Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bionda1963
#3362427
:) hallo allemaal, volgebs de huisregels zal ik mij eerst voorstellen. Ik kom uit het midden van het land, dichtbij duinen en bossen. Daar woon ik met mijn partner, een oude kat, 2 chihuahuas en 1 Ierse Wolshond (zij is ons 4de Wolfie). We voeren al jaren kvv en dat bevalt ons zeer goed. We hebben daar altijd afwisseling in aangebracht, Carnibest, Duck, etc etc. Jullie kennen ze ongetwijfeld allemaal.
Nu kwam er een poosje geleden op Facebook een post voorbij van Source KVV. Nog nooit van gehoord dus ik ga naar die pagina. Ik lees daar allemaal positieve berichten en het zag er goed uit. Normaal gesproken ben ik toch wel van de onderzoekerige maar we hadden vlees nodig! Dus ik bestel de aanbieding van 60 kilo voor €99.

Eerste week ging het goed. Het viel mij wel op dat de ontlasting wat vochtiger was dan met de overige KVV en wat meer odeur produceerde. En het ziet er veel donkerder uit dan ik gewend ben.
Maar nu eet mijn Ier ineens bijna niet meer! Dit sinds 2 dagen. Zij krijgt 2x per dag 450 gram en at dit altijd schoon op. Nooit een probleem. Nu eet zij met moeite de helft. Verder oogt zij niet ziek. Geen braken, geen diarree.

Ga ik toch maar op wat meer onderzoek uit. Kom ik op dit forum en lees nu ineens helemaal niet sllemaal positieve verhalen. Het zou allemaal toch niet zo compleet zijn. Maarrrrrr....ik heb nog zo'n kilo of 50! Hoe kan ik dit nu toch nog volledig maken? Lekker en aantrekkelijk maken?
Ik wil niet zomaar van alles erdoorheen gaan gooien.

Wie weet zijn er wat nuttige tips. Allemaal welkom! Dank jullie wel voor de tijd alvast!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3362434
Welkom op Barfplaats!

Ik kan uit je post niet opmaken of de kat ook kvv krijgt, maar het acute probleem wat je nu hebt gaat over de wolfshond. En kvv opleuken voor de hond is toch net iets anders dan voor de kat, aangezien de voedingsbehoeftes ook net wat verschillend zijn.
Ik verplaats deze dus naar de hondenafdeling :)
Door Lizzy
#3362438
bionda1963 schreef::) hallo allemaal, volgebs de huisregels zal ik mij eerst voorstellen. Ik kom uit het midden van het land, dichtbij duinen en bossen. Daar woon ik met mijn partner, een oude kat, 2 chihuahuas en 1 Ierse Wolshond (zij is ons 4de Wolfie). We voeren al jaren kvv en dat bevalt ons zeer goed. We hebben daar altijd afwisseling in aangebracht, Carnibest, Duck, etc etc. Jullie kennen ze ongetwijfeld allemaal.
Nu kwam er een poosje geleden op Facebook een post voorbij van Source KVV. Nog nooit van gehoord dus ik ga naar die pagina. Ik lees daar allemaal positieve berichten en het zag er goed uit. Normaal gesproken ben ik toch wel van de onderzoekerige maar we hadden vlees nodig! Dus ik bestel de aanbieding van 60 kilo voor €99.

Eerste week ging het goed. Het viel mij wel op dat de ontlasting wat vochtiger was dan met de overige KVV en wat meer odeur produceerde. En het ziet er veel donkerder uit dan ik gewend ben.
Maar nu eet mijn Ier ineens bijna niet meer! Dit sinds 2 dagen. Zij krijgt 2x per dag 450 gram en at dit altijd schoon op. Nooit een probleem. Nu eet zij met moeite de helft. Verder oogt zij niet ziek. Geen braken, geen diarree.

Ga ik toch maar op wat meer onderzoek uit. Kom ik op dit forum en lees nu ineens helemaal niet sllemaal positieve verhalen. Het zou allemaal toch niet zo compleet zijn. Maarrrrrr....ik heb nog zo'n kilo of 50! Hoe kan ik dit nu toch nog volledig maken? Lekker en aantrekkelijk maken?
Ik wil niet zomaar van alles erdoorheen gaan gooien.

Wie weet zijn er wat nuttige tips. Allemaal welkom! Dank jullie wel voor de tijd alvast!
Wil je dat echt? Ik krijg namelijk de indruk dat het best wel bocht is.... :-\ . Dus dat is zeg maar een beetje een gore kroket opleuken tot een hele maaltijd? Nou, daar is zo veel voor nodig, dan kun je net zo goed gelijk een maaltijd samenstellen en die 50 kg doneren aan............ Die het hebben wil :-X . Ik zou het zelf weg knikkeren en mijn verlies nemen. Ik ga mijn hond niet met iets voeren waar de stank vanaf komt? Gewoon niet. Ik heb als zelf samensteller ook wel eens spiervlees gekocht (bij een tent die bio vlees verkocht aan een bio KVV merk - niet Bandit maar een ander merk). Ik weet niet meer hoeveel kg het was maar het was veel :-X . Ik heb het zo weggedonderd. Ik eet zelf ook geen goor eten, mijn honden ook niet.

Ik zou wel een dikke vette klacht indienen. En eigenlijk beginnen met te eisen dat ze deze rotzooi terug namen en mij m'n geld terug gaven. Zijn ze helemaal belazerd, zulke zooi te leveren >:(
Door sentinel1984
#3362528
Om te beginnen vertrouw ik de prijs al niet; €1.5 per kilogram.
Ik kan geen enkele KVV vinden voor dit bedrag.
Zelfs voor een aanbieding vind ik dit heel weinig waarbij ik mij bij voorbaat al afvraag wat erin gaat om dit rendabel te maken.

Volgens de website (https://www.sourcehondenvoeding.nl/producten) zit dit in een compleet voeding:
Rundvlees, Kip, Vis, Groente, Zetmeel
Groente is discutabel, ik bepaal liever zelf wat ik geef dan weet ik dat er geen overdaad aan een bepaald product in zit.
Maar zetmeel? Dit vind ik een vreemd ingredient voor een KVV.
En compleet is minimaal 4 diersoorten + vis, zo compleet is dit dus niet.

Ze hebben verder alleen een 100% rund en daarmee houd het op, en compleet maken kan dus ook niet met dit merk.
Ik kan ook de verhoudingen niet vinden op de website wat ik opmerkelijk vind.

Dit merk had ik bij voorbaat al links laten liggen.
Pak, voor dit geld, je verlies en deponeer het in de kliko.

Er zijn tal van andere merken die transparanter zijn. Onze hond doet het bijvoorbeeld goed op de rollen van floris24 (i.c.m. Barf en andere rollen dien ik daarbij te zeggen)
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3362531
sentinel1984 schreef:Om te beginnen vertrouw ik de prijs al niet; €1.5 per kilogram. Ik kan geen enkele KVV vinden voor dit bedrag.
Op hun website staat een hele andere prijs. Compleet €1,85 per wat, 500 gram? en Rund €2,25 per 500 gram(?).
De prijs van €1,50 /kg zal een binnentrekker geweest zijn.

Maar verder heb je helemaal gelijk met de onduidelijkheid. Zelfs op hun website zie ik niet direct of je die prijs nu per verpakking (500gr) betaald of per kg. Maar dat zal wel per verpakking zijn.

Aanvullend:
https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/s ... ervoeding/
viewtopic.php?f=5&t=136774
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door