Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door faya
#3363856
Ik geef eigenlijk mengeling van KVV en Barf, aanvankelijk merendeel BARF maar nu toch meer KVV. Ik ben pas begonnen met Buddys en ik moet zeggen dat het er goed uitziet, misschien wat fijn gemalen, maar dat is natuurlijk persoonlijk of je van fijn gemalen houdt of van grover. Verder ook gemalen vlees enkelvoudig van Dogmeat en af en toe van Lotgering en Natuur en Dier. Diersoorten voldoende in ieder geval. Af en toe geef ik gepureerde groentes, denk echter te weinig. Wil dus wat meer groentes gaan geven. Buddys is volgens mij toch compleet of zit ik ernaast? Wordt hier als calciumbron botten gebruikt of iets anders? Voorheen bij Dogmeat idd botten door de mixen nu twijfel ik daaraan of ze niet ook een andere calciumbron gebruiken. Neem aan dat botten toch wel beter zijn dan die andere calciumbronnen (???) als ik eendennek, kipkarbonades, runderknars, af en toe kwartelkarkas geef, dan is dit toch ook goede aanvulling bij de KVV soorten? Jullie ideeën en ervaringen graag
Door Lizzy
#3363860
Het bevat een premix met vitamine A, D en E. En dan zit er ook nog eens lever in. Ik vraag me in alle ernst af of een hond daarmee niet teveel vitamine A binnen krijgt en of de samenstelling wel correct is. Aan een drachtige teef zou ik dit zeker niet voeren. Volgens mij bevatten de meeste mixen gewoon gemalen bot. Maar niet allemaal. Paard bijv. niet. En de kangoeroe ook niet. En de hert ook niet. Daar staat vleesbot dus niet genoemd maar in de omschrijving staat ook niet dat er een calcium supplement in zit. Toch als ik naar de analyse kijk, dan zit er meer calcium als fosfor in dus je zou denken dat er wel een calcium supplement in moet zitten. Alleen staat het er niet bij. Slordig. Ik word niet echt blij van zulke onduidelijke websites. Ik zou het niet als enige KVV aan pups geven en ik zou het absoluut niet aan drachtige teven geven.
Door Maeve
#3363863
Deze is inderdaad heel onduidelijk. Enige tijd geleden heb ik een bericht naar de maker gestuurd over welke varianten nou een dierlijk calcium bron hebben, maar guess what? Nooit antwoord op gehad. Je moet dus via hun site naar de varianten kijken en daar een conclusie uittrekken welke een calcium supplement hebben en welke niet.
Door faya
#3364023
Dank voor jullie reactie. Dat probleem met teveel vitamine A en te weinig vitamine D kan ik dat dan niet aanvullen door andere dingen te geven in de vorm van kruiden, groente of supplement of wordt dit dan al niet aangevuld als ik toch de eendennekken, kipkarkassen en kipkarbonades geef?
Door Lizzy
#3364025
faya schreef:Dank voor jullie reactie. Dat probleem met teveel vitamine A en te weinig vitamine D kan ik dat dan niet aanvullen door andere dingen te geven in de vorm van kruiden, groente of supplement of wordt dit dan al niet aangevuld als ik toch de eendennekken, kipkarkassen en kipkarbonades geef?
Nou, ik zou echt niet weten hoeveel je moet geven van al die dingen om dit als basisvoer recht te trekken :-\ . Ik vrees dat je dan daarvoor achter je PC en de boeken moet kruipen. Je "moet" dan uit dit boek

Afbeelding

halen hoeveel vitamine A en D een hond nodig heeft. Je moet dan op Internet kijken hoeveel vitamine A en D er gemiddeld in lever zit, hoeveel er in Buddy's zit en dan kijken hoeveel vitamine A je dan per kcal teveel voert en hoeveel vitamine D te weinig. Dan moet je naar voedingsmiddelen gaan zoeken die rijk zijn aan vitamine D en arm aan vitamine A.

Groenten, eendennek, kipkarkas en kipkarbo's zijn niet rijk aan vitamine D. Kipkarkas per definitie ook niet arm aan vitamine A.

Je kunt ook misschien beter een KVV voeren waar wat meer gedachten en rekenwerk en huiswerk achter zit? Of lekker zelf samenstellen, dat is ook minder ingewikkeld dan bovenstaande!
Door faya
#3364246
Dank je Lizzy. Ik vind alleen BARF voeren te omslachtig en zeer lastig om aan alle benodigdheden te komen voor een ook weer niet al te gekke prijs. Ik voer niet alleen Buddy's, maar ook de andere merken die ik voer van KVV zijn volgens jullie niet de beste ( Lotgering, Natuur & Dier en Dogmeat, afgewisseld met eendennek, kalkoennek in stukken, kipkarbonades, runderknars dus kauwdingen voor de tanden) Ook in bijna alle groenten zit als ik het zo bekijk bijna altijd vitamine A en veel minder vaak vitamine D dus wordt idd lastig, gaaf zo'n boek, maar mijn engels is gewoon niet zo goed dat ik daar iets anders mee kan dan conversatie :) Vitamine D toevoegen door kruiden, planten of een supplement iemand daar verstand van?

Gaaf trouwens ook die site van leefbewust welke ik in een ander topic tegenkwam. Spirulina en Chlorella en zeewier, algen, zijn sowieso toch goede supplementen? Ken je die van Animalvital? Is dat iets of van slechte kwaliteit?
Door Lizzy
#3364252
faya schreef:Dank je Lizzy. Ik vind alleen BARF voeren te omslachtig en zeer lastig om aan alle benodigdheden te komen voor een ook weer niet al te gekke prijs. Ik voer niet alleen Buddy's, maar ook de andere merken die ik voer van KVV zijn volgens jullie niet de beste ( Lotgering, Natuur & Dier en Dogmeat, afgewisseld met eendennek, kalkoennek in stukken, kipkarbonades, runderknars dus kauwdingen voor de tanden) Ook in bijna alle groenten zit als ik het zo bekijk bijna altijd vitamine A en veel minder vaak vitamine D dus wordt idd lastig, gaaf zo'n boek, maar mijn engels is gewoon niet zo goed dat ik daar iets anders mee kan dan conversatie :) Vitamine D toevoegen door kruiden, planten of een supplement iemand daar verstand van?

Gaaf trouwens ook die site van leefbewust welke ik in een ander topic tegenkwam. Spirulina en Chlorella en zeewier, algen, zijn sowieso toch goede supplementen? Ken je die van Animalvital? Is dat iets of van slechte kwaliteit?
De vitamine A in groenten is laag. En dat betreft ook beta caroteen. Ik zou daarom dus alleen rustig aan doen moet fel gekleurde groenten zoals wortel, maar ik zou daar niet teveel aan hechten (te laag vitamine A gehalte om je daar druk over te maken). Vitamine D zit in vette vis zoals makreel, forel, sardien, haring, zalm. Een beetje in ei. En in lever maar daar zit ook weer erg veel vitamine A in.

Chlorella en spirulina zijn beide geweldig voor honden maar niet voor vitamine D. Amimalvital ken ik niet. Wat zit er in? Heb je een linkje?
Door faya
#3364409
....als ik het nog eens goed doorlees, jouw reactie Lizzy zeg je helemaal niet dat door een te veel aan vitamine A dit zou leiden tpt een te weinig aan vitamine D, waar ik dat dan vandaan heb??? :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door