Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bakker01
#3364352
Hoi,

Eén van mijn pupkopers wil graag KVV gaan voeren en zij wonen in Duitsland. Ze vroegen mij welke websites/leveranciers in Duitsland goed zijn.
Nou ben ik niet echt thuis in KVV en al helemaal niet in leveranciers in Duitsland.
Is één van jullie hier toevallig eens ingedoken?
Door Lizzy
#3364545
Niemand ervaring met KVV in Duitsland?

Ik ga ook even een vriendin van mij vragen die in Dld woont.
Door eelke
#3364556
Duitsland heeft wel een heel andere barfcultuur hé?

Wonen ze ver over de grens? Er zijn volgens mij ook best wel wat nederlandse leveranciers die per post verzenden, dat zou dan ook naar Duitsland kunnen lijkt me?
Gebruikersavatar
Door pike
#3364579
Ik ken alleen de kvv van de Pansen-Express. Grootste nadeel hiervan is dat er geen gemalen bot in zit want, zo staat op hun site “honden in de vrije natuur eten geen bot”. Ze gebruiken uitsluitend kraakbeen.
Op vakantie kocht ik af en toe wel enkelvoudige gemalen produkten als pens, boekmaag, hart. Niks mis mee. Maar dus nooit de zgn. complete versies. Ooit ook een verpakking lamsvlees gekocht, maar die zat vol met stukjes orgaan en dat stond nergens op de verpakking. Fleisch is blijkbaar een ruim begrip bij hun.
Door Bakker01
#3364608
Dank jullie wel!
Ik had idd al wat oudere topics erbij gepakt en daar al merken/winkels op gevonden waar ze wat mee kunnen.
Ze wonen in Hannover, dus wel een stukje van de grens.
Door Anne in Zweden
#3364611
Das Tierhotel verkoopt heel veel spullen gemalen. Je pupkoper kan dan zelf porties maken van de juiste hoeveelheden bot, vlees en orgaan. Als dat te lastig is, heeft Tierhotel ook kant en klare mixen, maar de verhoudingen wijken vaak wel af van wat er hier op Barfplaats wordt geadviseerd. De verhoudingen worden overigens bij iedere mix op de website vermeld.
Toen ik nog in Duitsland woonde, bestelde ik altijd bij Tierhotel (geen mixen, wel gemalen producten die ik dan zelf mengde). De kwaliteit was altijd heel goed, de service ook, ik heb in 7 jaar Duitsland nooit een andere aanbieder gevonden die zich met dit bedrijf kan meten. Ze leveren met DPD door heel Duitsland.

www.das-tierhotel.de
Door Lizzy
#3364656
Ik krijg de volgende links door: https://www.futter-fundgrube.de/barf-fr ... a7oVwiVo1E

https://www.barfers-wellfood.de/barfers ... yCNR4tyOK0

Mijn Duits is niet goed genoeg om te kunnen kijken of het ook echt wat is. Maar aangezien deze informatie van een vriendin komt die Dalmatische Honden fokt en zij deze links aan haar pupkoper (die geen BARF wilde voeren) heeft gegeven, ga ik er vanuit dat het wel goed is.
Door Anne in Zweden
#3365245
Lizzy schreef:Ik krijg de volgende links door: https://www.futter-fundgrube.de/barf-fr ... a7oVwiVo1E

https://www.barfers-wellfood.de/barfers ... yCNR4tyOK0

Mijn Duits is niet goed genoeg om te kunnen kijken of het ook echt wat is. Maar aangezien deze informatie van een vriendin komt die Dalmatische Honden fokt en zij deze links aan haar pupkoper (die geen BARF wilde voeren) heeft gegeven, ga ik er vanuit dat het wel goed is.
Futter-Fundgrube vind ik persoonlijk meuk. De meeste mixen hebben runderstrot, luchtpijp, long en/of uier als basis (waarbij kraakbeen als hoogwaardige calciumbron wordt beschouwd). Veel mixen moeten bovendien, zo schrijven ze zelf, met groente of koolhydraten of - het blijft Duitsland natuurlijk ::) - een oliesoort worden aangevuld om ze compleet te maken. Hoogwaardig spiervlees wordt alleen in de Schlachtmix Hausmarke en in de mix voor pups genoemd. Er is ook een orgaanmix, maar in een verhouding die je volgens mij nooit fatsoenlijk kunt rechttrekken dmv de rest van het dieet (25% elk van kippenmaag, runderhart, konijnennieren en eendenlever). Dit is wel een van de weinige mixen waarin nog andere diersoorten zitten dan rund of kip. Trouwens, er is maar 1 mix met kipkarkassen als calciumbron, de rest heeft runderkraakbeen als basis. En dan heb je nog van die rare mixen met 50% rundvlees en 50% pens. De puppenmix is denk ik nog het interessantst, met 40% kipkarkas en 25% spiervlees, maar helaas ook me 30% pens en 5% runderlever. Echt, hoe kómen ze toch op dergelijke verhoudingen...

En opgelet inderdaad: met 'Fleisch' wordt in Duitsland niet alleen spiervlees bedoeld, maar gewoon alles, ook orgaan en vleesbot. Alleen als er 'Muskelfleisch' staat, hebben ze het echt alleen over spiervlees.

Barfers Wellfood heeft wel wat meer variatie in diersoorten, en daar zitten ook dingen bij waarmee je zelf de verhoudingen kunt aanpassen (dus enkelvoudige, gemalen onderdelen). Maar ook een hoopmixen met voor ons Nederlandse barfers erg vreemde verhoudingen.
Door tt-tjes
#3365254
Bono en Asha gaan in de vakantie ook op vakantie naar Duitsland, maar ik denk dat ik mijn eigen kvv maar meeneem voor hun als ik dit zo lees
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door