Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door greensocks
#370478
Mijn jonge hond van 13 maand eet sinds een kleine maand Carnibest natuur (voorheen Energique gecombineerd met brokken). Ze krijgt een kilo per dag en weegt 23 kilo. Sinds ik Carnibest voer heb ik het idee dat ze magerder wordt en lichaamsmassa verliest.
Is het verstandig om meer cb te voeren of juist te kiezen voor cb actief?
Overstappen naar Energique is niet echt een optie omdat Energique niet met plezier werd gegeten.

Annelies
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#370553
Ik moet zeggen dat ik 1 kilo voer voor een hond van 23 kilo al vrij veel vind. Het ligt natuurlijk ook aan de activiteit van de hond.
Door Lizzy
#370580
Het gebeurd ook heel vaak dat honden mager worden wanneer ze fulltime op verse voeding worden gezet. Want brokjes bevatten heel veel koolhydraten (een heel goedkope energieleverancier) en het lichaam moet soms wennen aan de overschakeling van koolhydraat rijk voer (brokken) naar koolhydraat arm voer (CB). Het is een beetje vergelijkbaar met afvallen wanneer je het Atkins dieet gaat doen. Maar goed, veel honden moet je dus tijdelijk meer gaan voeren. En heel regelmatig gebeurd het dat na een tijdje je hond echt ineens te dik wordt op de hoeveelheid voeding!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#370630
Ik denk dat het van alles een beetje is, de overschakeling van veel koolhydraat naar niks, jonge hond die nog aan het uitzwaren is (en dan eten ze de oren van je hoofd) en misschien vrij actief. Ik zou inderdaad even Corine bellen, ik denk dat je best tijdelijk over kan op de actief.
Door greensocks
#370724
Het is absoluut een actieve hond !! Bedankt voor jullie reacties en ik heb Corine inmiddels mijn vraag ook voorgelegd.

ANnelies
Door greensocks
#370726
Het is absoluut een actieve hond !! Bedankt voor jullie reacties en ik heb Corine inmiddels mijn vraag ook voorgelegd.

Annelies
Door Elise
#370768
Phoebe is nu een goede 15 maanden oud, zij is nu 24 kilo en eet ook 1 kilo CB per dag (verschillende varianten). Verschil is wel dat zij al bij de fokker op vers stond. Ze is een hondje dat heel aktief is. Pas nu gaat ze uitzwaren en zal ze over een poosje misschien wat minder gaan krijgen. Ik heb niet gekozen voor de aktief, maar ben andere dingetjes naast de CB gaan voeren, af en toe een kipkarkas of iets dergelijks, dat heeft bij haar ook goed aangezet.
Door diana
#371113
nou ik denk ook van alles een beetje , ant mijn honden zijn natuurlijk al volwassen
mijn teefje is gesteriliseerd en heeft met haar 30 kilo genoeg aan een pond
mijn reu met 36 kilo aan iets meer dan een pond ,
ik geloof ook dat ze er in het begin meer van nodig hadden , maar ik geef ze s,morgens ook een klein beetje biogarde met fruit./ groente oid .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door