Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3360949
Ik heb het nooit gevoerd, ik vind ze namelijk bijna allemaal veels te vet.

Over de rundversie wordt geschreven:
"80% van dit product met rund bestaat uit spierweefsel en 20% bestaat uit hoogwaardig orgaanvlees (zoals hart en lever). Het product kent dan ook natuurlijke, biologisch verantwoorde 'prooiverhoudingen'!"

Hoe kan je verantwoorde prooidierverhoudingen hebben als er geen bot in zit? Hetzelfde geldt voor paard. Hou daar dus rekening mee als je deze soorten voert. Geef ze niet te vaak.

Je weet de orgaanverhoudingen van de diverse soorten niet. Zit er nier in?

De wildversie
"bestaat voor 100% uit wild in wisselende, seizoens-afhankelijke samenstellingen en verhoudingen (natuurkip, fazant, kwartel, duif, konijn, hert, et cetera)."
19% vet

100% wilde natuurkip ::) Over de rest valt ook wel wat te zeggen maar vooruit ik houd me in
We hebben er toch maar mooi een nieuwe diersoort bijgekregen met een mooie naam: et cetera :biggrin2:

Ik weet het, ik ben een muggenzifter, maar waarom is het toch zo moeilijk om goede informatie te geven?
Door Lizzy
#3360956
pike schreef:Ik heb het nooit gevoerd, ik vind ze namelijk bijna allemaal veels te vet.

Over de rundversie wordt geschreven:
"80% van dit product met rund bestaat uit spierweefsel en 20% bestaat uit hoogwaardig orgaanvlees (zoals hart en lever). Het product kent dan ook natuurlijke, biologisch verantwoorde 'prooiverhoudingen'!"

Hoe kan je verantwoorde prooidierverhoudingen hebben als er geen bot in zit? Hetzelfde geldt voor paard. Hou daar dus rekening mee als je deze soorten voert. Geef ze niet te vaak.

Je weet de orgaanverhoudingen van de diverse soorten niet. Zit er nier in?

De wildversie
"bestaat voor 100% uit wild in wisselende, seizoens-afhankelijke samenstellingen en verhoudingen (natuurkip, fazant, kwartel, duif, konijn, hert, et cetera)."
19% vet

100% wilde natuurkip ::) Over de rest valt ook wel wat te zeggen maar vooruit ik houd me in
We hebben er toch maar mooi een nieuwe diersoort bijgekregen met een mooie naam: et cetera
:biggrin2:

Ik weet het, ik ben een muggenzifter, maar waarom is het toch zo moeilijk om goede informatie te geven?
Whahahaha ;D ;D ;D

Ik deel je mening deels. Ik vind het product redelijk vet en ik vind de twee mixen paard en rund zonder bot echt onlogisch. Snap ook niet wat de maker daar mee wil hoor. Hoewel ik me bij de paardversie nog wel iets kan voorstellen. Volgens mij zijn paardenbotten niet te malen. En nu kun je dit product ter eliminatie wel geven. Moet je er alleen wel een calcium supplement aan toevoegen. Nou ja ach, hoewel? Voor 6 weken is het geen drama zonder, maar ik denk dat je hond er wel ontzettend dunne ontlasting op krijgt.

Maar andere mixen, zoals deze: Balans compleet:

40% bevleesde kippenbotten, 20% runderspiervlees, 15% runderorganen (10% runderpens, 5% runderlong) 15% lams- en/of geitenorganen (5% lams- of geitenlong, 5% lamshart, 5% lamslever) en 10% hele zalmen.

Dat vind ik er toch echt weer behoorlijk prima uit zien!

En ook deze, de kalkoen KVV:

70% van dit product met kalkoen bestaat uit spierweefsel, 20% bestaat uit (eetbaar) bot/kraakbeen (bron van calcium, mineralen en vetzuren) en 10% bestaat uit hoogwaardig orgaanvlees (zoals hart en lever).

Lijkt me echt ook prima.

En deze ook, de lam KVV:

60% van dit product met lam bestaat uit spierweefsel, 20% bestaat uit (eetbaar) bot/kraakbeen (bron van calcium, mineralen en vetzuren) en 20% bestaat uit hoogwaardig orgaanvlees (zoals hart en lever).

Er zijn naar mijn mening een paar "smaken" die je of moet mijden of er heel weinig van moet voeren. Dat zijn deze:

Vers Vlees Runderhart & Sardine voor (daar zit in runderhart en sardine).
Vers Vlees 100% Paard | Enkelvoudige KVV, BARF
Vers Vlees 100% Rund | Enkelvoudige KVV, BARF

De rest van de mixen wil je wel allemaal afwisselen en niet bijv. alleen KVV kalkoen voeren.
Gebruikersavatar
Door pike
#3360963
Ja, de Balans compleet, het is ook de enige versie waar alles in procenten bij staat. Maar er ontbreekt wel nier. Hetzelfde geldt voor de puppenversie. En als de nier in de Balans compleet ontbreekt, waarom zou hij dan wel in de lam zitten?

En de kalkoen en de lam bevatten wel 19% vet. Ik vind dat echt veels te veel.

En wat ik mij dan ook nog afvraag: Er zit geen bot en geen supplement in de paard en rund, maar wel een calciumgehalte van 0,51% in rund en 0,56% in paard. Waar komt dat dan vandaan?

Bij de hart/sardien wordt vermeld dat hij voor katten is. Dit heeft dan ongetwijfeld met taurine te maken maar in kattenvoer ben ik verder niet thuis.
Door malimaniac
#3361332
Ze gebruiken inderdaad geen nier, jammer. Heb het nagevraagd.
Verder waren mijn gedachte hetzelfde als die van Lizzy. Rund en paard heb ik ook gekregen en ga het geven met vleesbot. Zal hier anders ook niet goed gaan.
Vandaag binnen gekregen en de Lam versie gevoerd. Zag er goed uit en was erg grof gemalen. Wat ik wel kan waarderen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door