Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door BelleFae
#3365624
Ik heb de discussie over de versvlees merken half gevolgd, toen met de schildklier hormonen etc.

Ik gaf Zahra nog wel eens Smuldier, maar dat kwam slecht uit de test geloof ik? Dus geven we niet meer. Maar ik weet ook niet zo goed welke merken je nu het beste wel kunt geven?

Zahra is een moeilijke eter en een magere hond waar we niet echt makkelijk wat vet op krijgen..

Wie heeft tips voor een paar goede merken KVV?
Gebruikersavatar
Door chery
#3365706
Hier een stuk uit het artikel op voervergelijk.com

Reacties van kvv-merken
Hoe zit het nou met het merk dat je voert? Hieronder de reacties van diverse merken geplaatst. Ik heb niet gecontroleerd of het waar is wat ze zeggen, dus hierin moet je zelf de fabrikant vertrouwen of niet. Van strotten is bekend dat ze meer schildklierhormonen bevatten zijn strotten, en ook slokdarm, luchtpijp en kopvlees zouden hogere hoeveelheden kunnen bevatten. Schildklierweefsel zelf wordt voor zover ik weet niet gebruikt in diervoeding, dit wordt in het slachthuis al verwijderd. De merken die aangeven dat ze de hoeveelheid T4 laten meten: Energique, Kivo, Haaksbarf, Darf, Tamro, Degomeat, Smuldier, Gowill, Daily Meat, Honden eten gezond, Hunters Home

Merk Reactie
Carnivoer Dierenarts Erwin Geijtenbeek legt in een filmpje uit hoe de schildklier werkt, en dat ze in Carnivoer geen ingrediënten gebruiken die een te snelle werkende schildklier kan veroorzaken. Je kunt het filmpje op Facebook bekijken. (1)
Energique (ook Raw Veterinary) Energique gebruikt geen nekken of strotten, en zelfs geen karkassen. De calciumbron is kippenrug (of eendenrug). Ze geven aan dat er geen geen ingrediënten inzitten die een verhoogd T4 zouden kunnen veroorzaken, maar dat ze hun klanten graag geruststellen en T4 gaan laten meten. (2)
Raw4dogs, KBraw en Barfmenu (en waarschijnlijk Alaska) Enkele mixen bevatten nekken van gevogelte. Het is erg onwaarschijnlijk dat deze veel T4 bevatten, omdat ze standaard jodiumbepalingen doen. Veel T4 = veel jodium.
Lotgering “Wij verwerken een klein percentage van deze strotten in onze producten en houden rekening met de hoeveelheid schildklierhormoon. De kippen en eendennekken worden ook aangeleverd zonder schildklier (of krop) en deze worden op dezelfde manier verwerkt als de strotten”. Ze geven aan dat als er een duidelijke richtlijn wordt vrijgegeven, ze deze gaan opvolgen.
Rodi Bij het selecteren van de ingrediënten worden risico’s zoals het bevatten van schildklierhormonen afgewogen. Ze kiezen ervoor om geen strotten te gebruiken. Om inzicht te hebben over de hoeveelheid schildklierhormonen in de voeding, wordt er standaard een jodiumbepaling uitgevoerd. (Meer T4 = meer jodium) (5)
Kivo Verwerkt geen strotten, nekken of ander vlees dat rondom de schildklier zit. De hoeveelheid T4 is gemeten en is laag. (6)
Haaksbarf Verwerkt hele prooidieren (konijn en eend) en daar zit ook de schildklier in. Maar omdat het hele dier wordt gebruikt, is de hoeveelheid schildklier in correcte verhouding aanwezig. In de smaken rund en paard zit een summiere hoeveelheid strot/luchtpijp, geven ze aan. Haaksbarf heeft ook voeding opgestuurd naar het laboratorium om de hoeveelheid T4 te laten testen.(7)
Darf Gebruikt geen strotten of slokdarm. Gaat de hoeveelheid T4 in de voeding laten testen. (8)
Tamro In de Radar-uitzending werd getoond dat volgens hun analyses Tamro veel schildklierhormoon bevat. Tamro neemt dit signaal uiterst serieus. Ze laten nu zelf ook de hoeveelheid T4 analyseren, en zullen stappen ondernemen als ook daaruit blijkt dat er iets mis is met het product.(9)
Carnibest Ik heb geen reactie van Carnibest gevonden, maar in de uitzending werd getoond dat daar weinig T4 inzit.
Smuldier In de uitzending werd getoond dat deze voeding vrij veel T4 bevat. De fabrikant laat nu Smuldier ook zelf testen op schildklierhormoon. Op basis van die uitkomsten zullen zij indien nodig verdere actie ondernemen.(9)
Bandit Bevat geen strotten, nekvlees of slokdarm.(10)
Natuur en Dier Bevat geen nekken of strotten(11)
Shaweca Er worden geen strotten of luchtpijpen gebruikt, als calciumbron worden karkassen gebruikt. (12)
Hunters Home Gebruikt een kleine hoeveelheid strotten in de rundmix, in een natuurlijke verhouding. Ze laten deze mix nu testen op T4. (13)
Prins “De TotalCare diepvries vers vlees voedingen van Prins bevatten geen strotten of andere risico ingrediënten welke schildklierhormonen kunnen bevatten” (14)
Jachtinstinct De fabrikant van de voeding geeft aan niet met nekken, strotten, luchtpijpen of andere delen te werken die geassocieerd kunnen worden met hyperthyroïdie. (15)
Bibi Deze voeding heeft Radar laten analyseren en er zat een beetje T4 in.(16)
AHV Gebruikt geen strotten, luchtpijp of slokdarm. Wel kopvlees (17)
Degomeat Gebruikt een paar procent strotten, dit is dus in verhouding. Ze laten de hoeveelheid T4 meten. Ze werken met verse grondstoffen zodat ze kunnen zien wat er in zit.(18)
Honden eten Gezond Gebruikt een paar procent strotten, dit is dus in verhouding. Ze laten de hoeveelheid T4 meten. (19)
Farmfood Fresh Bevat geen strotten, luchtpijpen en longen. Ze laten de hoeveelheid T4 meten om zeker te zijn dat er geen schildklierhormoon inzit.(20)
Gowill Bevat geen strotten. Ze laten de hoeveelheid T4 meten om zeker te zijn dat er geen schildklierhormoon inzit.(21)
Tammenga Bevat geen luchtpijpen, strotten en of slokdarm in onze mixen(22)
Daily Meat In DailyMeat zijn geen strotten, luchtpijpen, slokdarmen en nekken verwerkt. Ze laten de hoeveelheid T4 meten. (23)
Dogmeat, Carnifarm en Medipetfood Er worden geen nekken of strotten in het gemalen vlees gebruikt(24)
Duck Alleen in Rund Complete zitten kalfskeelkroppen
Ze laten deze voeding nu analyseren op T4(25)
Herby Vers Gebruikt geen strotten, kopvlees of luchtpijp in de gemalen rauwe voedingen
Buddy’s Diervoeding Gebruikt ontvelde/schoongemaakte strotten (en nekken) in sommige mixen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3365719
Dat ze geen kop materiaal verwerken en/of T4 meten is helaaa geen indicatie dat het dus een goede kvv is.
Er staan diverse merken bij die ik niet zou voeren. Simpelweg omdat de samenstelling onvoldoende, onbekend of onduidelijk is.

Ik ben fan van Bandit. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

Verder voer ik zelf ook wel Alroda en Darf. Voornamelijk omdat dit biologisch is. Qua samenstelling vind ik er wel te weinig orgaan inzitten. Maar dit vang ik op door op de barfdagen (2-3 p wk) wat meer orgaan te voeren.
Gebruikersavatar
Door chery
#3365721
Klopt helemaal pluk. Er staan inderdaad merken bij die ik niet zal voeren, maar de vraag was over schildklierhormoon.
Ook ik ben/was een bandit fan, maar sinds ik bakjes voer krijg waar niet de hoeveelheid inzit wat erop staat....
En ik zeur niet over kleine verschillen, maar 320 gram ipv 480 gram????? Dat wordt me te gek.
En ook geen reactie krijgen????
En ik ben niet de enige die er last van heeft. Op voervergelijk wordt er ook over geklaagd.
Het is een erg duur voer, maar had er het volste vertrouwen in, maar laat me niet ........ en geen reactie, dan ben ik er even laar mee.

Hier krijgen ze carnivoer, energique(ondanks de premix en iets graan, maar ze doen het er super op) en sinds kort weer darf. En soms een uitstapje naar carnis encarnibest(maar 1 van de drie kan daar niet tegen ivm lijnzaad)
Darf was ik niet tevreden over, ze gingen er enorm poep van eten, maar ze schijnen e.e.a. veranderd te hebben, dus ik geef ze weer een kans.

En dagelijks groentemix erbij en een flinke lepel griekse yoghurt bij het ontbijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door