees met je handen aan te pakken? Ben je vegi? Als dat niet zo is dan moet je toch karbonades, biefstukken enz enz met je handen aanpakken om te kruiden enzo?
[/quote]
Door Nelly
#28841
[quote="Janet"]
Nelly, ik denk dat hier de miscommunicatie zat:
[quote="Nelly"]
Janet, waarom ben je zo bang om het vlees met je handen aan te pakken? Ben je vegi? Als dat niet zo is dan moet je toch karbonades, biefstukken enz enz met je handen aanpakken om te kruiden enzo?
[/quote]
[/quote]Zou best kunnen Janet, hoewel ik niks heb tegen vegi's. Maar ja, dat kun je in zo'n berichtje niet zien hè. Da's nou idd het nadeel van de pc, berichtjes kunnen heel anders overkomen dan ze bedoeld zijn, gewoon omdat je elkaars gezicht niet kunt zien en elkaars stem niet kunt oren.
Door Nelly
#28845
[quote="jip"]
Hoi Nelly
Dat mag,maar is soms moeilijk uit te leggen, zeker als de regels van normaal met elkaar omgaan naar mijn idee worden overschreden.
Waarom ik het vies vind? Ik denk dat het voornamelijk zit in de hygiëne, dat ik zo voorzichtig wil zijn omdat ik zo min mogelijk wil 'bevuilen' en ik wil zo min mogelijk schoonmaken achteraf. Ook zat ik met die salmonella, dat maakte da ik het moeilik vond om te doen, omdat ik dacht dat Jip dan ziek zou kunnen worden. Dat geglibber, daar wen ik ook wel aan.

[/quote]Je weet nu in ieder geval dat je voor je honden niet bang hoeft te zijn voor salmonella! :D En wat jezelf bereft, ik denk dat je vatbaarder wordt, naarmate je voorzichtig bent. Snap je wat ik bedoel? Ik snij gerust vuile pens met blote handen (behalve als ik een open wond aan een van m'n handen heb), was daarna m'n handen en dan moet het goed zijn. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het niet verkeerd is om een beetje met bacterieën in contact te komen, daardoor bouwt je lichaam antistoffen = weerstand op.
Tjee, ik vind dit zo moeilijk om uit te leggen, maar hoop dat het een beetje duidelijk is. :-\
Groetjes, Nelly.
Door Janet
#28855
Tja, ik ben 't met Nelly eens hoor. Al snap ik 't wel. Er wordt zó de nadruk gelegd op 'hygiëne', dat mensen (en honden) de kans gewoon niet meer krijgen om weerstand op te bouwen. Alles moet steriel en blinkend schoon. Op 't nieuws hoor je wel eens van salmonella-besmettingen, maar je hoort nooit dat dit de eerste keer na zoveel keer kip/ei eten is. Natuurlijk moet je bepaalde regels in acht nemen als je met vlees werkt. Dat is niet meer dan logisch.

Enneh... Nelly, was je vraag echt aan mij gericht over het bang zijn van vlees aanpakken, of aan Jip ??? ;).
Door jeanne
#28871
Nou, ik hoorde laatst iets op de radio, dat veel mensen te schoon zijn! Deze mensen zijn dus vatbaarder voor ziektes ofzo. Het was dus wel hier in nederland!
Maar ik denk dat ik niet bij deze mensen hoor, hihi. ;)
Ik ben het dus volkomen met Nelly eens.
Je kunt overdrijven met hygiene :-\
schoon is schoon

en dit is geen aanval op jou hoor Jip :-*
Door tieneke
#28965
Over kippenvleugels gesproken Jip :D
Toen afgelopen zomer onze oude paardenstal tot bloemenwinkel werd verbouwd,hadden wij een timmerman in dienst.
Hij was gek met Kobus en als Kobus weer eens niet wilde eten nam hij(de timmerman dus!)een verse kippenvleugel IN ZIJN MOND!!! en daagde Kobus er mee uit. :P
Het eindigde er vaak mee dat ons nollebakmonster de vleugel wist te bemachtigen!!! :P ;D ;D ;D ;D ;D
De timmerman is nog steeds in leven hoor!! ;) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door